TXM zakłada dalszy wzrost przychodów

2017-03-22 | 16:00

Wzrost kosztów centrali wynikał głównie z konieczności dostosowania struktur organizacyjnych do większej skali działalności, w tym m.in. w zakresie logistyki, zespołów handlowych, reklamy oraz IT.

Bardzo istotny wpływ na wyniki osiągnięte przez Grupę TXM miała działalność zagraniczna. W okresie całego 2016 r. została na niej poniesiona strata w wysokości 4,2 mln zł, to jest o 2,8 mln zł więcej niż rok wcześniej. Strata została poniesiona we wszystkich krajach zagranicznych, w których TXM prowadzi działalność (Rumunia, Słowacja, Czechy), jednak tempo dochodzenia do rentowności jest w nich różne. Rynek rumuński jest głównym obszarem ekspansji zagranicznej, gdzie planowany jest dalszy intensywny rozwój oraz ugruntowanie pozycji jednego z jego liderów. Sklepy bardzo szybko stają się dochodowe, a przyczyną ponoszonej straty są koszty centralne, które zwłaszcza w początkowym okresie działania nie mają pokrycia w odpowiedniej masie zysku generowanego przez sklepy. Na koniec minionego roku w Rumunii działało 30 sklepów TXM. Z kolei rynek słowacki jest stabilny, ale sklepy nieco dłużej dochodzą do progu rentowności. Dlatego względem tego rynku TXM ma plan selektywnych otwarć nowych lokalizacji. W Czechach Zarząd pracuje głównie nad poprawą efektywności istniejącej sieci. Prowadzone są działania polegające zarówno na podwyższeniu sprzedaży jak i obniżeniu kosztów funkcjonowania sklepów. Zminimalizowanie negatywnego wpływu rynku czeskiego na wyniki Grupy TXM jest priorytetem Zarządu na 2017 rok.

W bieżącym roku naszym celem jest kontynuacja rozwoju sieci w kraju i za granicą. Konsekwentnie stawiamy tutaj głównie na rynek rumuński. Poza otwieraniem nowych marketów chcemy tam uruchomić także sprzedaż on-line. Będziemy jednocześnie koncentrować się dalszej poprawie marży handlowej m.in. poprzez działaniach optymalizujących strukturę oferty” – dodał Lech Przemieniecki. Pierwszy kwartał br. ze względu na wdrożenie systemu SAP będzie jednak wyraźnie słabszy sprzedażowo, a tym samym wynikowo. W następnych miesiącach TXM powinno osiągać wyniki coraz bardziej zbliżone do roku poprzedniego. „W kolejnych okresach powinniśmy czerpać korzyści z wyższych marż m.in. dzięki zwiększonemu udziałowi importu własnego oraz działać skuteczniej, a tym samym poprawiać wyniki względem 2016 r.

– podsumował prezes TXM S.A.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: TXM textilmarket

TXM zakłada dalszy wzrost przychodów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.