Komputronik dołącza do… Barcelony, Netflixa i Shakiry – uruchamia komunikację na What’s Appie oraz Reddicie

2024-08-05 | 05:47

What’s App to po Messengerze i Google trzeci najpopularniejszy komunikator w Polsce. W styczniu 2024 r. korzystało z niego 14,18 mln użytkowników, co oznacza dotarcie do 47,73 proc. wszystkich polskich internautów – wynika z ostatniego badania Mediapanel. W naszym kraju rośnie także popularność Reddita. Na początku bieżącego roku korzystało z niego blisko 2,8 mln osób. Widząc ogromny potencjał, Komputronik – jako jedna z pierwszych firm w Polsce – postanowił rozpocząć działania komunikacyjne z konsumentami przy wykorzystaniu tych platform.

What’s App, należący do firmy Meta, może się kojarzyć przede wszystkim z aplikacją służącą do komunikowania się i wykonywania połączeń wideo. Okazuje się jednak, że to nie wszystkiego jego funkcje. Od jakiegoś już czasu daje on możliwość m.in. markom, osobom, mediom, organizacjom, firmom z branży rozrywkowej, a nawet klubom piłkarskim do prowadzenia komunikacji z odbiorcami ich treści. Podmioty te mogą publikować materiały tekstowe, graficzne, wideo czy nawet ankiety. Natomiast użytkownicy obserwujący dany kanał – reagować na content za pomocą emotikon.

Sport, rozrywka i muzyka oraz media – tym tematom poświęcone są największe kanały na What’s App

Nie powinno być zaskoczeniem, że najpopularniejszym kanałem na What’s App jest ten, który dotyczy tytułowej platformy. Zebrał on już wokół siebie ponad 173 mln odbiorców.

Kolejnymi największymi pod względem liczby obserwujących profilami są te prowadzone w imieniu największych hiszpańskich klubów piłkarskich – Realu Madryt (57,6 mln) i FC Barcelony (35,6 mln). Najchętniej obserwowanym kanałem rozrywkowym jest Netflix (34,3 mln). Oprócz innych klubów sportowych – Manchesteru City (29,3 mln), Liverpoolu (20,1 mln) oraz Manchesteru United (17,2 mln), zajmujących kolejne miejsca – mocną pozycję mają też zachodnie media. Kanał The New York Times obserwuje 13,2 mln użytkowników, a CNN – 10,6 mln. Profil bollywoodzkiej aktorki i modelki Katriny Kaif zebrał na What’s App ponad 19 mln obserwujących, co czyni go najpopularniejszym w kategorii „ludzie”. Marca Zuckerberga, czyli twórcę Facebooka i właściciela Mety, obserwuje 16,9 mln osób. Trzecią pozycję zajmuje Shakira z 12,2 mln użytkowników.

Polska raczkuje na What’s App w porównaniu ze światem – jest jednak kilka wyjątków

Największe polskie kanały na What’s App nie osiągnęły jeszcze 100 tys. obserwujących. Jest jednak kilka, które się wyróżniają. Można wśród nich wymienić takie profile, jak Kaufland Polska (74 tys. obserwujących), Zjawiska pogodowe (41 tys.) czy Michał Bober (18 tys.). Jednak to media oraz kanały z grupy Ringier Axel Springer Polska zebrały największą liczbę użytkowników.

- Media z grupy RASP wiodą prym, jeśli chodzi o komunikację do swoich czytelników na platformie What’s App. Kanały Fakt.pl, Business Insider Polska, Przeglądu Sportowego, Newsweek Polska, Onet Rano, Forbes.pl czy Plejada.pl mają łącznie blisko 180 tysięcy obserwujących. Dzięki swojej aktywności zwiększają dotarcie do jeszcze większego grona odbiorców swoich materiałów informuje Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR w Komputronik S.A.

Komputronik śledzi najnowsze trendy, chcąc być jeszcze bardziej dostępny dla swoich konsumentów

Z analiz Mediapanel oraz Digital Poland za 2024 rok wynika, że z platformy What’s App korzysta w naszym kraju już od około 53 do 55 proc. internautów w wieku 16-64 lata. Mediapanel szacuje, że może to być ponad 15,8 mln użytkowników.

- Jako Komputronik, czyli marka kierująca swój przekaz głównie do młodszych osób – z naciskiem na Milenialsów, Pokolenie Z i Alfa – stale śledzimy najnowsze trendy w komunikacji, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom odbiorców naszych treści. Mamy świadomość, że niewiele polskich firm i marek jest obecnych na platformie What’s App i… to nas cechuje. Wyróżnikiem naszej marki jest otwartość na niestandardowe rozwiązania, dynamizm oraz odwaga w działaniu. Z tego względu postawiliśmy na komunikację zarówno na What’s Appie, a także na Reddicie komentuje Karolina Pietz-Drapińska.

Informowanie o promocjach oraz doradztwo – głównie powody uruchomienia przez Komputronik nowych kanałów komunikacji

- What’s App pozwala nam na prowadzenie bezpośredniej komunikacji z konsumentami oraz informowanie ich na bieżąco o najważniejszych promocjach, w tym np. okazjach dnia. Reddit służy nam natomiast jako narzędzie doradcze. Od lat z powodzeniem prowadzimy na Facebooku grupę Komputronicy, która zebrała już 38,6 tys. fanów. Dzięki Reddit chcemy jeszcze bardziej zwiększyć nasz zasięg w zakresie doradztwa. Użytkownicy już dziś mogą znaleźć na Reddicie bardzo dużo poradnikowych treści informuje Karolina Pietz-Drapińska z Komputronik S.A.

Z What’s Appa i Reddita korzystają głównie młodzi ludzie. Reddit dominuje wśród tzw. „młodych dorosłych” – od 18 do 29 roku życia . Natomiast komunikator od Mety wybierają przede wszystkim osoby w wieku 18-34 (31 proc.) oraz 35-44 (27 proc.),  czyli przede wszystkim Millenialsi i pokolenie Z, co jest zbieżne z grupą docelową Komputronika.

Reddit jest społecznościową stroną internetową, niemal w całości zasilaną treściami dostarczanymi przez użytkowników, czyli tzw. Redditorów. Komputronik – zgodnie ze swoją strategią marketingową – chce się wyróżnić w komunikacji, stąd decyzja o rozpoczęciu działań pod własną marką właśnie na tej platformie.

Według ostatnich dostępnych danych, w styczniu 2024 r. Reddit odwiedziło w Polsce 2,76 mln użytkowników.

Tagi: Karolina Pietz-Drapińska Komputronik
Oceń artykuł:

Fot: Freepik.com Źródło: Komputronik

Komputronik dołącza do… Barcelony, Netflixa i Shakiry – uruchamia komunikację na What’s Appie oraz Reddicie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.