Polenergia eMobility rozwija sieć stacji ładowania na terenach galerii handlowych

2024-05-20 | 08:00

Rosnąca popularność samochodów elektrycznych sprawia, że za tą zmianą na rynku motoryzacyjnym musi nadążyć infrastruktura ładowania. Jednym z miejsc, które odgrywają kluczową rolę w rozwoju tej infrastruktury są galerie i parki handlowe. Jakie korzyści może przynieść budowa stacji ładowania dla użytkowników pojazdów elektrycznych, właścicieli parków handlowych oraz środowiska naturalnego? Sprawdźmy to.


 

Rosnąca popularność samochodów elektrycznych sprawia, że za tą zmianą na rynku motoryzacyjnym musi nadążyć infrastruktura ładowania. Jednym z miejsc, które odgrywają kluczową rolę w rozwoju tej infrastruktury są galerie i parki handlowe. Jakie korzyści może przynieść budowa stacji ładowania dla użytkowników pojazdów elektrycznych, właścicieli parków handlowych oraz środowiska naturalnego? Sprawdźmy to.

Rozwój technologii motoryzacyjnych napędzanych energią elektryczną jest jednym z kluczowych trendów współczesnego transportu. Coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodów elektrycznych, przyciąganych nie tylko oszczędnością, ale także świadomością ekologiczną. Na koniec stycznia 2024 roku po polskich drogach jeździło 100 737 elektrycznych samochodów osobowych. To wzrost o ponad 50% r/r.  Flota w pełni elektrycznych, osobowych aut liczyła 52 356 szt., a pozostałe pojazdy stanowiły samochody plug-in (dane PSPA). Jednakże, pomimo tego rosnącego popytu, infrastruktura ładowania w wielu miejscach pozostaje niewystarczająca.

– Parki handlowe, jako miejsca, do których ludzie często przyjeżdżają na dłuższe zakupy lub spędzenie czasu, mają potencjał stania się kluczowymi miejscami ładowania dla samochodów elektrycznych. Budowa stacji ładowania w parkach handlowych nie tylko ułatwia dostęp do ładowania dla użytkowników tych pojazdów, ale także przyczynia się do zwiększenia atrakcyjności tych miejsc – przekonuje Artur Kalicki, członek zarządu Polenergia eMobility.

Dla użytkowników samochodów elektrycznych, obecność stacji ładowania w parkach handlowych oznacza większą swobodę podróżowania. Nie muszą martwić się o dostępność punktów ładowania w trakcie swoich codziennych aktywności, ponieważ będą mieli możliwość ładowania swoich pojazdów podczas wizyt w parkach handlowych. Na koniec 2022 roku, stacje ładowania wybudowane w galeriach handlowych stanowiły 17% całej infrastruktury w Polsce.

– Dla właścicieli parków handlowych, budowa stacji ładowania samochodów elektrycznych we współpracy z Polenergia eMobility przynosi dodatkowe korzyści. Po pierwsze, stacje ładowania samochodów elektrycznych przyciągają nowych klientów, którzy poszukują miejsc, gdzie mogą ładować swoje samochody podczas zakupów. Po drugie, stanowią dodatkowy dochód dla galerii i parków handlowych poprzez np. dzierżawę miejsc postojowych – dodaje Emilia Szymaniuk, kierowniczka zespołu ds. rozwoju sieci w Polenergii eMobility.

Dekarbonizacja transportu jest istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Bez wątpienia powinna być potraktowana przez galerie handlowe realizujące  strategie zrównoważonego rozwoju (ESG) jako istotny element w ocenie istotności (materiality assessment).

Budowa stacji ładowania samochodów elektrycznych w parkach handlowych jest krokiem w dobrym kierunku, zarówno z punktu widzenia użytkowników pojazdów elektrycznych, jak i właścicieli parków handlowych oraz środowiska naturalnego. Jest to inwestycja, która przynosi korzyści zarówno dla biznesu, jak i dla społeczeństwa jako całości.

Polenergia eMobility oferuje partnerstwo i możliwość wspólnej budowy infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Spółka rozwija sieć nowoczesnych stacji ładowania o dużych mocach, do 350 kW. Co ważne, inwestycja w elektromobilność nie powoduje kosztów po stronie właściciela i zarządcy obiektu. Więcej informacji można otrzymać pod adresem lokalizacje.pem@polenergia.pl oraz na stronie polenergia-emobility.pl.

Tagi: energia Artur Kalicki Polenergia eMobility
Oceń artykuł:

Fot: Polenergia eMobility Źródło: Polenergia eMobility

Polenergia eMobility rozwija sieć stacji ładowania na terenach galerii handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.