Dynamiczny wzrost w segmencie e-commerce, kontynuacja rozwoju i optymalizacja sieci handlowej Coccodrillo, wprowadzenie nowego formatu sklepów sezonowych, rozszerzenie oferty oraz inwestycje w logistykę – to najważniejsze wydarzenia dla Grupy CDRL w 2016. W jego trakcie skonsolidowane przychody spółki wzrosły o 13,5% a zysk netto o 5,5%.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych, które osiągnęliśmy w wymagających warunkach rynkowych. Potwierdzają one, że jesteśmy bardzo silną firmą, która jest jednym z liderów swojego segmentu rynku – powiedział prezes Marek Dworczak.
Przychody właściciela marki Coccodrillo w 2016 r. 203,68 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 4,6% do 18,73 mln zł, a wypracowany zysk netto Grupy to 14,03 mln zł.
Wzrost to efekt rozbudowy sieci sprzedaży i naszej ekspansji w internecie, ale przede wszystkim tego, że nasze kolekcje są świetnie przyjmowane zarówno przez rodziców, jak i dzieci. Dzięki temu marka Coccodrillo jest coraz mocniejsza
– skomentował wiceprezes Tomasz Przybyła.
Spółka przywiązuje duże znaczenie do rozwoju internetowego kanału sprzedaży. W 2016 r. przychody wygenerowane przez polski e-commerce były o 63% wyższe niż roku poprzednim. Sklep internetowy ma już również wersje dedykowane dla klientów z Czech, Słowacji, Niemiec i Austrii, a w tym roku mogą do niego dołączyć kolejne – w tym dla Rumunii i Ukrainy.