Firma „Yesha – jesz fresh” powstała w lockdownie i dostarczała artykuły spożywcze do klientów na terenie całej polski. Po korekcie rynkowego boomu na e-grocery, spółka zaczęła poszukiwać nowych kierunków rozwoju. Gdy handel internetowy produktami pierwszej potrzeby wyhamował, rynek food delivery nadal prężnie idzie do przodu. Na styku obu tych segmentów e-commerce rozwija się Yesha.
Przygotowania do stworzenia nowej odsłony marki Yesha rozpoczęto w lipcu 2023 r. Już w sierpniu ubiegłego roku powstał koncept, miesiąc później komplet przepisów kulinarnych, a przed końcem zeszłego roku powstał serwis i uruchomiono sprzedaż testową.
Korzystając z budowanej od czterech lat bazy klientów, a także wypracowanej siatki dostawców, zaplecza logistycznego oraz technologicznego Megasam24 i Polskikoszyk.pl, wiosną 2024 r. sprzedaż dań pod hasłem ‘jesz fresh’ ruszyła pełną parą. Dziś Yesha jest w stanie dostarczyć swoje produkty w całej Polsce.
– Do tej pory przeznaczyliśmy na rozwój tego projektu około 1 mln zł, a w planie inwestycyjnym mamy jeszcze trzykrotność tej kwoty. Do końca tego roku chcemy osiągnąć sprzedaż 3 tysięcy posiłków miesięcznie, do grudnia 2025: 5 tysięcy zestawów miesięcznie. To powinien być dla nas moment prowadzący do uzyskania rentowności do końca 2026 roku, przy szacowanych rocznych przychodach na poziomie 3-4 mln zł
– podsumowuje Kamil Broda, prezes zarządu Yesha i twórca marki „Yesha – jesz fresh”.
Autorem przepisów jest szef kuchni Yesha, który jest jednocześnie szefem kuchni jednej z najlepszych restauracji w Polsce. Oprócz świetnego smaku dań, receptury muszą uwzględniać proces logistyczny, łatwość pakowania oraz prostotę przygotowania ich w domu przez klienta.
– Zakupy w Yesha to pyszne dania ze świeżych składników, radość przygotowania ich w domu, bez korzystania z mikrofalówki, bez subskrypcji obowiązującej w diecie pudełkowej, a do tego atrakcyjna cena w porównaniu do cateringów. Za średnią kwotę, w której w food delivery kupuje się jedno danie, my dostarczamy produkty do przygotowania posiłku dla dwóch osób. Aktualnie dania Yesha można zamówić za pośrednictwem e-sklepów Megasam24 oraz Polskikoszyk.pl i jednocześnie zrobić zakupy spożywcze w ramach jednej ceny dostawy. Oprócz tego w bieżącym roku powstanie dedykowana platforma w serwisie Yesha – podkreśla Kamil Broda.
Menu Yesha przez cały czas się rozwija. Obecnie to około 90 pozycji, obejmujących dania kuchni polskiej, kuchni świata, wegańskiej, makarony inspirowane kuchnią włoską oraz zupy. Na przełomie maja-czerwca w karcie pojawiły się nowe potrawy do samodzielnego przygotowania: sushi, ‘fit’ oraz kuchni wschodniosłowiańskiej. W planie jest także specjalne menu dla dzieci.