11 września 2015 r. w centrum handlowym w Warszawie zlokalizowanym przy ul. Górczewskiej otwarto pierwszą w Polsce kawiarnię lodową, należącej do Warrena Buffeta sieci Dairy Queen. W lokalu oferowane są głównie lody i desery lodowe, w tym flagowy produkt firmy, serwowany do góry nogami Blizzard®. Dopełnieniem oferty są owocowe Shake’i i Smoothies oraz podawane na ciepło Ciabatty.
-
Cieszymy się, że Dairy Queen pojawia się na gastronomicznej mapie Warszawy. Nasza oferta lodowa jest absolutnie innowacyjna na polskim rynku. Serwowane przez Dairy Queen lody i desery lodowe przygotowywane są w oparciu o specjalną recepturę – mówi Andrzej Uryga, prezes zarządu Sparrow4, operatora sieci w Polsce. -
Jesteśmy przekonani, że Polacy pokochają serwowanego do góry nogami Blizzarda®. Blizzard® jest produktem o nieograniczonej liczbie smaków, dzięki dodatkom, które mieszane z lodami tworzą unikalne kompozycje smakowe. Serwowany jest do góry nogami, aby podkreślić jego gęstość. A jeśli nie do góry nogami, to za darmo! – dodaje.
Z okazji otwarcia firma przygotowała szereg atrakcji. Przede wszystkim można posmakować wielu produktów z oferty. Hostessy częstowały klientów centrum handlowego lodami, a maskotka Blizzard zabawiała najmłodszych gości. -
Przygotowaliśmy również specjalną ofertę promocyjną w postaci kuponów rabatowych, aby nasi pierwsi klienci mogli nabyć produkty po wyjątkowo atrakcyjnych cenach – mówi Katarzyna Sady-Gut, odpowiedzialna za marketing firmy w Polsce.
Pierwszy lokal Dairy Queen z amerykańskimi lodami otwarto w 1940 roku w stanie Illinois, USA. W latach 70-tych XX w. rozpoczęto ekspansję na rynki Azjatyckie oraz Bliskiego i Środkowego Wschodu, cały czas rozwijając się w segmencie lodów i deserów lodowych. W kolejnych latach oferta firmy rozszerzyła się o potrawy podawane na ciepło (m.in. burgery wołowe, kurczaki i wrapy oraz sałatki). W roku 2001 otwarto pierwszą restaurację pod marką DQ Grill & Chill, serwującą zarówno lody jak i dania na ciepło. Teraz firma posiada więc dwa formaty lokali: oferujące tylko lody pod marką Dairy Queen oraz oferujące zarówno lody jak i dania na ciepło pod marką DQ Grill & Chill. Oba koncepty będą rozwijane w Polsce.
Obecnie Dairy Queen należy do holdingu Berkshire Hathaway, którego głównym udziałowcem jest Warren Buffet. Dziś to jedna z największych na świecie sieci franczyzowych w swoim segmencie i jedna z 20 największych sieci restauracji w USA. Dairy Queen® posiada ponad 6,000 restauracji w USA i Kanadzie oraz prawie 1,300 w innych krajach świata (m.in. W Meksyku, na Bliskim Wschodzie oraz w Azji). Marki nie ma jednak w Europie. Wejście do Polski ma być dla spółki początkiem ekspansji na naszym kontynencie. W ciągu pięciu lat w Polsce ma powstać 26 placówek, a najbliższe otwarcia planowane są w Warszawie jeszcze w tym roku.
Oferta Dairy Queen® jest unikalna na polskim rynku przede wszystkim ze względu na niespotykane dotąd połączenie szerokiej gamy produktów w aż trzech kategoriach: burgery wołowe, kurczaki oraz lody i desery lodowe.
Najpopularniejsze produkty Dairy Queen to innowacyjne lody i desery lodowe, które przygotowywane są w oparciu o specjalnie opatentowaną recepturę. W skład menu lodowego wchodzą przepyszne lody w waflach i rożkach, lody Sundae z polewami czekoladowymi lub owocowymi, lody na wynos w opakowaniach familijnych, torty lodowe oraz flagowy produkt DQ®: serwowany do góry dnem Blizzard®.
Oferta Dairy Queen wyróżnia się też bardzo wysoką jakością produktów w segmencie QSR (Quick Servis Restaurants). Firma oferuje na przykład ćwierć- i półfuntowe burgery wykonane ze 100% wołowiny, kawałki kurczaka przygotowane wyłącznie z polędwiczek drobiowych, a krążki cebulowe czy frytki wykonane są z całych, nie zmielonych kawałków warzyw. Firma ponadto dba o to, aby składniki wykorzystywane do produkcji pochodziły od sprawdzonych, polskich dostawców.
Tagi: