-
Projektowanie czyli kreowanie użytkowe ma UŻYTKOWNIKA w nazwie i cały swój sens opiera na fizycznej relacji pomiędzy obiektem i odbiorcą. Nie istnieje projektowanie oderwane od użytkownika – mówi Rafał Kilian, VP w Norco Sp. z o.o. –
Projektant tworząc koncept dla retailu dokonuje syntezy założeń projektowych, które poza uwarunkowaniami technicznymi i budżetowymi zawierają wyniki analizy grupy docelowej. Niezwykle ważna jest tutaj marka i jej wizerunek, który budowany jest m.in. poprzez aranżację przestrzeni sprzedaży. Priorytetowe staje się właściwe zdefiniowane doświadczeń klienta podczas procesu dokonywania zakupu. Wykorzystanie wiedzy o tym, jakie czynniki mają wpływ na decyzje zakupowe danej grupy użytkowników ma newralgiczne znaczenie w pozyskiwaniu klientów.
-
Właściwie zrealizowana przestrzeń handlowa coraz częściej nosi w sobie znamiona produktu o wysokiej skali złożoności i elastyczności w dostosowywaniu do różnych powierzchni najmu. Rządzą nim reguły rynku, gdzie to właśnie użytkownik decyduje o jej racji bytu – dodaje przedstawiciel Norco Sp. z o.o.
Produktowy charakter przestrzeni odnosi się przede wszystkim do jej częściowej powtarzalności, a co za tym idzie rozpoznawalności i przewidywalności. Rozpoznawalność to informacja – wszystkie sygnały wysyłane przez sprzedającego w stronę kupującego. Dotyczy na przykład odnalezienia w sklepie kasy czy przymierzalni. Coraz częściej przedmioty towarzyszące lub prezentujące asortyment informują kupującego o pozycji na rynku, jaką zajmuje dana marka. Odbiorca zatem z łatwością powinien móc odczytać wiadomości zakodowane w formach, fakturach i kolorach. Przewidywalność zaś określana jest zwykle mianem standardu. Określa on w przypadku każdego produktu jego zasadnicze cechy: ergonomię, trwałość, walory wizualne i cenę. Dzięki optymalizacji funkcjonalnej przestrzeni handlowych przy zachowaniu możliwie najwyższego stopnia atrakcyjności wizualnej możliwe jest projektowanie przestrzeni przemyślanej ergonomicznie, wyposażonej w rzetelnie wykonany produkt o ciekawych walorach estetycznych.
-
Z punktu widzenia projektanta proponującego określone rozwiązania budujące daną przestrzeń sprzedaży, istotą jest znajomość i umiejętność rozdzielenia potrzeb kliku grup użytkowników: sprzedawców i kupujących – mówi Rafał Kilian. Projektant mając na uwadze fakt, że elastyczność aranżacyjna konceptu i minimalizowanie problemów logistycznych (od listy elementów nietypowych po łatwość montażu i serwis) wchodzą w zakres określany globalnie jako ergonomia projektu, musi brać pod uwagę także grupę odbiorców zobowiązanych do zmaterializowania jego idei – grupę wykonawców, której komfort pracy przekłada się bezpośrednio na cenę i jakość realizacji. Projektowanie połączone nierozerwalnie z rzetelnym wykonawstwem jest zatem nieustającym odpowiadaniem na realnie istniejące potrzeby, nawet te przez klienta nie do końca wyartykułowane. Metody ich rozpoznawania są różne, przy czym zwykle projektant rozpoczyna swoją pracę od analizy wyników badań klientów z grupy docelowej. Najważniejszym jednak momentem w kreowaniu nowego konceptu jest twórcze przetworzenie danych w wizję przestrzeni sprzedaży, która z punktu widzenia właściciela sieci powinna wykazywać możliwie największe podobieństwo wynikające z zachowania standardów wypracowanych pod kątem potrzeb grupy docelowej.
NORCO
Ekspert w zakresie rozwiązań kompleksowego wyposażenia przestrzeni handlowych, ekspozycyjnych i publicznych. Dysponuje pakietem usług budowlanych, projektowych, produkcyjnych, logistycznych, montażowych i serwisowych. W Norco projektami zarządza zespół doświadczonych fachowców, których zadaniem i celem jest pełne wsparcie klienta na każdym etapie realizacji prac oraz gwarancja bezpieczeństwa prowadzonego projektu. Firma należy do Norco Spectra Group i wykonuje wymagające realizacje dla klientów w Skandynawii i Europie Środkowo-Wschodniej. Zgodnie ze skandynawską tradycją stosuje proste ale najbardziej efektywne i przyjazne rozwiązania. W portfolio Norco znajdują się m.in. realizacje dla Reserved, Cropp, Mohito, Sinsay, Top Secret, Carry, CCC, Venezia, Sport 1, Duka, Samsung, Super-Pharm, Inmedio, Relay, Ruch.
www.norco.pl
Tagi: