Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych czyli Shop Lab wyposażone zostało w sprzęt i meble umożliwiające prowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących zachowań konsumentów w przestrzeni wewnątrzsklepowej. Studenci UEP będą mieli tam organizowane zajęcia takie jak: zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, merchandising, controlling marketing, innovative product management, consumer behavior, marketing intelligence. Sala przystosowana jest do tego, aby pomieścić grupy ćwiczeniowe do maksymalnie 25 osób.
W Laboratorium studenci mogą korzystać z najnowocześniejszych i innowacyjnych sprzętów jak np. okulary typu „eye tracker”. Służą one do badania sposobu oglądania ekspozycji przez klienta. Ponadto w planach jest także wyposażenie Laboratorium w urządzenie do badania wilgotności skóry i pomiaru tętna. Wszystko to ma pomóc zdefiniować preferencje klientów.
W ramach współpracy Grupa Muszkieterów wyremontowała i wyposażyła salę dydaktyczną w sprzęt sklepowy, taki jak boks kasowy, lada chłodnicza do sprzedaży wyrobów tradycyjnych, meble piekarnicze, meble na owoce i warzywa, kosze na produkty gospodarstwa domowego, regały metalowe sklepowe, specjalistyczne oświetlenie oraz produkty spożywczo-przemysłowe. Miało to na celu stworzenie możliwie najbardziej naturalnych warunków.