Śląska Karta Usług Publicznych jest
wspólnym projektem dwudziestu jeden gmin aglomeracji śląskiej oraz
Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.
Od 1 listopada br. będzie używana jako bilet komunikacji miejskiej. W
przyszłości kartą ŚKUP będzie również można zapłacić za parkowanie, a
także korzystać z niej w bibliotekach, instytucjach sportu i kultury
oraz urzędach.
Od 1 października br. w 35 salonikach prasowych
Kolportera na terenie aglomeracji katowickiej działają Punkty Obsługi
Klienta, w których można składać wnioski o wydanie Śląskiej Karty Usług
Publicznych. Do połowy miesiąca wydano ponad 1100 kart ŚKUP, ale
największa fala zainteresowania spodziewana jest na początku listopada
br., gdy karty zostaną aktywowane.
–
Jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju saloników prasowych i salonów Top-Press jest szeroko pojęta elastyczność – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. –
Realizujemy
ją zarówno poprzez dopasowanie formatu do każdej dostępnej powierzchni,
jak i elastyczny dobór asortymentu, ale także przez spójne łączenie
saloników z innymi formatami. Udział w projekcie ŚKUP jest bardzo dobrym
przykładem takiego połączenia. – Chcemy być tam, gdzie potrzebują nas
klienci i oferować im to, czego w danym miejscu potrzebują, dlatego
m.in. zdecydowaliśmy się na połączenie saloniku z Punktem Obsługi
Klienta ŚKUP – dodaje Dariusz Materek.
Wytypowane do obsługi
użytkowników ŚKUP saloniki prasowe Kolportera zostały odpowiednio
przygotowane, żeby przyjmowanie pisemnych wniosków i wydawanie kart
przebiegało sprawnie.
– W każdym naszym saloniku jest zatrudniona dodatkowa osoba, dzięki czemu obsługa klientów robiących zakupy nie koliduje z wydawaniem kart – informuje Jarosław Godlewski, kierownik Regionu Śląskiego w Departamencie Sieci Własnej Kolportera. – Jeśli osoba zainteresowana kartą ŚKUP nie przyniosła ze sobą swojego zdjęcia legitymacyjnego, które trzeba dołączyć do wniosku, można je zrobić na miejscu. Saloniki wyposażyliśmy w specjalne kamery cyfrowe. - dodaje.
Punkty Obsługi Klienta w salonikach są czynne w dni robocze od godz. 8 do 18, a w soboty od godz. 9 do 15. Godziny pracy mogą być inne, gdy saloniki są zlokalizowane w centrach handlowych. – Jeżeli wniosek zostanie złożony do godz. 15, użytkownik będzie mógł odebrać kartę ŚKUP już następnego dnia – podkreśla Jarosław Godlewski.