Wdrażanie najnowszych technologii pozwala naszym klientom wyprzedzać konkurencję

2024-09-09 | 10:00

Na rynku dostępnych jest wiele technologii usprawniających procesy handlowe. Przede wszystkim, systemy zarządzania zasobami (ERP - Enterprise Resources Planning) czy systemy POS (Point of Sale), które nie tylko obsługują transakcje, ale również gromadzą dane sprzedażowe, które mogą być analizowane w celu optymalizacji asortymentu i strategii sprzedażowych. Jednym z kluczowych narzędzi w zarządzaniu asortymentem jest także system PIM (Product Information Management), który strukturyzuje i porządkuje informacje produktowe we wszystkich kanałach sprzedaży, zapewniając spójność i aktualność danych - zauważa Borys Skraba, CEO STRIX.


 

Dzięki PIM, detaliści mogą łatwo zarządzać opisami produktów, specyfikacjami, zdjęciami i innymi kluczowymi informacjami, co jest niezbędne w wielokanałowym środowisku sprzedaży. PIM umożliwia również łatwe aktualizacje i modyfikacje danych produktowych, co minimalizuje błędy i sprawia, że klienci zawsze mają dostęp do dokładnych i spójnych informacji niezależnie od kanału zakupowego. 

Dodatkowo, istnieją rozwiązania software’owe i platformy, które wspierają wewnętrzną komunikację, umożliwiają szybkie i efektywne przekazywanie informacji między pracownikami oraz zarządzanie zadaniami (tworzenie zadań, przypisywanie ich do konkretnych użytkowników, ustalanie terminów i śledzenie postępów w realizacji projektów itd). Najlepsze efekty przynosi integracja tych narzędzi - ta synergia pozwala na bardziej efektywne zarządzanie operacjami sklepu, co przekłada się na lepszą organizację, szybsze reagowanie na zmiany i lepszą obsługę klienta.

Technologia wspiera sklepy w dostosowaniu oferty sprzedażowej do indywidualnych potrzeb klienta. Dzisiejszy konsument chce otrzymywać treści, które są dopasowane do jego preferencji. Pomagają w tym systemy CRM (Customer Relationship Management) - które pozwalają na zbieranie i analizowanie danych o klientach, umożliwiając tworzenie spersonalizowanych ofert i kampanii promocyjnych. Dzięki analizie danych o zakupach i zachowaniach klientów, sklepy mogą precyzyjnie targetować swoje kampanie marketingowe, zwiększając ich efektywność. 

Warto też zadbać o narzędzia MarTech - w tym do automatyzacji marketingu, które pozwalają realizować kampanie reklamowe bez konieczności ciągłęgo “czuwania” nad ich przebiegiem. Po wprowadzeniu reguł automatyzacji system będzie sam wysyłać e-maile, SMSy czy inne powiadomienia dopasowane do klientów - na przykład kupony rabatowe na urodziny. Taka komunikacja z klientami na bardziej personalnym poziomie, zwiększa ich zaangażowanie i lojalność. 

W związku z tym, że sklepy dzisiaj zbierają i przechowują dużą ilość danych o klientach, narzędzia do analizy tych informacji są koniecznością. Dzięki nim można monitorować efektywność działań marketingowych w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybkie reagowanie i optymalizację strategii. Przy odpowiedniej skali biznesu, warto pomyśleć o narzędziach Business Intelligence, które ułatwiają śledzenie kluczowych wskaźników wydajności (KPI), takie jak przychody, marże, konwersje czy ROI. 

Żyjemy w świecie unified commerce, w którym klienci mogą płynnie przechodzić między kanałami online i offline, otrzymując zawsze spójne i wysokojakościowe doświadczenia zakupowe. Jako agencja digital commerce działamy w duchu omnichannel od kilkunastu lat - specjalizujemy się we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, które integrują wszystkie kanały sprzedaży w jeden sprawnie działający ekosystem. Wdrażamy platformy e-commerce, integrujemy je z rozwiązaniami typu ERP, WMS, PIM, MarTech i innymi. Nasze podejście jest holistyczne. Zaczynamy od dogłębnego zrozumienia potrzeb i specyfiki działalności naszych klientów i wspólnie z nimi budujemy strategię biznesowo-sprzedażową, dopasowując odpowiednie rozwiązania i narzędzia. Nasze wsparcie obejmuje konsulting na każdym etapie współpracy, pomagając w budowaniu architektury IT i wyborze najlepszych technologii, które zapewniają długoterminowy sukces. 

Optymalizacja procesów to jedna z kluczowych korzyści naszych usług. Dzięki integracji systemów i automatyzacji wielu operacji, takich jak zarządzanie zamówieniami, obsługa klienta czy logistyka, sklepy detaliczne mogą zaoszczędzić czas i zasoby, koncentrując się na rozwoju swojego biznesu i poprawie obsługi klientów. 

Wdrażanie najnowszych technologii pozwala naszym klientom wyprzedzać konkurencję. Dzięki naszym rozwiązaniom, sklepy mogą szybko reagować na zmiany rynkowe i dostosowywać się do nowych trendów, oferując nowoczesne i atrakcyjne doświadczenia zakupowe.

Tagi: Modern Store 2024 STRIX
Oceń artykuł:

Fot: STRIX Źródło: STRIX

Zobacz także

Wdrażanie najnowszych technologii pozwala naszym klientom wyprzedzać konkurencję

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.