Klienci, którzy mają możliwość zjedzenia posiłku podczas zakupów, spędzają w centrum też więcej czasu. To z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że zrobią dodatkowe zakupy. Strefa gastronomiczna jest miejscem, gdzie ludzie mogą się spotkać, porozmawiać i spędzić czas w miłej atmosferze. Dobre doświadczenia gastronomiczne mogą natomiast przyciągnąć klientów z powrotem do centrum handlowego. Regularne wprowadzanie nowych restauracji i opcji kulinarnych oraz atrakcyjny wystrój, wygodne siedzenia i dostęp do udogodnień, takich jak Wi-Fi przyczyniają się do pozytywnego doświadczenia zakupowego.
Zauważmy również, że strefy food court są miejscem, gdzie mogą być wprowadzane najnowsze trendy kulinarne i technologiczne, takie jak kioski samoobsługowe, płatności bezgotówkowe czy aplikacje lojalnościowe. Dzięki temu centrum handlowe może być postrzegane jako nowoczesne i idące z duchem czasu. Strefa gastronomiczna jest więc nie tylko miejscem do zjedzenia posiłku, ale integralną częścią strategii przyciągania klientów, poprawy ich doświadczenia zakupowego i budowania lojalności wobec centrum handlowego. Centra handlowe i sieci gastronomiczne powinny stale dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się preferencji klientów, wprowadzając różnorodność kulinarną, innowacje projektowe oraz nowoczesne technologie. Kluczowe jest również tworzenie przestrzeni, które są nie tylko miejscem spożywania posiłków, ale także atrakcyjnym miejscem spotkań i interakcji społecznych.
Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na atrakcyjność strefy gastronomicznej w centrach i galeriach handlowych jest zróżnicowana oferta kulinarna. Wprowadzenie restauracji oferujących dania z różnych regionów świata przyciąga klientów, którzy chcą poznać egzotyczne smaki. Uwzględnienie restauracji oferujących dania wegetariańskie, wegańskie, bezglutenowe i bez laktozy zaspokoi zaś potrzeby różnych klientów. Otwarcie restauracji tematycznych może wzbudzić zainteresowanie osób szukających wyjątkowych doświadczeń kulinarnych – a tych nie brakuje wśród klientów centrów handlowych. Klientów centrów handlowych przyciągnąć może również promowanie w strefach gastronomicznych lokalnych producentów żywności i napojów czy organizacja sezonowych wydarzeń i festiwali kulinarnej kultury regionalnej. Stworzenie różnych stref tematycznych w food courcie (np. strefa dla rodzin, strefa biznesowa, strefa relaksu) pozwala na dostosowanie przestrzeni do różnych grup klientów.
Ciekawym rozwiązaniem z zakresu innowacji projektowych jest również na przykład zastosowanie modułowych mebli, które umożliwia szybkie przekształcanie przestrzeni w zależności od potrzeb, np. na większe wydarzenia. Są one również ważnym elementem estetycznym, tworzącym atmosferę miejsca. Nieodłącznym elementem nowoczesnego centrum handlowego są również innowacje technologiczne. W przypadku strefy gastronomicznej mogą być to instalacja ekranów dotykowych do zamawiania jedzenia, która pozwala klientom korzystać z cyfrowego menu i metod zamawiania jedzenia albo aplikacje mobilne umożliwiające klientom składanie zamówień z wyprzedzeniem. To rozwiązania, które docenia coraz więcej klientów galerii i centrów handlowych.