W okresie I półrocza 2015 r. Grupa odnotowała wzrost przychodów o 18,788 mln zł, co stanowi wzrost o 24,5%, z osiągniętych 76,652 mln zł w I półroczu 2014 r., do 95,440 mln zł w analogicznym okresie 2015 r. Koszty wytworzenia produkcji (koszty sprzedanych towarów i materiałów) wzrosły w omawiany okresie o 39,1% do kwoty 42,261 mln zł, co związane jest przede wszystkim ze wzrostem kursu USD wobec PLN oraz większą ilością zamówionego towaru do wciąż powiększanej sieci sprzedaży i poszerzanej oferty zakupowej.
Grupa Kapitałowa wykorzystała poprawiającą się koniunkturę w I półroczu bieżącego roku, co pozwoliło zakończyć ten okres zyskiem netto w wysokości 13,1 mln zł , co stanowi wzrost o 4,6% w relacji do analogicznego okresu 2014 r.
Osiągnięty w I półroczu 2015 roku zysk netto jest na podobnym poziomie, co w roku ubiegłym. Jednocześnie marża brutto ze sprzedaży (zyskowności brutto sprzedaży) spadła o 4,66 punkty procentowe – z poziomu 60,36% w I półroczu 2014 r. do 55,72% w bieżącym okresie sprawozdawczym i była na poziomie marży z I pół. 2013 r. (55,79%). Spadek ten był rezultatem, niekorzystnego dla importerów, znaczącego wzrostu kursu dolara do złotego, utrzymującego się od ubiegłego roku oraz szczególną sytuacją na rynku polskim, a mianowicie zwiększoną podażą odzieży i obuwia spowodowaną ograniczeniem sprzedaży w Rosji i na Ukrainie.
Mimo wzrostu kursu dolara Grupa odnotowała pozytywny wynik finansowy, na który miał wpływ przede wszystkim dynamiczny wzrost sprzedaży wynikający ze wzrostu ilości powierzchni handlowej (na 30.06.2015 r. było 134 salonów wraz z salonem internetowym, o powierzchni 22,6 tys. m kw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 18, % w relacji do 30.06.2014 r.), jak również jednoczesny wzrost sprzedaży na porównywalnych salonach o 6,2%. Nie małe znaczenie miało także utrzymanie dyscypliny kosztowej, dopasowanie cen detalicznych do potrzeb i możliwości klientów – akcje marketingowe głównie skierowane na promocje i wyprzedaże oraz udane kolekcje w I półroczu 2015 r. i terminowość dostaw. Działalności Monnari w omawianym okresie sprzyjała poprawa sytuacji gospodarczej w kraju oraz warunki pogodowe zgodne z porami roku w polskim klimacie.
Na koniec I półrocza 2015 r. sieś sprzedaży Monnari odbywała się w 134 salonach wraz ze sklepem internetowym. Długoterminowa strategia rozwoju spółki zakłada ciągłe umacnianie pozycji rynkowej poprzez m.in. budowę własnej sieci salonów firmowych oraz rozwój sprzedaży poprzez sklep internetowy. Na cały rok 2015 zostało zaplanowane powiększenie dotychczasowej sieci o około 3 – 4 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej.
Tagi: