Zapewniamy doznania zakupowe na najwyższym poziomie

2024-06-24 | 09:30

Otwarcie 150. perfumerii Douglas w Galerii Starówka Leszno to kamień milowy, który stanowi doskonałą okazję do przybliżenia planów rozwojowych marki. W rozmowie z Magdaleną Przybysz, Dyrektor ds. Ekspansji CEE w Douglas Polska pytamy o strategię i skalę ekspansji, opartą na dogłębnej analizie rynku. Zastanawiamy się także nad wyzwaniami, jakie stawia przed firmą sektor retail, w tym nad nasyceniem centrów handlowych oraz zasadnością kontynuacji ekspansji stacjonarnej. Dowiemy się również, jak Douglas integruje kanały sprzedaży, stawia na omnichannelowość oraz jakie innowacyjne technologie i systemy wdraża, aby stworzyć unikalne doświadczenia dla klientów.

Niedawno marka Douglas Polska otworzyła w Lesznie 150. stacjonarny punkt sprzedaży. Jak mogą Państwo podsumować dotychczasową ekspansję sieci w Polsce?

Uruchomienie 150 perfumerii to symboliczny i kluczowy moment w długoterminowej strategii ekspansji marki. Od momentu wejścia na polski rynek ponad 23 lata temu, Douglas sukcesywnie wzmacnia swoją pozycję, nie tylko przez otwieranie nowych perfumerii i modernizację istniejących, ale również rozwój platformy e-commerce z dużym wachlarzem usług omnichannelowych. Od ubiegłego roku marka otworzyła aż 17 nowych lokalizacji w Polsce oraz zainwestowała w przebudowę 21 istniejących perfumerii. Douglas konsekwentnie rozszerza swoją ofertę, wprowadzając ponad 90 nowych marek rocznie, w tym takich jak Dolce & Gabbana, Molton Brown, Babor czy Miller Harris.

Jak oceniacie Państwo zmiany zachodzące w sektorze nieruchomości handlowych? Jaka jest dziś zasadność kolejnych otwarć sklepów stacjonarnych w dobie wysokiego nasycenia rynku? Czy i jaki potencjał dostrzegacie w mniejszych aglomeracjach?

Cieszymy się, że rynek CEE nieustannie się rozwija i stwarza warunki do dalszej ekspansji. Jako sieć perfumerii rozumiemy zmiany zachodzące w sektorze, w tym dotyczące regulacji i konkurencji oraz globalnych trendów. Do podjęcia właściwych decyzji dotyczących nieruchomości komercyjnych niezbędne są dane, analizy, badania konsumenckie i wiedza na temat zachowań Klientów, jak i samej konkurencji. Zauważamy, że Klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Dla współczesnych konsumentów, oprócz wygody przy robieniu zakupów, korzystnej ceny i wysokiej jakości asortymentu, bardzo istotne są także usługi oraz wyjątkowe doświadczenia zakupowe, które tworzymy. Szukają nowoczesnych rozwiązań i wyjątkowych doświadczeń zakupowych. W odpowiedzi na te potrzeby jako jedyna perfumeria oferujemy tak szeroki wachlarz usług. Zjawisko nasycenia rynku jest szczególnie widoczne w większych aglomeracjach miejskich i metropoliach oraz centrach handlowych. Ponieważ preferencje konsumentów w wyniku pandemii uległy pewnym zmianom, w tych lokalizacjach stawiamy na modernizację już istniejących perfumerii. Douglas dostrzegł także potencjał mniejszych lokalizacji i zauważył w nich ogromny potencjał. W swojej strategii obieramy kierunek nowych otwarć w miejscowościach o średniej liczbie (ok. 45-60 tys.) mieszkańców. 

Co aktualnie wyróżnia Państwa stacjonarne punkty handlowe? Jakie działania podejmujecie, aby ukazać perfumerie jako przyjazne dla klientów, zachęcając tym samym do dłuższego przebywania w ich obrębie?

Aby dostosowywać się do wysokich wymagań Klientów poszukujących wyjątkowych doświadczeń zakupowych wzbogacamy punkty sprzedaży rozwiązaniami multimedialnymi, takimi jak ekrany, które wpływają zarówno na wygląd, jak i funkcjonalność perfumerii. W elegancko, a zarazem innowacyjnie zaaranżowanym wnętrzu wykorzystujemy klarowny podział na strefy makijażu, pielęgnacji i zapachów, a nawet niszy, w których czekają produkty kilkuset międzynarodowych i bestsellerowych marek. Dodatkowo w większych perfumeriach przestrzeń uzupełniamy o ekskluzywne gabinety SPA oraz organizujemy nowoczesne, mobilne kabiny do zabiegów. To pozwala nam zapewnić Klientom doznania zakupowe na najwyższym poziomie. 

W jaki sposób marka Douglas reaguje na zmieniające się zachowania konsumenckie i rosnące oczekiwania klientów w kontekście doświadczeń zakupowych, zwłaszcza w erze cyfrowej? Jakie konkretnie technologie i systemy wdrażacie, aby ułatwić integrację kanałów sprzedaży?

Wraz ze zmieniającą się rzeczywistością (pandemia, inflacja, trendy) zmieniają się również konsumenci - zarówno ich zachowania, jak i ścieżka zakupowa. Klienci zwracają uwagę na cenę i jakość, a także wszelkie kwestie etyczne i ekologiczne. Po pandemii bardzo istotne stało się również rozwijanie kanałów cyfrowych i gwarancja jak najefektywniejszej dostawy, na co składa się możliwie najwygodniejszy sposób i jej szybkość. Ponadto Klienci coraz częściej oczekują wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Douglas zauważając te zmiany dostosowuje asortyment i kanały sprzedaży do indywidualnych potrzeb konsumentów. Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wdraża nowoczesne rozwiązania dopasowane dla obu kanałów sprzedaży i zapewnienia synergii doświadczeń Klienta, niezależnie od tego, czy odwiedza Douglas w perfumerii stacjonarnej, czy internetowej. Klienci mogą np. skorzystać z darmowej dostawy w internetowej usłudze Click & Collect. Oferujemy również możliwość złożenia zamówienia z pomocą konsultanta lub konsultantki z poziomu perfumerii w sklepie online - odebrać je można zarówno w perfumerii, jak i w domu z opcją darmowej dostawy. Usługi natomiast można zamawiać także poprzez booksy.

Coraz więcej sieci sklepów decyduje się na modernizacje swoich salonów sprzedaży, szczególnie tych zlokalizowanych w prestiżowych lokalizacjach handlowych. Czy Państwo również szykujecie zmiany dla klientów? Jeśli tak, to czy możemy poznać szczegóły z tym związane? 

W planach mamy modernizację perfumerii w większych miejscowościach. Zależy nam nie tylko na odświeżeniu i unowocześnieniu konceptu. Planujemy urozmaicenie stref np. o niszę, a także rozbudowanie stref warsztatów makijażowych. Dużą rolę odgrywają również innowacyjne rozwiązania multimedialne, znacznie wpływając nie tylko na wygląd, ale też na funkcjonalność perfumerii. Stale rozbudowujemy również gabinety SPA, w których oferujemy unikatowe usługi.  

Kim jest współczesny klient perfumerii Douglas? Jak pozycjonujecie się w świadomości konsumentów?

Nasi Klienci to nie tylko Silver Generation i Millenialsi, ale również Gen Z. Douglas zapewnia holistyczne podejście do piękna, a konsument może wybierać nie tylko spośród wielu kategorii, ale też tysięcy marek, dostosowanych do różnych portfeli zakupowych i wymagań Klientów, którzy mogą kupić wszystko, czego potrzebują w jednym miejscu. Dodatkowo dajemy możliwość skorzystania z szerokiego wachlarza usług. Dzięki temu odpowiadamy na potrzeby wielu zróżnicowanych grup. Ku uciesze najmłodszych Klientów, nie tylko podążamy za trendami, ale też je kreujemy. Zależy nam, aby każdy z Klientów widział w nas markę, która bezpośrednio odpowiada na jego potrzeby. 

W jaki sposób Państwa sieć angażuje klientów - poprzez programy lojalnościowe lub specjalne wydarzenia - aby budować więź z marką? Jakimi metodami skłaniacie klientów, aby do Was wracali?

Douglas oferuje konsumentom program lojalnościowy Mój Douglas oraz Beauty Card, które zapewniają liczne korzyści np. w postaci rabatów lub bonów rabatowych. Chcemy w ten sposób uhonorować naszych stałych Klientów, a nowym – pokazać, że warto do nas wracać. Oprócz oferowanych przez nas usług w każdej perfumerii lub bezpłatnych zabiegów przy zakupie produktów danej marki za konkretną kwotę, w całej Polsce organizujemy również wydarzenia, które zawsze spotykają się z ogromnym uznaniem naszych Klientów. Jednym z nich jest DOUGLAS BEAUTY STREET, podczas którego zapewniamy Klientom całkowitą metamorfozę - profesjonalny makijaż, stylizację włosów oraz sesję zdjęciową. Z kolei podczas DOUGLAS MAKE UP CORNER Klienci mogą rozwijać swoje umiejętności makijażowe pod okiem naszych ekspertów marek partnerskich. W 40 perfumeriach w Polsce znajdują się nasze gabinety SPA, a w pozostałych okresowo montujemy mobilne kabiny dedykowane danej marce. 

Co sądzą Państwo o generacji Z – jak klasyfikujecie odbiorców z tego segmentu? Jaki potencjał w nich można dostrzec?

Generacja Z jest dla nas bardzo istotna i niezmiennie staramy się reagować bezpośrednio na jej potrzeby. Jest bardzo świadoma i zwraca uwagę na zrównoważony rozwój oraz oczywiście wysoką jakość. Coraz odważniej wyraża swoje potrzeby i oczekiwania, a inspiracji często szuka w Social Mediach, które z łatwością generują światowe trendy. Dlatego też tak dynamicznie urozmaicamy asortyment, co jest widoczne w naszych perfumeriach. Aby sprostać wymaganiom pokolenia Z jesteśmy otwarci na wszystkie nowości, których poszukują. Ta generacja wymaga też indywidualnego podejścia ze strony konsultantów, profesjonalnej porady, ale także sprawdzenia produktu przed zakupem. Spełniając jej wysokie oczekiwania kreujemy specjalne strefy, takie jak: stacje makijażu, specjalnie oznaczone stacje do konsultacji z obszaru ielęgnacji, ale też miejsca usług makijażu czy pielęgnacji, zapewniając możliwość przetestowania wszystkich produktów młodemu Klientowi.

Jakie są Państwa plany rozwoju na najbliższe lata? Jakie dalsze kroki zamierzacie podjąć, aby umacniać swoją pozycję rynkową?

W ramach strategii rozwoju "Let it Bloom", DOUGLAS nieustannie poszerza swoją ofertę produktową, oferując obecnie ponad 1600 marek. Stale urozmaicamy asortyment, odpowiadając na potrzeby nawet najbardziej wymagających Klientów. Włosy to silna kategoria, którą zamierzamy jeszcze bardziej rozwijać w najbliższych miesiącach. Plany rozwoju Douglas nie kończą się na otwarciu 150. sklepu. Planujemy dalszą ekspansję i wprowadzanie innowacji, które będą wspierać nie tylko wzrost sprzedaży, ale także dalsze zacieśnianie relacji z klientami.

Dziękujemy Pani za rozmowę.
Dziekuję.

Tagi: Douglas Polska Magdalena Przybysz
Oceń artykuł:

Fot: Douglas Polska Źródło: Douglas Polska

Zapewniamy doznania zakupowe na najwyższym poziomie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.