Carrefour rozbudowuje platformę lojalnościową. Sieć chce dotrzeć do 10 mln klientów

2024-08-02 | 05:34

Carrefour Polska sfinalizował kolejny etap rozbudowy swojej platformy lojalnościowej “Mój Carrefour”, dzięki której dotrze do ponad 10 milionów Polaków. Firma zamierza rozwijać ten projekt wspólnie ze swoimi dostawcami i partnerami biznesowymi, dostarczając im wiedzę pozwalającą skuteczniej sprzedawać produkty oraz zdobywać nowych klientów. Jak pokazują, zlecone przez Carrefour badania agencji SW Research, ponad 85% Polaków korzysta z programów lojalnościowych, a niemal wszyscy ankietowani uważają, że warto w nich uczestniczyć ze względu na możliwe korzyści. 

Ostatnie kilkanaście miesięcy nie rozpieszczały Polaków. Następstwa pandemii COViD oraz trwającej w Ukrainie wojny, wywindowały w górę inflację, która znacząco obniżyła siłę zakupową polskich konsumentów. Tym bardziej nie dziwią zmiany w ich zachowaniach - dzisiaj, częściej niż kiedykolwiek korzystają oni z promocji, a także oferowanych na rynku programów lojalnościowych.

Jak wynika z badań agencji SW Research przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska na reprezentatywnej grupie ponad 1000 dorosłych Polaków, szeroki wybór produktów, niski poziom cen oraz dogodna lokalizacja sklepów to czynniki w największym stopniu decydujące o wyborze sklepu stacjonarnego na zakupy. Zdecydowana większość badanych (85%) deklaruje również korzystanie z programów lojalnościowych, a częściej niż co piąta osoba z tej grupy (23%) w ciągu minionych 3 miesięcy skorzystała z oferty trzech takich programów.

Programy lojalnościowe pomagają oszczędzać na zakupach

Niemal wszyscy uczestnicy programów lojalnościowych uważają, że warto, jest uczestniczyć w programach lojalnościowych ze względu na możliwe korzyści (49% - raczej, 39% - zdecydowanie). Podobny odsetek badanych zgadza się z twierdzeniem, że dzięki programom lojalnościowym oszczędzają na zakupach (49% - raczej, 35% - zdecydowanie). Ponad 4 na 5 badanych w pełni rozumie zasady działania programów lojalnościowych, do których należy (52% - raczej, 31% - zdecydowanie).

Co ciekawe częściej niż 4 na 10 respondentów (44%) deklaruje, że planując zakupy w sklepie stacjonarnym, zawsze lub prawie zawsze wybiera miejsce oferujące promocje na zakupy, którymi są zainteresowani, a niemal tyle samo osób (42%) kieruje się promocjami czasami. Jednocześnie blisko co druga osoba kontrolująca swoje wydatki na zakupy, za każdym razem zwraca uwagę na kwotę zaoszczędzoną dzięki promocjom oferowanym przez sklep. Co czwarta osoba sprawdza oszczędności po większych zakupach, a co piąta śledzi oszczędności od czasu do czasu. 

Hiperpersonalizacja promocji coraz bliżej

Dzięki rozwojowi programów lojalnościowych kontrolowanie swoich oszczędności oraz wydawanych pieniędzy w sklepach jest dużo łatwiejsze. Programy lojalnościowe oferują jednak obecnie znacznie więcej korzyści swoim użytkownikom. Carrefour Polska, który w 2014 roku uruchomił po raz pierwszy swoją aplikację mobilną, w ostatnich latach bardzo mocno inwestował w rozwój jej funkcjonalności, tworząc na jej bazie multiformatową platformę lojalnościową. “Mój Carrefour” to obecnie jeden z najszerszych na polskim rynku ekosystemów lojalnościowych, który w ostatnich tygodniach został powiększony o multipartnerski program PAYBACK. Jego obecny zasięg to ponad 10 milionów Polaków. Carrefour zapowiada rozwój tego projektu wspólnie ze swoimi dostawcami i partnerami biznesowymi, poprzez dostarczanie im wiedzy o klientach pozwalającej organizować skuteczniejsze akcje handlowo-promocyjne oraz rekrutować i lojalizować klientów.

- Kolejny etap rozwoju naszej platformy lojalnościowej “Mój Carrefour”, który właśnie wdrożyliśmy, jest przełomowym na polskim rynku projektem w obszarze hiperspersonalizowanego dialogu z klientami na wielu różnych poziomach. Dzięki naszej platformie jesteśmy w stanie, wspólnie z naszymi dostawcami i partnerami biznesowymi, osiągać bardzo wymierne cele sprzedażowe w perspektywie krótko, średnio i długoterminowej. Mamy możliwość przekazywania naszym klientom natychmiastowych gratyfikacji, które nastawione są na krótkoterminowy efekt sprzedażowy, ale dobrze budują koszyk oraz podnoszą częstotliwość wizyt klienta. Mamy narzędzia podnoszące zaangażowanie klienta podczas codziennych zakupów, a także rozwiązania długoterminowe, które pomagają w utrzymaniu i aktywacji klientów. Dane są elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej na polskim rynku - będziemy je teraz aktywnie wykorzystywać oraz dzielić się z nimi z naszymi partnerami biznesowymi 

- mówi Robert Stupak, członek zarządu, dyrektor marketingu, e-commerce, polityki cenowej i IT w Carrefour Polska.

Kluczowym elementem ekosystemu lojalnościowego Carrefour jest aplikacja mobilna, będąca najważniejszym nośnikiem w komunikacji z klientami. Oprócz stałej zniżki na weekendowe zakupy oferuje ona szereg personalizowanych kuponów i akcji promocyjnych pomagających klientom oszczędzać pieniądze na produktach, które kupują najczęściej. Ponadto pozwala ona m.in. sprawdzić cenę każdego produktu w sklepie, zrobić zakupy w ekspresowym tempie bez stania przy kasie dzięki funkcji Scan&Go, zagrać w Lotto, sprawdzić swoje paragony z ostatnich zakupów czy zapłacić za nie mobilnie. Z kolei dzięki partnerstwu z PAYBACK, platforma 'Mój Carrefour' zaoferuje dodatkowo szereg rozwiązania w zakresie ofert spersonalizowanych oraz multipartnerskich.

Tagi: Carrefour programy lojalnościowe
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

Carrefour rozbudowuje platformę lojalnościową. Sieć chce dotrzeć do 10 mln klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.