Tomasz Plata, Słoń Torbalski: Uczestniczymy w grze rynkowej także w internecie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-17 | 08:38
Słoń Torbalski to polska marka skórzanych toreb, która powstała w 1997 roku w Krakowie. Dziś jej produkty dostępne są zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych, w kraju i poza jego granicami np. w Szwecji, Danii, Holandii, Niemczech i Belgii. O przepisie na sukces rozmawiamy z Tomaszem Platą, prezesem firmy.

Jak wyglądały początki Państwa marki?
Wyglądało to bardzo garażowo: niewyremontowane mieszkanie mojej siostry, jedna maszyna, dwie-trzy osoby na produkcji. Widok handlowców zabierających do sprzedaży jeszcze nie zapakowane torby, bez przypiętych pasków był dla mnie oznaką sukcesu. Radość tworzenia.
W tej chwili organizacja pracy wygląda już zupełnie inaczej. W 2012 r. firmę przeniesiono z Podgórza do nowego zakładu. Jaki wpływ miało to na proces produkcyjny?
Proces produkcyjny jest ciągle usprawniany i otwarty na nowe możliwości. Tradycja i rzemiosło reprezentowane przez grupę kaletników z wieloletnim doświadczeniem oraz wiedzą łączą się z innowacyjnymi rozwiązaniami. Poszczególne etapy produkcji – od pracowni projektowej, przez krojownię, po montaż i szycie – są skupione w jednym miejscu,  co ułatwia komunikację i pozwala na szybkie interakcje. Obecnie liczba zatrudnionych wynosi 25 osób. Zaplecze i mistrzowska wiedza kierownika produkcji pozwalają na szkolenie nowych pracowników.
Jaka jest filozofia firmy? Czy udałoby się Panu sformułować dewizę Słonia Torbalskiego?
Trwałość, ponadczasowość, a zarazem  nowoczesność, radość komponowania i moda – oto wartości marki, którym pozostajemy wierni. W dobie zjawisk globalnych, zmierzających do unifikacji, dostrzegamy drugi biegun – coraz wyraźniej rysujący się trend na powrót do tego, co wykonane jest z pełnym szacunkiem dla tradycyjnych metod rzemieślniczych, z uwzględnieniem odbiorcy, jego emocji i potrzeb. Nowoczesne technologie pomagają uzyskać taki produkt, który da satysfakcję klientowi i wyróżni go, zapewni mu poczucie uczestnictwa w procesie kreacji, bycia częścią wartościowego świata sztuki. Kiedy słyszymy: „Widać serce w tych torebkach”, wiemy, że wykonujemy dobrze naszą misję.
Pewnie również dzięki temu marka ma dobrze rozpoznawalny, charakterystyczny styl.
Pracę nad projektami i nad ostatecznym kształtem oferty nadzoruje główny projektant. On też jako product manager na bieżąco czuwa nad tym, w jakich zestawieniach skór i kolorów poszczególne serie limitowane pojawiają się w asortymencie. Product manager dba o zachowanie spójności stylistycznej, a jednocześnie pracuje nad wdrażaniem nowych linii poszerzających ofertę. Przygotowując kolejny  sezon, rozpoczęliśmy współpracę z artystami oraz katedrą Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Podczas warsztatów z ASP zostały opracowane koncepcje, a te wybrane będą realizowane.  Aby zachować świeżość w kreacji produktu, analizujemy z wyprzedzeniem trendy w modzie.
Wpisują się Państwo w trend dostosowywania produktu do potrzeb klienta, podkreślania jego indywidualizmu. Wyroby powstają w krótkich seriach. Czy mają Państwo w ofercie produkty spersonalizowane?
Komunikacja ze społecznością pozwala projektantowi na interakcje inspirowane modą i potrzebami nabywców. Tworzone są indywidualnie zestawienia, które nigdy nie są powtarzane. Są to wersje Exclusive – powstają w wersjach od kilku do kilkunastu sztuk. W tym momencie pracujemy nad jeszcze innymi wariantami personalizacji. Niedawno mieliśmy przyjemność realizować zamówienie z Japonii. Tamtejszym klientom przypadły do gustu produkty z haftami – zarówno tymi tradycyjnymi, jak i nowymi, etnicznymi propozycjami. Interesujące zlecenie przyjęliśmy i z sukcesem zrealizowaliśmy dla klienta z Norwegii. Wyprodukowaliśmy kolekcję nowoczesnych, skórzanych toreb zdobionych niepowtarzalną i niezwykłą w swojej fakturze skórą łososia.
Czy znane marki galanteryjne, takie jak Wittchen, OCHNIK, są dla Państwa konkurencją, czy raczej za taką należałoby uznać małe, niszowe firmy szyjące ręcznie torebki i dystrybuujące je głównie w Internecie?
Dobrze wymieniła Pani firmy. Uczestniczymy w grze rynkowej także w Internecie. Konsument, czyli każdy z nas, dokonuje wyboru. Słoń Torbalski to produkty ze świata sztuki,  ponadczasowość, nowoczesność, rozwój indywidualny, trwałość i siła.
Jakie są najbliższe plany rozwojowe firmy?
Naszym celem jest między innymi zwiększenie dostępności produktów. Wzmocnimy sieć dystrybucji marki Słoń Torbalski poprzez otwarcie do końca 2016 pięciu nowych sklepów firmowych. Planowane lokalizacje to Warszawa, Wrocław, Poznań, Gdańsk oraz jedno z miast na Śląsku, dające komfort dotarcia do produktów Słonia Torbalskiego dla klientów z ważnego dla nas regionu Śląska i Zagłębia. Chcemy stworzyć nowe linie  produktów i w sposób komfortowy dostarczyć je do klientów. Powstanie jeszcze szersza oferta atrakcyjnych produktów Słoń Torbalski.
 
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Tomasz Plata, Słoń Torbalski: Uczestniczymy w grze rynkowej także w internecie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.