T-Mobile Polska: 1,1% wzrostu w porównaniu z trzecim kwartałem 2014 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-10 | 17:05
W trzecim kwartale 2015 r. T-Mobile Polska uzyskał stabilne wyniki finansowe. W porównaniu do drugiego kwartału tego roku wzrosły m.in. przychody z usług mobilnych, EBITDA oraz ARPU, jak również sprzedaż usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych.
W trzecim kwartale 2015 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,638 mld zł i były wyższe o 1,1% w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Natomiast w porównaniu do drugiego kwartału 2015 roku były wyższe o 4,1%. Przychody z usług mobilnych Spółki wyniosły w trzecim kwartale 2015 roku 1,528 mld zł i były wyższe w porównaniu do poprzedniego kwartału br. o 4,4%. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 110 mln zł. W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska w segmencie klientów biznesowych odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych o około 73% w porównaniu do wyników uzyskanych przez Spółki przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku.

- Na wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą systematycznie wdrażane przez Spółkę. Zmieniamy sposób w jaki się komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z pozyskiwaniem przez spółkę nowych klientów z rynku -  powiedział Adam Sawicki, prezes zarządu T-Mobile Polska S.A.
W okresie od 1 lipca do 30 września 2015 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 mln zł i była wyższa o 10,4% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym - Na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce T-Mobile utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie. Dodatkowo, działania skierowane na poprawienie efektywności finansowej pozwoliły na wypracowanie wyższej marży EBITDA niż w roku 2014 - powiedział Jens Becker, członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska S.A.
Wskaźnik ARPU dla bazy klientów kontraktowych wyniósł w trzecim kwartale 2015 roku 47 zł i był wyższy w porównaniu do drugiego kwartału br. o 4,4%. W przypadku klientów usług przedpłaconych ARPU wyniosło 7 złotych i było wyższe o 16,7% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Wynik ARPU dla całej bazy klientów w tym okresie wyniósł 24 zł.
Na dzień 30 września 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,696 mln klientów. Spółka posiadała 9,056 mln klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,640 mln klientów w segmencie usług abonamentowych. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1,1%.
W lipcu 2015 roku T-Mobile Polska wprowadził ofertę prawdziwie nielimitowanego Internetu w pakiecie Heyah Smart XL, której towarzyszyła kampania reklamowa, realizowana pod hasłem „Prostujemy". Od dnia startu oferty stronę Heyah.pl odwiedziło 5 mln unikalnych użytkowników. Natomiast na początku sierpnia T-Mobile Polska po zakończeniu z sukcesem procesu integracji z firmą GTS Poland uruchomił stronę t-mobile.pl/biznes, na której przedstawia portfolio usług teleinformatycznych dla klientów biznesowych.
We wrześniu zakończyła się trzecia edycja akcji Pomoc Mierzona Kilometrami, w której uczestniczyło ponad 800 tysięcy Polaków. Przez trzy miesiące uczestnicy akcji pokonali ponad 115 mln kilometrów, aby zebrać milion złotych na rzecz podopiecznych Fundacji TVN Nie jesteś sam!
W październiku T-Mobile Polska rozpoczął wprowadzenie nowego podejścia do komunikacji z klientami od uruchomienia nowego standardu obsługi dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniej Spółka w ramach likwidowania barier zniosła opłatę za sprawdzanie stanu konta dla klientów usług na kartę. Jednocześnie wprowadziła duże ułatwienie dla wszystkich klientów w postaci elektronicznej gwarancji, która upraszcza proces zgłoszenia problemów technicznych związanych z kupionym urządzeniem. Jeszcze w tym miesiącu T-Mobile przedstawi kolejne pozytywne dla klientów zmiany.
Tagi:
Oceń artykuł:

T-Mobile Polska: 1,1% wzrostu w porównaniu z trzecim kwartałem 2014 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.