IV kwartał 2013 r. Grupa Kapitałowa Próchnik SA zamknęła
przychodami na poziomie niemal 10,4 mln zł (wzrost do IV kwartału 2012
r. o 67 %), wynikiem (zyskiem) na sprzedaży 214 tys. zł (wobec straty
638 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego) i wynikiem netto
2,165 mln zł (wobec wyniku 1,604 mln zł w analogicznym okresie roku
ubiegłego). Przychody narastająco po czterech kwartałach 2013 r. wzrosły
o 51% (z 20,8 mln zł w 2012 r. wobec 31,5 mln zł w bieżącym roku), a
wynik netto narastająco osiągnął ponad 4 mln zł.
Na wynik na sprzedaży w IV kwartale 2013 r. wpłynęły przede wszystkim otwarcia nowych salonów (w sumie 10 w całym roku) i proces osiągania przez nowe placówki sprzedaży punktu rentowności, jednorazowe koszty związane z likwidacją nierentownych salonów w sieci Adam Feliks Próchnik, wprowadzenie linii damskiej w obu markach (Adam Feliks Próchnik oraz Rage Age), poprawa poziomu osiąganej marży brutto na kolekcjach własnych oraz wzrost skali działalności związany w dużej mierze z przejęciem Grupy Rage Age.
W IV kwartale 2013 r. zarząd spółki Próchnik SA kontynuował realizację przyjętej w pierwszych miesiącach 2013 r. strategii rozwoju. W ramach tych działań otwarte zostały 3 nowe sklepy sieci Adam Feliks Próchnik (w sumie w 2013r. otwarto 10 sklepów), zamknięto dwie nierentowne lokalizacje, a w listopadzie 2013 r. wprowadzona została testowo do 5 wybranych salonów kolekcja damska marki Adam Feliks Próchnik (damska kolekcja Rage Age została wprowadzona do sklepów już w III kwartale). Ponadto spółka systematycznie kontynuowała proces związany z alokowaniem produkcji kolekcji na terenie Polski. Prowadzone były również intensywne prace mające na celu poszukiwanie nowych atrakcyjnych lokalizacji dla salonów zarówno sieci Adam Feliks Próchnik, jak i Rage Age by Czapul.
Tagi: