Monnari zwiększa przychody ze sprzedaży o 24,5%

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-10-01 | 09:10
Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. w I półroczu 2015 r. zwiększyła sprzedaż w stosunku do lat ubiegłych oraz utrzymała efektywność działalności.
W okresie I półrocza 2015 r. Grupa odnotowała wzrost przychodów o 18,788 mln zł, co stanowi wzrost o 24,5%, z osiągniętych 76,652 mln zł w I półroczu 2014 r., do 95,440 mln zł w analogicznym okresie 2015 r. Koszty wytworzenia produkcji (koszty sprzedanych towarów i materiałów) wzrosły w omawiany okresie o 39,1% do kwoty 42,261 mln zł, co związane jest przede wszystkim ze wzrostem kursu USD wobec PLN oraz większą ilością zamówionego towaru do wciąż powiększanej sieci sprzedaży i poszerzanej oferty zakupowej.
Grupa Kapitałowa wykorzystała poprawiającą się koniunkturę w I półroczu bieżącego roku, co pozwoliło zakończyć ten okres zyskiem netto w wysokości 13,1 mln zł , co stanowi wzrost o 4,6% w relacji do analogicznego okresu 2014 r.
Osiągnięty w I półroczu 2015 roku zysk netto jest na podobnym poziomie, co w roku ubiegłym. Jednocześnie marża brutto ze sprzedaży (zyskowności brutto sprzedaży) spadła o 4,66 punkty procentowe – z poziomu 60,36% w I półroczu 2014 r. do 55,72% w bieżącym okresie sprawozdawczym i była na poziomie marży z I pół. 2013 r. (55,79%). Spadek ten był rezultatem, niekorzystnego dla importerów, znaczącego wzrostu kursu dolara do złotego, utrzymującego się od ubiegłego roku oraz szczególną sytuacją na rynku polskim, a mianowicie zwiększoną podażą odzieży i obuwia spowodowaną ograniczeniem sprzedaży w Rosji i na Ukrainie.
Mimo wzrostu kursu dolara Grupa odnotowała pozytywny wynik finansowy, na który miał wpływ przede wszystkim dynamiczny wzrost sprzedaży wynikający ze wzrostu ilości powierzchni handlowej (na 30.06.2015 r. było 134 salonów wraz z salonem internetowym, o powierzchni 22,6 tys. m kw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 18, % w relacji do 30.06.2014 r.), jak również jednoczesny wzrost sprzedaży na porównywalnych salonach o 6,2%. Nie małe znaczenie miało także utrzymanie dyscypliny kosztowej, dopasowanie cen detalicznych do potrzeb i możliwości klientów – akcje marketingowe głównie skierowane na promocje i wyprzedaże oraz udane kolekcje w I półroczu 2015 r. i terminowość dostaw. Działalności Monnari w omawianym okresie sprzyjała poprawa sytuacji gospodarczej w kraju oraz warunki pogodowe zgodne z porami roku w polskim klimacie.
Na koniec I półrocza 2015 r. sieś sprzedaży Monnari odbywała się w 134 salonach wraz ze sklepem internetowym. Długoterminowa strategia rozwoju spółki zakłada ciągłe umacnianie pozycji rynkowej poprzez m.in. budowę własnej sieci salonów firmowych oraz rozwój sprzedaży poprzez sklep internetowy. Na cały rok 2015 zostało zaplanowane powiększenie dotychczasowej sieci o około 3 – 4 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-01-17 do 2016-01-17

Monnari zwiększa przychody ze sprzedaży o 24,5%

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.