Stawianie klienta w centrum działań promuje stałą poprawę jego doświadczeń

2024-05-27 | 08:00

Galerie handlowe zawsze będą interesującą destynacją dla klientów, nie tylko pod względem zakupowym, ale także coraz częściej również jako miejsce spotkań, spędzania czasu wolnego i dostępności rozrywki - podkreśla Anna Szcześniak, Senior Marketing Specialist w NoVa Park.


 

Obiekty posiadające szeroką ofertę handlową cieszą się dużym zainteresowaniem klientów i raczej w tej kwestii zbyt wiele się nie zmieni. Istotne natomiast jest ciągłe rozwijanie się centrów handlowych, poszukiwanie nowych innowacyjnych rozwiązań ułatwiających m.in. dokonywanie zakupów, czy spędzanie wolnego czasu. Nie od dziś wiadomo, że należy nie tylko monitorować, ale przede wszystkim zrozumieć zmieniające się preferencje i zachowania klientów, chcąc utrzymać swoją pozycję na rynku. Współczesne centra i sieci handlowe powinny ciągle zaskakiwać, tak aby klienci chcieli spędzać w nim swój czas i regularnie do niego wracać. Nieustanne doskonalenie strategii customer experience w czasie rzeczywistym opartym np. na opinii klientów pozwala w szybki sposób zareagować na zmieniające się potrzeby klientów. Bardzo ważna jest też otwartość i nieszablonowość rozwiązań. Stawianie klienta w centrum działań promuje stałą poprawę jego doświadczeń. Wszystko zmierza w kierunku wykorzystania sztucznej inteligencji, automatyzacji, czy dogłębnej analizy danych, co może przyczynić się do podniesienia jakości i efektywności interakcji z konsumentami. 

Doświadczenie zakupowe to nic innego, jak kompleksowe wrażenia i emocje klienta związane z każdym etapem procesu zakupowego, obejmujące interakcje, wartości, jakość produktów oraz relacje z marką. To również jeden z najważniejszych elementów każdego procesu sprzedażowego, często jest też wyróżnikiem firmy na rynku, co w konkurencyjnym środowisku może decydować o sukcesie marki. Zdajemy sobie sprawę z tego, że klienci są bombardowani ogromną ilością komunikatów reklamowych, a galerie handlowe walczą na różne sposoby o ich uwagę i zaufanie. Coraz trudniej jest budować przewagę konkurencyjną jedynie poprzez poszerzanie oferty handlowej, czy organizowanie dużej ilości eventów. Warto wiedzieć, że decyzje zakupowe w dużej mierze opierają się na sferze emocji. Dlatego tak ważne jest, aby w prowadzonych działaniach skupiać się na strategii budowania więzi z klientami. Dzięki świadomemu zarządzaniu doświadczeniami naszych klientów, zdobywamy  zaufanie i lojalność klientów. W swoich działaniach od lat wykorzystujemy marketing doświadczeń, który polega na tworzeniu, utrzymywaniu i pogłębianiu więzi z naszymi klientami dzięki dostarczaniu zapadających w pamięć wydarzeń. Marketing ten zakłada również wykorzystywanie komunikatów oddziałujących na emocje, które mają na celu wzbudzić pozytywne wspomnienia i odczucia z naszą galerią. Rosnąca świadomość w zakresie potrzeb poszczególnych grup klientów sprawia, że stajemy się coraz bardziej otwarci na ich oczekiwania. Pokazuje to, jak bardzo w naszej branży liczy się ciągłe wsłuchiwanie w potrzeby konsumentów, śledzenie trendów, poszukiwanie nowych rozwiązań i odwaga w ich wdrażaniu – zarówno w obszarze komunikacji z klientami, jak i w zarządzaniu obiektem. I właśnie takie holistyczne podejście to kolejna rzecz, o której warto wspomnieć w kontekście pożądanych cech osoby kierującej galerią handlową. Nasza galeria jako żywy organizm, wpasowany w tkankę miejską regularnie prowadzi działania CSR. Współpracujemy także z lokalnymi przedsiębiorstwami i firmami, które często zapraszamy do włączenia się w nasze działania. Jako rodzinne centrum handlowe nie zapominamy o najmłodszych klientach i akcjach skierowanych bezpośrednio dla nich, aby budować pozytywne doświadczenia z wizyty w naszej galerii już od pierwszych wizyt. Na wrażenia z wizyty w centrum handlowym ma wpływ wiele czynników – od odpowiedniej temperatury, przez odpowiednią muzykę puszczaną na pasażach, szczęśliwych i profesjonalnych sprzedawców w poszczególnych sklepach po udane zakupy. Warto zadbać o nie wszystkie. Prawidłowo opracowane działania budują satysfakcję klienta na każdym etapie styku z marką, w szczególności dotyczy to doświadczeń posprzedażowych. NoVa Park dzięki najszerszej w regionie ofercie handlowej i rozrywkowej oraz wielowymiarowej atrakcyjności od wielu lat utrzymuje pozycję lidera regionu w kategorii centów handlowych. 

Nowoczesne technologie oraz innowacje mają za zadanie przyczynić się do wzrostu zaangażowania klienta. Technologia ma również wpływ na zmianę nawyków zakupowych klientów, natomiast obiektom handlowym oferuje nowe, atrakcyjne kanały komunikacji. Obecnie stosuje się wiele rozwiązań m.in. technologię Digital Signage, omnichannel, samoobsługowe kasy, wirtualne przymierzalnie, a co najważniejsze coraz częściej wykorzystuje się sztuczną inteligencję, która na pewno w najbliższych latach wiele zmieni. Zarówno przed sklepami stacjonarnymi, jak i zakupami online stoi mnóstwo wyzwań, ale też możliwości, które pozwolą na zdobycia przewagi konkurencyjnej. Dziś koniecznością jest aktywne komunikowanie się z klientami przede wszystkim w internecie. Chcąc przyciągnąć najmłodsze pokolenia do centrum handlowego musimy się z nim komunikować, czyli być aktywni na ich ulubionych kanałach w mediach społecznościowych takich jak Tik-Tok, Facebook, czy Instagram. Klienci są dzisiaj bardziej świadomi swoich wyborów, częściej planują, poszukują promocji cenowych oraz chętnie biorą udział w akcjach, w których za zakupy mogą otrzymać gratis. Część osób traktuje zakupy jak rozrywkę, a spacer po galerii jako formę aktywności i spędzania czasu wolnego. Centra handlowe mają dzięki temu mocne narzędzia, aby skutecznie walczyć o klienta. Kierunek, jaki mogą obrać teraz obiekty handlowe to skoncentrowanie na zapewnieniu klientom jak najciekawszych doznań i udogodnień, także tych technologicznych.

Planując strategię marketingową należy pamiętać, aby dostosowywać ją do zmieniających się trendów i oczekiwań klientów dając im w rezultacie pozytywne doświadczenia. W branży handlowej można dostrzec zmiany czynników mających bezpośredni wpływ na postrzeganie marki oraz zachowanie konsumenta. W strategii marketingowej warto skoncentrować uwagę na zrozumieniu potrzeb klienta, zdefiniowaniu celów i poznaniu wyzwań, które stoją przed nami. Klient, który czuje się dobrze traktowany i wyróżniony chętniej poleca bliskim oraz znajomym i staje de facto ambasadorem naszej marki. W czasach dużej konkurencji na rynku warto walczyć o zaufanie i przywiązanie klientów, a dzięki prawidłowo funkcjonującej strategii marketingowej odpowiadającej na potrzeby konsumentów marka jest w stanie utrzymać swoją pozycję na rynku.

Tagi: Anna Szcześniak Nova Park
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

Stawianie klienta w centrum działań promuje stałą poprawę jego doświadczeń

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.