Z najnowszego raportu Retail-Database.com „Rozbudowy centrów handlowych w Polsce” wynika, że obecnie w 126 obiektach, które w 2015 r. świętują co najmniej 10-lecie działalności na polskim rynku, wymagana jest modernizacja. W przypadku 13 spośród nich, mija 20 lat od daty otwarcia. Aktualnie łączna powierzchnia wszystkich obiektów handlowych w Polsce wynosi ponad 10,5 mln m kw. W realizacji jest blisko 937 tys. m kw. GLA, a do 2019 r. planowane jest oddanie do użytku ponad 4 mln m kw. powierzchni handlowej.
Raport powstał na podstawie danych przetwarzanych w Retail-Database.com, platformie informacyjno-bazodanowej, traktującej o branży retail w Polsce. Analizie poddano ponad 650 otwartych obiektów handlowych oraz ponad 340 inwestycji, mających powyżej 1 tys. m kw. GLA. Wynika z niej, że:
- Od 1997 r. do końca września 2015 r., 150 obiektów handlowych podjęło decyzję o rozbudowie.
- Obecnie rozbudowę w latach 2015-2017 deklarują 42 centra handlowe.
- Od otwarcia do pierwszej rozbudowy centrum mija średnio 10 lat.
- Właściciele obiektów handlowych planują pierwszą rozbudowę swoich galerii najczęściej między 6 a 14 rokiem od rozpoczęcia działalności.
- Podczas rozbudowy powierzchnia handlowa centrów zwiększa się średnio o 13,4 tys. m kw.
- Nasycenie powierzchnią handlową jest największe w Gdańsku (923 m kw./1000 mieszkańców) i Poznaniu (918 m kw./1000 mieszkańców).
Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu:
Tagi: