Jeszcze przed przypadającą na 18 września drugą rocznicą działalności, zlokalizowany w centrum stolicy Górnego Śląska kompleks handlowo-usługowy utrwalił trend rekordowych wyników oraz intensywnie rozwija Projekt Wyższy Poziom.
W drugim kwartale 2015 r. sprzedaż w Galerii Katowickiej była wyższa średnio aż o 21 proc. względem roku 2014. Zanotowano również średnio o 21 proc wyższą odwiedzalność w porównaniu do roku poprzedniego.
W tym zakresie rekordowy okazał się czerwiec 2015 – Galerię Katowicką odwiedziło o 27 proc. więcej osób niż w roku 2014.
W ostatnich miesiącach odwiedzalność Galerii Katowickiej utrzymuje się na stałym poziomie: ok. 1,2 mln osób miesięcznie oraz od 30 do 50 tys. osób dziennie.
–
Wyniki bardzo nas cieszą, choć nie są to wzrosty, które szczególnie zaskakują. Galeria Katowicka pokazała swój potencjał już w trakcie ostatnich Świąt Bożego Narodzenia, kiedy to sprzedaż była aż o 47 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej. Przez cały pierwszy kwartał bieżącego roku odnotowywaliśmy dwucyfrowe wzrosty zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby odwiedzających. Jednak stały trend comiesięcznych wzrostów przekraczających poziom 20 proc. rozpoczęliśmy w marcu br. kiedy to sprzedaż wzrosła aż o 24 proc. Od tego momentu takie wyniki odnotowujemy co miesiąc – mówi Dawid Prymas, dyrektor marketingu i PR Galerii Katowickiej.
W drugim roku działalności, Galeria Katowicka znacząco umocniła swoją pozycję na śląskim rynku nieruchomości komercyjnych, stając się dla mieszkańców Katowic i całego Śląska docelowym miejscem zakupów, spotkań oraz atrakcyjnym miejscem spędzania wolnego czasu, rozrywki i ciekawych wydarzeń.
– Na sukces Galerii Katowickiej składa się kilka różnych czynników. Szczególnie istotny jest dobór i zmieniająca się struktura najemców oraz marki niedostępne w innych centrach handlowych w regionie. W roku 2015 portfolio unikalnych najemców Galerii Katowickiej wzbogaciły m.in.: największy w aglomeracji śląskiej salon TK Maxx, nowy koncept z produktami dla domu i wyposażeniem wnętrz à Tab oraz cieszący się niezwykłą popularnością klientów od chwili otwarcia, sklep designerskimi produktami duńskiej marki Tiger – mówi Ewa Spychalska dyrektor Galerii Katowickiej. –
Innym czynnikiem znacząco wpływającymi na wyniki jest z pewnością nasza wysoka aktywność marketingowa – dodaje Ewa Spychalska.
Aktualnie portfel najemców Galerii Katowickiej tworzą także takie marki jak: Peek & Cloppenburg – multibrandowy salon z odzieżą renomowanych brandów np. Ralph Lauren, Hugo Boss, Calvin Klein, Armani, Dolce&Gabbana i innych, także własnych marek oraz iSpot, Zara, Euro RTV & AGD, Reserved, Matras, Smyk, 4 Faces, Duka, M∙A∙C i Estée Lauder.
–
Tylko w ostatnich miesiącach w Galerii Katowickiej odbyła się nietypowa kampania fashion z elementami pro-sprzedażowymi, której „twarzą” była top modelka Joanna Krupa, a partnerem prestiżowa agencja modelingowa Avant Models. Za nami także trwający cały miesiąc festiwal kulinarny, podczas którego dla klientów galerii gotowali m.in.: Magda Gessler, Pascal Brodnicki, Kurt Scheller, Sebastian Olma czy Paweł Albrzykowski – dodaje Dawid Prymas.
Galeria Katowicka prowadzi również Projekt Wyższy Poziom – unikalną w skali kraju inicjatywę, w ramach której przybliża mieszkańcom bogatą ofertę kulturalną i edukacyjną regionu oraz umożliwia aktywne uczestniczenie w najciekawszych projektach.
Tylko w trakcie wakacji, Galeria Katowicka razem z partnerami przeprowadziła blisko 100 różnych warsztatów, zajęć, eksperymentów, pokazów i spotkań. Partnerami Projektu Wyższy Poziom Galerii Katowickiej są m.in.: Teatr Śląski, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Uniwersytet Śląski, Akademia Sztuk Pięknych, Urząd Miasta Katowice, Instytucja Kultury Miasto Ogrodów, Instytucja Filmowa Silesia Film, Teatr Ateneum, Teatr Bez Sceny, Teatr Trip, Galeria Renesans, Galeria Negatyw, Szkoła Aranżacji i Produkcji Muzycznej Selekcja oraz wiele innych instytucji, organizacji oraz inicjatyw prywatnych.
Projekt Wyższy Poziom Galerii Katowickiej został wybrany przez Narodowe Centrum Kultury do grona 20 najlepszych projektów kulturalnych w Polsce 2015 r. Galeria Katowicka jest pierwszym w historii obiektem komercyjnym, który znalazł się w elitarnym i wąskim gronie polskich liderów kultury.
Od października br. w ramach Projektu Wyższy Poziom w Galerii Katowickiej powstanie np. oficjalna scena Teatru Śląskiego, studia telewizyjne dwóch programów kulturalnych stacji TVP i TVS oraz mini sala koncertowa i warsztatowa Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Plan warsztatów, zajęć, koncertów i spektakli zaplanowano do końca sezonu 2016.