W III kwartale 2015 r. Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych. W tym okresie Grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży towarów do poziomu 42,3 mln zł, co stanowi wzrost o 16,53%, z osiągniętych 36,3 mln zł w III kwartale 2014 r. Narastająco - w okresie do 30 września 2015 r. - Grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości 136,1 mln zł, co stanowi wzrost o 22,06% w relacji do okresu porównywalnego w 2014 r., kiedy przychody zamknęły się kwotą 111,5 mln zł.
Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec III kwartału br. wzrosła o 17,8%, do poziomu 23,2 tys. m kw. vs. 19,7 tys. m kw. na koniec III kwartału 2014 r. Na dzień 30 września 2015 r. Grupa Monnari posiadała 135 salonów, zaś w okresie porównywalnym roku ubiegłego funkcjonowało 121 salonów.
Według zarządu spółki wyniki 3. kwartału są niezadowalające. Na wyniki omawianego okresu wpłynęły przede wszystkim długo utrzymujące się wysokie temperatury w sierpniu i wrześniu br., co nie skłaniało klientek do zakupu wysokomarżowych produktów jesiennych. Spółka, aby zwiększyć rotację zakupionego towaru realizowała sprzedaż przy niższych marżach od założonych, co przełożyło się na spadek wyników, ale jednocześnie też pozwoliło na prawidłowe upłynnienie posiadanych zapasów. Niewątpliwie na wyniki wpłynął też obserwowany w III kwartale spadek krajowej sprzedaży detalicznej.
Istotnym zdarzeniem jednorazowym w III kw. było rozpoznanie aktywa z tytułu podatku odroczonego związanego ze znakami towarowymi Monnari o wartości ponad 21 mln zł. Koszty związane z procesem przeniesienia znaków wynoszące ok. 1,5 mln zł obciążyły wynik okresu.
W opinii zarządu, III kwartał br. potwierdza ryzyko sezonowości prowadzonej przez Grupę Kapitałową działalności oraz wpływ tego ryzyka na odchylenia wyników w poszczególnych okresach roku obrotowego. Mimo trudnego okresu, powyższa sytuacja nie powinna mieć kluczowego znaczenia dla wyników za cały rok obrotowy 2015, bowiem I półrocze br. można uznać za udane, a dobrze rozpoczęty (wg stanu do 20 października) IV kwartał, który jest najlepszym okresem dla detalistów pod względem dynamiki sprzedaży i realizowanych zysków, stanowi dobrą prognozę.
Tagi: