Zmniejszenie zysku na sprzedaży było konsekwencją trzech głównych zdarzeń: inwestycji w poprawę efektywności na rynku krajowym (m.in. nowy format sklepów), zwiększenia kosztów centrali TXM oraz powiększenia straty na działalności zagranicznej w efekcie jej dynamicznego rozwoju.
Wzrost zysku na sprzedaży wypracowany w kanałach dystrybucji w Polsce to efekt głównie poprawy sprzedaży w sklepach porównywalnych o 1,1% oraz zwiększania procentowej marży handlowej.
- Wzrost marży wynikał głównie z lepszego, tańszego oraz bardziej optymalnego zakupu towarów dokonywanych zarówno w kraju jak i z importu bezpośredniego. Wzrost marży wystąpił we wszystkich grupach asortymentowych, co jest w konsekwencją m.in. lepszego doboru produktów. Jednocześnie zwiększyliśmy udział towarów importowanych w sprzedaży średnio w całym okresie o 4 p.p. do 12% średniorocznie. Na tych towarach uzyskiwana marża jest o kilka punktów procentowych wyższa niż na towarach kupowanych w Polsce – podkreślił Lech Przemieniecki.