Innowacje technologiczne są nieodłącznym elementem nowoczesnego centrum handlowego

2024-07-31 | 08:00

Strefa food court ma dziś ogromne znaczenie dla ogólnej atmosfery i doświadczenia zakupowego klientów w centrach i galeriach handlowych. Są często głównym magnesem, który przyciąga klientów do centrów handlowych. Oferując różnorodność kuchni i opcji gastronomicznych, mogą zaspokoić gusta szerokiej grupy ludzi, co zwiększa ruch w całym centrum. Skutecznie służą więc przyciąganiu klientów do galerii handlowych - zauważa Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu.


 

Klienci, którzy mają możliwość zjedzenia posiłku podczas zakupów, spędzają w centrum też więcej czasu. To z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że zrobią dodatkowe zakupy. Strefa gastronomiczna jest miejscem, gdzie ludzie mogą się spotkać, porozmawiać i spędzić czas w miłej atmosferze. Dobre doświadczenia gastronomiczne mogą natomiast przyciągnąć klientów z powrotem do centrum handlowego. Regularne wprowadzanie nowych restauracji i opcji kulinarnych oraz atrakcyjny wystrój, wygodne siedzenia i dostęp do udogodnień, takich jak Wi-Fi przyczyniają się do pozytywnego doświadczenia zakupowego. 

Zauważmy również, że strefy food court są miejscem, gdzie mogą być wprowadzane najnowsze trendy kulinarne i technologiczne, takie jak kioski samoobsługowe, płatności bezgotówkowe czy aplikacje lojalnościowe. Dzięki temu centrum handlowe może być postrzegane jako nowoczesne i idące z duchem czasu. Strefa gastronomiczna jest więc nie tylko miejscem do zjedzenia posiłku, ale integralną częścią strategii przyciągania klientów, poprawy ich doświadczenia zakupowego i budowania lojalności wobec centrum handlowego. Centra handlowe i sieci gastronomiczne powinny stale dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się preferencji klientów, wprowadzając różnorodność kulinarną, innowacje projektowe oraz nowoczesne technologie. Kluczowe jest również tworzenie przestrzeni, które są nie tylko miejscem spożywania posiłków, ale także atrakcyjnym miejscem spotkań i interakcji społecznych. 

Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na atrakcyjność strefy gastronomicznej w centrach i galeriach handlowych jest zróżnicowana oferta kulinarna. Wprowadzenie restauracji oferujących dania z różnych regionów świata przyciąga klientów, którzy chcą poznać egzotyczne smaki. Uwzględnienie restauracji oferujących dania wegetariańskie, wegańskie, bezglutenowe i bez laktozy zaspokoi zaś potrzeby różnych klientów. Otwarcie restauracji tematycznych może wzbudzić zainteresowanie osób szukających wyjątkowych doświadczeń kulinarnych – a tych nie brakuje wśród klientów centrów handlowych. Klientów centrów handlowych przyciągnąć może również promowanie w strefach gastronomicznych lokalnych producentów żywności i napojów czy organizacja sezonowych wydarzeń i festiwali kulinarnej kultury regionalnej. Stworzenie różnych stref tematycznych w food courcie (np. strefa dla rodzin, strefa biznesowa, strefa relaksu) pozwala na dostosowanie przestrzeni do różnych grup klientów. 

Ciekawym rozwiązaniem z zakresu innowacji projektowych jest również na przykład zastosowanie modułowych mebli, które umożliwia szybkie przekształcanie przestrzeni w zależności od potrzeb, np. na większe wydarzenia. Są one również ważnym elementem estetycznym, tworzącym atmosferę miejsca. Nieodłącznym elementem nowoczesnego centrum handlowego są również innowacje technologiczne. W przypadku strefy gastronomicznej mogą być to instalacja ekranów dotykowych do zamawiania jedzenia, która pozwala klientom korzystać z cyfrowego menu i metod zamawiania jedzenia albo aplikacje mobilne umożliwiające klientom składanie zamówień z wyprzedzeniem. To rozwiązania, które docenia coraz więcej klientów galerii i centrów handlowych.

Tagi: Maciej Ptaszyński Polska Izba Handlu
Oceń artykuł:

Fot: Polska Izba Handlu Źródło: Polska Izba Handlu

Innowacje technologiczne są nieodłącznym elementem nowoczesnego centrum handlowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.