Empik jeszcze bardziej omnikanałowy

2024-08-20 | 21:32

Odbiór w salonach Empik to najchętniej wybierana metoda dostawy przez klientów Empik.com - odpowiada już za ok. 70% wszystkich zamówień z oferty własnej. Teraz firma jeszcze mocniej stawia na rozwój omnikanału i rozszerza tę formę dostawy na ofertę sprzedawców zewnętrznych, prowadzących swoje sklepy na Empik.com. Tym samym Empik staje się jedyną multikategoryjną platformą marketplace na polskim rynku z tak mocnym pierwiastkiem omnichannel. Spółka zapowiada także kolejne innowacje w logistyce ostatniej mili.

Salony stacjonarne stanowią kluczowy element omnichannelowego ekosystemu Empiku – ok. 70% zamówień z oferty własnej Empik.com odbieranych jest właśnie tam. Klienci preferują tę formę dostawy i najwyżej ją oceniają w badaniach satysfakcji nie tylko dlatego, że pozostaje ona bezpłatna, niezależnie od wartości zamówienia i mogą wybrać miejsce odbioru spośród ponad 350 salonów w całej Polsce. Jest to także metoda przyjazna środowisku – już 90% zamówień z odbiorem w sklepie trafia do klienta bez opakowania i dodatkowych wypełniaczy, co pozwala ograniczyć zużycie folii i kartonów o setki ton rocznie. Kupujący chętnie odwiedzają także salony, ponieważ przy okazji mogą zrobić dodatkowe zakupy. 

Do tej pory odbiór w sklepie stacjonarnym możliwy był wyłącznie dla zamówień z oferty Empiku. Teraz firma stawia kolejny ważny krok w omnichannelowym rozwoju i rozszerza tę metodę dostawy na zamówienia od sprzedawców zewnętrznych, wystawiających swoją ofertę na Empik.com.  

To duży rynkowy wyróżnik dla platformy Empiku: - Odkąd otworzyliśmy Empik.com na zewnętrznych sprzedawców, naszym priorytetem było zapewnienie klientowi spójności doświadczenia zakupowego. Możliwość odbioru zamówień z Empik marketplace w salonach stacjonarnych jest więc dla nas kolejnym kamieniem milowym, a pomyślnie przeprowadzony pilotaż tylko potwierdził, że tego właśnie oczekują klienci. Korzystają na tym również sprzedawcy – sklepy, których oferta objęta jest nową usługą notują nawet 100% wzrost sprzedaży tłumaczy Mirek Drab, Dyrektor Marketplace w Empiku i dodaje: Dziś możemy powiedzieć, że jesteśmy jedynym prawdziwie omnikanałowym marketplacem w Polsce i mamy w tym obszarze kolejne ambitne plany. 

Najkorzystniejsza metoda dostawy

Klienci mogą odbierać zamówienia z marketplace w ponad 350 salonach Empik i Papiernik by Empik. Nową formą dostawy objęte są wszystkie kategorie dostępne na Empik.com, takie jak Dom i Ogród, Zabawki, Zdrowie i Uroda, Moda, Elektronika, AGD, Supermarket i wiele innych. Do udziału w programie zaproszeni zostali sprzedawcy z najwyższymi wskaźnikami jakości obsługi. Na ten moment opcja „odbierz w salonie” dostępna jest dla ponad 100 tys. produktów z oferty marketplace i liczba ta rośnie z tygodnia na tydzień. Dostawa do sklepów nie dotyczy jednak zamówień wielkogabarytowych: - Zależało nam, aby stworzyć możliwie najbardziej intuicyjne rozwiązanie zarówno dla naszych klientów, jak i dla sprzedawców. Dlatego nasz system sam weryfikuje, które produkty powinny być wyłączone z tej formy dostawy, bazując na ich atrybutachmówi Mateusz Rokita, B2C Logistics And Customer Experience Director w Empiku. 
 
Odbiór przesyłki w salonie jest bezpłatny, jeżeli zarówno klient, jak i sprzedawca należą do programu Empik Premium. W innym przypadku koszt tej usługi to 8,99 zł, co i tak pozostaje jedną z najtańszych opcji spośród wszystkich dostępnych metod dostawy. Klienci, którzy odbierają w salonach paczki marketplace, otrzymują także dodatkowy rabat 20% na zakupy stacjonarne w Empiku.  

- Widzimy, że klienci pozytywnie przyjęli tę nową usługę – już teraz 1/3 kupujących na marketplace decyduje się na odbiór w salonie, jeśli tylko ma taką opcję w koszyku. Na start w ramach pilotażu obsłużyliśmy ponad 10 tys. testowych przesyłek, a naszym celem na ten rok jest przekroczenie progu 300 tys. zamówień marketplace odebranych w stacjonarnym Empiku - dodaje Mateusz Rokita. 

Kolejne inwestycje w logistykę

Na tym nie koniec innowacji. Empik stawia na dalszy rozwój tej ulubionej formy dostawy klientów i testuje własne automaty paczkowe. Empikomaty pozwalające na jeszcze szybszy i bezkontaktowy odbiór zamówień stanęły w 4 wybranych salonach: Legionowo Piłsudskiego, Warszawa Wola, Grudziądz i Włocławek.  

Tagi: E-commerce / Omnichanel Empik
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Zobacz także

Empik jeszcze bardziej omnikanałowy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.