TXM S.A. (dawniej Adesso S.A.) została zarejestrowana w 1989 r. Od samego początku działa w branży tekstylno-dziecięcej. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Redan. Wiodącym akcjonariuszem jest Redan S.A., który posiada 64% akcji spółki dających tyle samo głosów na WZA. Pozostałe 36% kapitału należy do funduszu 21 Concordia oraz kilku mniejszych akcjonariuszy.
TXM S.A. jest właścicielem sklepów dyskontowych TXM textilmarket. Sieć sprzedaży liczy aktualnie około 330 placówek zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz na Słowacji i w Czechach. W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie pierwszego marketu w Rumunii. Bardzo dobrze rozwija się sklep internetowy txm24.pl, który wystartował w maju zeszłego roku.
-
Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział Lech Przemieniecki, prezes TXM S.A.
TXM textilmarket oferuje szeroki wybór ubrań codziennego użytku, akcesoriów i tekstyliów domowych w konkurencyjnych cenach. Atrakcyjny i bogaty wachlarz produktów marki TXM textilmarket daje kupującym poczucie racjonalnie wykorzystanej okazji. -
Spośród odzieżowych sklepów dyskontowych wyróżnia nas to, że oprócz nacisku na bardzo atrakcyjną cenę naszych towarów, dodatkowo podążamy za aktualnymi trendami w modzie. Oznacza to, że klienci w naszych sklepach wśród produktów uniwersalnych zawsze znajdą modne w danym sezonie ubrania i kolory. Dodatkowo nasza oferta wyróżnia się dużym udziałem dobrej jakościowo produkcji polskiej, co zasadniczo odróżnia TXM od oferty konkurencji – podkreślił Lech Przemieniecki.
TXM S.A. osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. W 2014 r. spółka uzyskała 275,9 mln zł przychodów, czyli o 15,4% więcej niż w poprzednim roku. Znacznie więcej, bo aż o 66% wzrósł do 21,6 mln zł zysk z działalności operacyjnej. Z kolei w pierwszej połowie 2015 r. firma zarządzająca siecią TXM textilmarket poprawiła obroty w ujęciu r./r. o 16% do poziomu 140,7 mln zł, co jest efektem skutecznych akcji marketingowych, dbałości o wysoką atrakcyjność oferty oraz systematyczny rozwój sieci sprzedaży.
Tagi: