W trzecim kwartale 2015 r. T-Mobile Polska uzyskał stabilne wyniki finansowe. W porównaniu do drugiego kwartału tego roku wzrosły m.in. przychody z usług mobilnych, EBITDA oraz ARPU, jak również sprzedaż usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych.
W trzecim kwartale 2015 roku przychody całkowite T-Mobile Polska
wyniosły 1,638 mld zł i były wyższe o 1,1% w porównaniu do trzeciego
kwartału 2014 roku. Natomiast w porównaniu do drugiego kwartału 2015
roku były wyższe o 4,1%. Przychody z usług mobilnych Spółki wyniosły w
trzecim kwartale 2015 roku 1,528 mld zł i były wyższe w porównaniu do
poprzedniego kwartału br. o 4,4%. Pozostałe przychody Spółki
uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 110 mln zł. W
trzecim kwartale br. T-Mobile Polska w segmencie klientów biznesowych
odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i
teletransmisyjnych o około 73% w porównaniu do wyników uzyskanych przez
Spółki przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku.
-
Na
wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera
zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim
kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą
systematycznie wdrażane przez Spółkę. Zmieniamy sposób w jaki się
komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług
telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te
wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z
pozyskiwaniem przez spółkę nowych klientów z rynku - powiedział Adam Sawicki, prezes zarządu T-Mobile Polska S.A.
W
okresie od 1 lipca do 30 września 2015 roku EBITDA T-Mobile Polska
wyniosła 689 mln zł i była wyższa o 10,4% w porównaniu do tego samego
okresu w ubiegłym -
Na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce
T-Mobile utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie.
Dodatkowo, działania skierowane na poprawienie efektywności finansowej
pozwoliły na wypracowanie wyższej marży EBITDA niż w roku 2014 - powiedział Jens Becker, członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska S.A.
Wskaźnik
ARPU dla bazy klientów kontraktowych wyniósł w trzecim kwartale 2015
roku 47 zł i był wyższy w porównaniu do drugiego kwartału br. o 4,4%. W
przypadku klientów usług przedpłaconych ARPU wyniosło 7 złotych i było
wyższe o 16,7% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Wynik ARPU dla
całej bazy klientów w tym okresie wyniósł 24 zł.
Na dzień 30
września 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,696 mln
klientów. Spółka posiadała 9,056 mln klientów w segmencie usług
przedpłaconych oraz 6,640 mln klientów w segmencie usług abonamentowych.
Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim
kwartale wyniósł 1,1%.
W lipcu 2015 roku T-Mobile Polska
wprowadził ofertę prawdziwie nielimitowanego Internetu w pakiecie Heyah
Smart XL, której towarzyszyła kampania reklamowa, realizowana pod hasłem
„Prostujemy". Od dnia startu oferty stronę Heyah.pl odwiedziło 5 mln
unikalnych użytkowników. Natomiast na początku sierpnia T-Mobile Polska
po zakończeniu z sukcesem procesu integracji z firmą GTS Poland
uruchomił stronę t-mobile.pl/biznes, na której przedstawia portfolio
usług teleinformatycznych dla klientów biznesowych.
We wrześniu
zakończyła się trzecia edycja akcji Pomoc Mierzona Kilometrami, w której
uczestniczyło ponad 800 tysięcy Polaków. Przez trzy miesiące uczestnicy
akcji pokonali ponad 115 mln kilometrów, aby zebrać milion złotych na
rzecz podopiecznych Fundacji TVN Nie jesteś sam!
W październiku
T-Mobile Polska rozpoczął wprowadzenie nowego podejścia do komunikacji z
klientami od uruchomienia nowego standardu obsługi dla małych i
średnich przedsiębiorstw. Wcześniej Spółka w ramach likwidowania barier
zniosła opłatę za sprawdzanie stanu konta dla klientów usług na kartę.
Jednocześnie wprowadziła duże ułatwienie dla wszystkich klientów w
postaci elektronicznej gwarancji, która upraszcza proces zgłoszenia
problemów technicznych związanych z kupionym urządzeniem. Jeszcze w tym
miesiącu T-Mobile przedstawi kolejne pozytywne dla klientów zmiany.
Tagi: