W 2013 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wojas SA wyniosły 187,805 mln zł, co oznacza wzrost o 12,2% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Wzrost sprzedaży wynika z większej sprzedaży w kanale hurt i pozostałe, gdzie nastąpił istotny wzrost sprzedaży w segmentach: przetargi publiczne oraz eksport hurtowy.
Łączny wzrost sprzedaży w kanale dystrybucji hurt i pozostałe wyniósł 46,2% r/r, a udział tego kanału w strukturze całej sprzedaży wzrósł do 23,1%. Kanał sprzedaży detalicznej zanotował wzrost o 4,9%, a jego udział w strukturze całej sprzedaży wynosi 76,9%.
Na gorsze wyniki sprzedaży detalicznej od oczekiwanych istotnie wpłynęła dłuższa aura zimowa w marcu i w pierwszej połowie kwietnia 2013 r. Dodatkowo w sieci detalicznej Emitent w pierwszej połowie roku obserwował spadek liczby klientów odwiedzających centra handlowe i salony. W drugiej połowie roku koniunktura uległa poprawie i sprzedaż detaliczna wykazywała tendencję rosnącą w grupie sklepów porównywalnych.
Na dzień 31 grudnia 2013 roku własna detaliczna sieć sprzedaży Wojas liczyła 155 sklepów, na co składało się 146 salonów firmowych Wojas w kraju (odpowiednio na 31.12.2012 – 132 salonów) oraz 9 salonów firmowych Wojas na Słowacji (odpowiednio na 31.12.2012 – 9 salonów).
W 2013 roku otwarto 18 salonów, likwidując 4, w tym 1 na Słowacji - Żilina. Przyrost per saldo sklepów w 2014 r wyniósł 14.
Strategia Grupy Wojas SA zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży. Wzrost liczby placówek własnych oraz poprawa efektywności w dotychczasowych jest głównym elementem tej strategii.
Tagi: