Przy aranżacji naszych sklepów posługujemy się kontrastami

2024-08-28 | 08:00

Na przestrzeni ostatnich 10 lat w branży jubilerskiej w temacie projektowania sklepów zmieniło się bardzo dużo. Kiedyś wszystkie salony biżuterii wyglądały podobnie, ekspozycje były przeciążone ilością produktów, popularne były masywne drewniane meble, a wnętrza były zacienione, by klient miał wrażenie, że wchodzi do zakładu prawdziwego rzemieślnika. W tej chwili odchodzi się od takiego projektowania, wnętrza są nowoczesne, dużo bardziej przestronne i jaśniejsze, a każda marka szuka własnego stylu dla swoich sklepów - podkreśla Ewelina Górniak Dyrektorka Sprzedaży w Pandora CEE.


 

Dla nas niezwykle ważne jest, by nasze salony współgrały z wartościami Pandory i były wizualnie  zgodne z jej komunikacją marketingową na każdym poziomie. Czyli klient po obejrzeniu reklamy w telewizji czy w Internecie bez trudu w centrum handlowym umie wskazać nasz salon po jego wyglądzie. I w drugą stronę – po wizycie w sklepie rozpoznaje charakterystyczne elementy dla komunikacji marki, takie jak kolor, użyty font, charakter zdjęć kampanijny itd. na przykład w reklamach w social mediach. 

Specyfika naszego produktu, wymaga od nas specjalnego podejścia do jego prezentacji w salonach Pandory. Musimy zadbać jednocześnie o ich atrakcyjną i przejrzystą ekspozycję oraz bezpieczeństwo drobnych, pojedynczych elementów biżuterii. Doświadczenie pokazało nam, że odseparowanie poszczególnych kategorii produktowych jest dla klientów najwygodniejsze, ułatwia im znalezienie tego czego szukają, podsuwa nowe inspiracje, a także podkreśla, że w ofercie Pandory, poza charmsami można znaleźć pełen wachlarz innych produktów od pierścionków, przez kolczyki i bransoletki, po naszyjniki.

Przy aranżacji naszych sklepów posługujemy się kontrastami, gdzie ekologiczny i łagodny wygląd drewnianych mebli zestawiamy z czarnymi, akrylowymi logotypami, oraz nowoczesnym wyglądem szklanych blatów i aluminiowych akcesoriów. Ponad wszystkim króluje pudrowy róż, będący flagowym kolorem marki Pandora. Wszystko to sprawia, że wnętrze jest przytulne i jasne, a odwiedzający nas klienci chętnie zostają dłużej.

W sklepach Pandory ogromną wagę przywiązujemy także do oświetlenia. Zarówno to w meblach, jak i to sufitowe zaprojektowane są w taki sposób, by jak najlepiej eksponować nasze produkty i ich niezwykłe detale.

W maju Pandora uruchomiła nowe usługi omnichannel, takie jak Click&Collect oraz możliwość zwrotu w sklepie stacjonarnym produktów zakupionych online. Dodatkowo, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy odwiedzają nasze salony, ale nie mogą zakupić wybranego produktu z powodu braku jego dostępności, uruchomiliśmy możliwość zakupu online z pomocą naszego sprzedawcy. Takie zamówienie jest zawsze objęte ofertą darmowej dostawy pod wskazany przez klienta adres. Dzięki tej usłudze klient może dokonać zakupu każdego produktu, w każdym momencie i w każdym naszym sklepie. Nasi sprzedawcy pomogą dobrać rozmiar oraz pokażą inne podobne lub pasujące elementy, gwarantując ten sam poziom obsługi, jaki otrzymują klienci robiący zakupy stacjonarnie. 

W wybranych salonach Pandory oferujemy również możliwość grawerowania biżuterii. Wraz z usługą wprowadziliśmy do sprzedaży gamę produktów do grawerowania, w której znajdziemy charmsy, zawieszki, bransoletki i pierścionki. Na wybranym produkcie można wygrawerować jeden z wielu gotowych wzorów, napisać dedykację lub stworzyć grawer własnego projektu, rysując go na dostępnym w sklepie tablecie. Dzięki temu produkt jest jeszcze bardziej spersonalizowany, co jest domeną marki Pandora. Maszyna do grawerowania jest dostępna na sali sprzedaży, a grawerowanie trwa zaledwie 2 minuty, dzięki czemu klient może uczestniczyć w całym procesie i wyjść z salonu ze swoim spersonalizowanym produktem, bez potrzeby czekania i umawiania dodatkowej wizyty odbioru. W związku z dużą popularnością tej usługi, w czerwcu uruchomiliśmy możliwość grawerowania biżuterii także w sklepie internetowym.

Pandora nieustannie dąży do podnoszenia jakości doświadczeń zakupowych naszych klientów oraz wprowadza nowe rozwiązania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Szykujemy dla naszych klientów kolejne niespodzianki, które już niedługo będziemy wprowadzali, zatem serdecznie zapraszamy do naszych salonów stacjonarnych oraz sklepu online. 

Pandora stara się nieustannie dostosowywać do zmieniających się potrzeb klientów i trendów zakupowych. Czasy pandemii COVID-19 znacząco wzmocniły internetowy kanał sprzedaży i przekonały wielu klientów do tego sposobu robienia zakupów. Ten trend utrzymuje się do dziś, dlatego marka stale inwestuje zarówno w otwieranie kolejnych sklepów online na mniejszych rynkach, gdzie sprzedaż internetowa dotychczas nie była dostępna, jak i w stałą optymalizację doświadczeń klienta w kanale wirtualnym, wprowadzając nowe usługi, np. grawerowanie online, jak i ulepszając te już dostępne. Naturalną konsekwencją rozwoju zakupów internetowych jest potrzeba poprawy standardów omnichannel. Jednym z naszych priorytetów jest ułatwienie klientom nawigacji pomiędzy kanałami sprzedaży i oferowanie tego samego doświadczenia w każdym miejscu, gdzie klient spotyka się z marką. Przykładem takich działań jest spójna polityka cenowa i promocyjna, ten sam sposób prezentowania marki oraz nowe udogodnienia dla klientów, jak odbiór zamówień internetowych oraz możliwość ich zwrotów w sklepach stacjonarnych.

Kolejnym, bardzo istotnym dla nas trendem, jest personalizacja. Pandora jest marką, która towarzyszy klientom w najważniejszych chwilach ich życia, proponując produkty-symbole, które mogą być zarówno pięknymi prezentami, jak również pamiątką na całe życie, przypominającą istotne dla nas momenty. Dlatego chcemy zaprosić klientów do współtworzenia naszej biżuterii, nadając jej niepowtarzalny charakter np. poprzez grawerowanie. Personalizację odzwierciedlamy również w indywidualnym podejściu do każdej odwiedzającej nasze salony osoby, zapewniając jej wyjątkową obsługę, a w sklepie internetowym wykorzystujemy szereg narzędzi, dostosowując prezentowane produkty i treści do potrzeb i preferencji klienta.

Ostatnim, niezmiernie ważnym kierunkiem, a jednocześnie coraz bardziej istotną kwestią dla klientów jest zrównoważony rozwój biznesu. Odpowiedzialne działania w tym zakresie są priorytetem dla naszej firmy. Najlepsza jakość biżuterii Pandora jest tak samo ważna jak wysokie standardy etyczne: poszanowanie dla środowiska i naturalnych surowców, wspieranie praw i różnorodności pracowników. Produkcja w Pandorze zorganizowana jest z myślą o jak najmniejszym śladzie węglowym. Zadeklarowaliśmy się, że do 2030 roku, w całym łańcuchu dostaw zmniejszymy emisję gazów cieplarnianych o 50 proc. w porównaniu do 2019 roku, by następnie już w 2040 roku być firmą zeroemisyjną. Co więcej, dążymy również do wprowadzenia obiegu zamkniętego. Jedną z decyzji przybliżających firmę do tego celu jest produkcja biżuterii ze srebra i złota pochodzących w 100% z recyklingu. Są to osiągnięcia i deklaracje, którymi mało która marka może się pochwalić i z których jesteśmy niezwykle dumni.

Tagi: Ewelina Górniak Pandora CEE
Oceń artykuł:

Fot: Pandora Źródło: Pandora

Zobacz także

Przy aranżacji naszych sklepów posługujemy się kontrastami

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.