Ze smartfonem na zakupach

2024-08-05 | 09:36

Już 60% klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53% weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy. Jednocześnie tylko 1% klientów przyznaje, że podczas wizyty w sklepie często płaci za zakupy smartfonem. 


 

Takie dane przynosi raport „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zrealizowany pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK.

Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym. Głównie są one wykorzystywane do zdobywania dodatkowych informacji. Do sprawdzania informacji o produkcie przy pomocy telefonu komórkowego przyznaje się 60% klientów, a 37% ocenia, że robi to regularnie. Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. Przynajmniej raz skorzystało z takiej możliwości 53% Polaków, a 32% robi to często.

– Badanie potwierdziło powszechność użycia telefonów komórkowych w ścieżce zakupowej klienta centrum handlowego. Szczególnie na etapie wizyty w centrum handlowym i w jego sklepach, ponad połowa odwiedzających sprawdza informacje o poszukiwanym produkcie oraz o samym centrum handlowym. To doskonały przykład omnikanałowości i tego, jak różne kanały komunikacji i zakupów wzajemnie się uzupełniają – mówi Przemysław Dwojak, Senior Director w GfK.

– Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet – komentuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się już 49% klientów centrów handlowych, a 25% ocenia, że było o tym informowanych wielokrotnie. W celu wykonania takiej transakcji bezpośrednio w sklepie, pracownicy oferują klientom dostępne w placówce tablety lub polecają skorzystanie ze smartfonu.

Najmniej popularne jest wykorzystywanie własnego urządzenia mobilnego do płacenia za zakupy w kasie sklepu. Takie doświadczenie ma 10% klientów, jednak tylko 1% deklaruje, że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.

Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów.

Tagi: GfK PRCH raporty
Oceń artykuł:

Fot: Envato Źródło: PRCH / Gfk

Ze smartfonem na zakupach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.