Sieć dyskontów odzieżowych TXM w 2016 r. osiągnęła 377,8 mln zł przychodów, 16,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 13,1 mln zł zysku netto. Osiągnięte wyniki były zgodne z prognozą finansową. Zarząd TXM planuje w tym roku dalszy rozwój sieci handlowej w kraju i za granicą, głównie w Rumunii, co przełoży się na poprawę sprzedaży. Celem będzie także wzrost marży handlowej.
- Miniony rok był udany dla TXM. Prowadziliśmy dynamiczny rozwój sieci handlowej w Polsce i za granicą, w tym w szczególności na rynku rumuńskim. Przełożyło się to jednocześnie na wysoki 20% wzrost obrotów w ujęciu rok do roku. Z kolei dynamika marży handlowej była jeszcze wyższa od tempa wzrostu sprzedaży, co było m.in. efektem zmiany źródeł zaopatrzenia. Dynamiczna ekspansja wiązała się natomiast ze wzrostem kosztów bieżących, które miały jednak głównie charakter jednorazowy. Wszystkie te działania były wcześniej zaplanowane i zrealizowane. W efekcie osiągnięte w 2016 r. wyniki finansowe były zgodne z wcześniej opublikowaną prognozą finansową – powiedział Lech Przemieniecki, Prezes Zarządu TXM S.A.
Grupa TXM w 2016 r. osiągnęła 377,8 mln zł przychodów, czyli o 20% więcej niż w poprzednim roku. Marża handlowa wzrosła o 22,6% do 158,1 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 30,8% do 141,4 mln zł. W efekcie Grupa rozwijająca sieć dyskontów odzieżowych w 2016 r. wypracowała zysk na sprzedaży na poziomie 16,7 mln zł, czyli o 4,2 mln zł niższym niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 16,6 mln zł, względem 21 mln zł w 2015 r., a EBITDA była na poziomie 22,9 mln zł w porównaniu do 25,2 mln zł rok wcześniej. W 2016 r. Grupa TXM wypracowała 13,1 mln zł zysku netto (16,1 mln zł w 2015 r.).