W I półroczu 2015 r. łączne przychody osiągnięte przez Grupę Kapitałową Solar Company ustabilizowały się na poziomie analogicznym do I półrocza roku ubiegłego. Niewielki spadek, który wyniósł 0,3%, był związany z niższą sprzedażą na wyprzedażach na początku br. z uwagi na wcześniejsze rozpoczęcie akcji wyprzedażowej w grudniu oraz ze spadkami wpływów w sklepach outletowych. Z kolei sprzedaż nowej kolekcji, tj. wiosna-lato 2015, wzrosła o 5% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Jednocześnie o ok. 6% wzrosła wartość kosztów działalności operacyjnej, co związane jest głównie z podwyższeniem kosztów pracowniczych, usług obcych oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów. Marża na sprzedaży towarów w porównaniu do analogicznego półrocza zeszłego roku uległa obniżeniu o 3% i ukształtowała się z poziomie 55 (spadek z 58%).
W wyniku tych zmian I półrocze 2015 r. GK Solar Company zamknęła stratą na sprzedaży w wysokości 2,905 mln zł wobec zysku w kwocie 1,831 mln zł osiągniętego w I półroczu 2014 r.
Grupa Kapitałowa Solar Company S.A. jest właścicielem marki Solar, kierującej swoją ofertę do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcji odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych.
Tagi: