Agnieszka Lis, Pasaż Grunwaldzki: Część działań podejmujemy spontanicznie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-10-06 | 08:00
Z dnia na dzień korzystanie z internetu i portali społecznościowych jest coraz bardziej popularne wśród jednostek biznesowych. To samo dotyczy zarówno najemców jak i zarządców centrów handlowcyh. O popularności facebookowego fanpage′u i strategii jego wykorzystywania opowiada Agnieszka Lis, Manager ds. Marketingu CHR Pasaż Grunwaldzki.

Media społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter coraz częściej wykorzystywane są do komunikacji i budowy relacji z klientami. Profil Pasażu Grunwaldzkiego powstał wraz ze zmianą serwisu internetowego w lipcu 2010 roku. Uruchomienie profilu było wynikiem strategii. Statystyki Facebooka oraz możliwości prowadzenia komunikacji i zakupu niedrogiej reklamy, jednoznacznie wskazywały to medium.
Profil Pasażu Grunwaldzkiego wykorzystywany jest w głównej mierze do informowania fanów o wydarzeniach, promocjach i aktualnościach. Prowadzone są też zabawy z drobnymi upominkami. Statystyki pokazują jednak, że fani najbardziej angażują się w luźne rozmowy i proste zabawy słowne. To taka komunikacja najbardziej buduje osobistą więź z Pasażem Grunwaldzkim.
Za komunikację na profilu odpowiada jedna, dedykowana osoba. Za prowadzenie kampanii i zakup mediów – inna. Zasady są klarowne: dialog, zrozumienie, nie usuwamy postów (chyba, że zawierają treści wulgarne), budujemy relacje. 1 do 3 wpisów dziennie zdecydowanie wystarcza. Do tego dochodzą oczywiście bieżące odpowiedzi na pytania fanów. Komunikacja powinna być nie zbyt częsta, żeby nie została potraktowana jako SPAM.
Zdecydowanie nasz profil jest jej uzupełnieniem strony internetowej. Nowe kanały komunikacji nie czynią bezużytecznymi starych. Tak samo jak wynalezienie telewizji nie spowodowało śmierci radia, a pojawienie się internetu nie oznacza końca telewizji. Media społecznościowe to nowa rzeczywistość w komunikacji, ale nie zastępują w pełni stron www, które nadal mają swoją rolę do odegrania. 
Aktywność wynika z zaangażowania fanów, czyli z jakości naszych wpisów. Zauważyliśmy, że niekiedy nawet po północy można nawiązać dyskusję z fanami. Takie działania nie są standardem, gdyż przeważnie marki komunikują się tylko w godzinach pracy. Jednak możliwość nawiązania kontaktu przez większą część doby przynosi lepsze efekty i dobrze świadczy o marce.
Wg wielu badań przyszłość oraz rozwój zarówno małych jak i dużych firm z najróżniejszych obszarów biznesu będzie koncentrowała się wokół social mediów. Tym samym zapewne konkurencyjność będzie rosła. My ze swojej strony będziemy obserwować nowe narzędzia i trendy oraz dostosowywać się do rynku.
W przypadku Internetu, a szczególnie działań na FB, długoterminowe planowanie nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Sytuacja w sieci zmienia się szybko, niekiedy z minuty na minutę. Z tego względu część działań podejmowanych jest spontanicznie. Plany dotyczą co najwyżej 2 miesięcy w przód.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Agnieszka Lis, Pasaż Grunwaldzki: Część działań podejmujemy spontanicznie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.