Obroty Grupy Redan w lutym br. wyniosły 37 mln zł, czyli o 3% mniej w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. To efekt spadku przychodów segmentu modowego wynikającego z mniejszej skali wyprzedaży towarów jesienno/zimowych oraz spowolnienia dynamiki sprzedaży sieci dyskontowej TXM.
Narastająco przez pierwsze dwa miesiące tego roku obroty wyniosły łącznie 77 mln zł i były wyższe o 1% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec lutego wyniosła 140,9 tys. m kw., co oznacza wzrost o 17% w odniesieniu do lutego 2016 r.
W części modowej mieliśmy w lutym znacznie mniej towarów wyprzedażowych z sezonu jesień/zima. Niższy poziom zapasów tych towarów nas cieszy, nawet jeżeli spowodowało to zmniejszenie sprzedaży, gdyż na końcu wyprzedaży osiągaliśmy na nich bardzo niską marżę. W tym miesiącu wdrożyliśmy też zmianę zasad dystrybucji marki Troll, która będzie od tej pory dostępna przede wszystkim w kanale online. To spowodowało zmniejszenie powierzchni sklepów, a tym samym także sprzedaży. Z kolei powodem spowolnienia dynamiki sprzedaży w segmencie dyskontowym było niższe zatowarowanie sklepów TXM. Wynikało ono z konieczności dostosowania powierzchni magazynu centralnego do dynamicznie rozwijającej się sieci sklepów oraz uruchomienia w lutym systemu wspomagającego zarządzanie SAP w TXM SA
– powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.