Tarasy Zamkowe: Jak kupują mężczyźni?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-10 | 17:09
Czy kobiety są dobrymi kierowcami? Większość mężczyzn odpowie, że raczej nie. Mężczyzna na zakupach? Nieszczęśliwy, zły i znudzony. To stereotypy, które jednak coraz bardziej mijają się z rzeczywistością i twardymi danymi. 67% mężczyzn, przepytanych w lubelskich Tarasach Zamkowych w ramach sondy zakupowej* przyznało, że lubi robić zakupy. Pod warunkiem, że przebiegają po ich myśli…
Naukowcy z Wharton University of Pennsylvania we współpracy z zespołem badawczym Verde Group dowiedli, że mężczyźni, planując zakupy, doskonale wiedzą, co chcą kupić i ile pieniędzy mogą na to przeznaczyć. Cenią swój czas i nie lubią go tracić, chodząc od sklepu do sklepu. Dlatego, przed wizytą w centrum handlowym, tworzą (najczęściej tylko w głowie) listę potrzebnych produktów, dzięki której szybciej podejmują decyzje zakupowe. Tu nie ma mowy o długich spacerach czy przymierzaniu setek ubrań –  zakupy muszą odbyć się szybko i sprawnie. Tezę tę potwierdzają badania przeprowadzone ostatnio w Tarasach Zamkowych. Wynika z nich, że prawie 90% mężczyzn na zakupy poświęca mniej niż 2 godziny, a 68% przychodzi do centrum handlowego z myślą o nabyciu bardzo konkretnych produktów.
Misja - zakupy
Wybór odpowiedniego sklepu i szybka analiza jego oferty są elementem przygotowań prowadzonych przez mężczyzn jeszcze przed wyjściem z domu. Facet to klient konkretny, wierny i wygodny, kupujący zazwyczaj znane i sprawdzone produkty. 83% ankietowanych w Tarasach Zamkowych przyznało, że zwabiła ich tutaj dostępność w jednym miejscu wszystkich pożądanych marek. Uważają, że ma to decydujące znaczenie przy wyborze konkretnego centrum handlowego. Mężczyźni nie tylko cenią miejsca, w których pod jednym dachem zrobią całość zakupów, ale zwracają też uwagę na utylitarny charakter sklepu: jego położenie, dostępność do parkingu, a także sam komfort robienia zakupów.
Mężczyzna na ogół doskonale wie, czego szuka. Kobieta w czasie „rajdu” po sklepach oczekuje większej interakcji, kontaktu wzrokowego ze sprzedawcą, różnorodnych informacji. Zanim podejmie ostateczną decyzję, pragnie przetestować wszystkie możliwe opcje. Panowie uważają tego typu działania za niepotrzebną stratę czasu. Jak wynika z sondażu, tylko 39% mężczyzn prosi o pomoc czy poradę obsługę sklepu. Co więcej, wszelkie wskazówki pochodzące od „niepytanego” sprzedawcy są niejednokrotnie traktowane wysoce podejrzliwie, jako próby naciągnięcia lub zwyczajnie „wciśnięcia bubla”. W czasie zakupów interakcja mężczyzny z otoczeniem ogranicza się do absolutnego minimum - zazwyczaj zadaje on tylko konkretne pytania, oczekując równie konkretnych odpowiedzi.
Obalamy mity
Na Instagramie dużą popularnością cieszy się profil „Miserable Man”, na którym można zobaczyć zdjęcia mężczyzn z całego świata, cierpiących katusze w czasie zakupowych wypraw ze swoimi partnerkami. Teoretycznie potwierdza to stereotyp, że dla panów nie ma nic gorszego, niż wielogodzinna wizyta w centrum handlowym. Jeśli  jednak uważnie przyjrzymy się faktom popartym badaniami, nasze pojęcie o mężczyźnie na zakupach ulega gwałtownemu przewartościowaniu. Panowie lubią robić zakupy i odwiedzać centra handlowe! Ale …. muszą to robić „po swojemu”. Nie dziwi więc, że blisko połowa (46%) przepytanych w Tarasach Zamkowych mężczyzn woli robi robić zakupy samemu, 17% chętnie wybrałoby się na nie z kolegami, a tylko co czwarty - z partnerką.
Panowie coraz częściej włączają się w domowe obowiązki, dlatego widok mężczyzny, wybierającego wędliny, kosmetyki czy środki czystości, przestaje zaskakiwać. Najlepiej jednak, gdy udaje się do sklepu sam, gdyż wspólne, męsko-damskie zakupy, wydają się być katorgą dla obydwu zainteresowanych stron.  
* sondę zakupową w Tarasach Zamkowych przeprowadzono na próbie 400 mężczyzn w  wieku od 18 do 75 lat, w dniach od 21 do 22 września 2015 roku.

Tagi:
Oceń artykuł:

Tarasy Zamkowe: Jak kupują mężczyźni?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.