Monnari z ponad 16% wzrostem przychodów za III kwartał 2015 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-10-30 | 12:06
W III kwartale 2015 r. Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych. W tym okresie Grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży towarów do poziomu 42,3 mln zł, co stanowi wzrost o 16,53%, z osiągniętych 36,3 mln zł w III kwartale 2014 r. Narastająco - w okresie do 30 września 2015 r. - Grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości 136,1 mln zł, co stanowi wzrost o 22,06% w relacji do okresu porównywalnego w 2014 r., kiedy przychody zamknęły się kwotą 111,5 mln zł.
Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec III kwartału br. wzrosła o 17,8%, do poziomu 23,2 tys. m kw. vs. 19,7 tys. m kw. na koniec III kwartału 2014 r. Na dzień 30 września 2015 r. Grupa Monnari posiadała 135 salonów, zaś w okresie porównywalnym roku ubiegłego funkcjonowało 121 salonów.
Według zarządu spółki wyniki 3. kwartału są niezadowalające. Na wyniki omawianego okresu wpłynęły przede wszystkim długo utrzymujące się wysokie temperatury w sierpniu i wrześniu br., co nie skłaniało klientek do zakupu wysokomarżowych produktów jesiennych. Spółka, aby zwiększyć rotację zakupionego towaru realizowała sprzedaż przy niższych marżach od założonych, co przełożyło się na spadek wyników, ale jednocześnie też pozwoliło na prawidłowe upłynnienie posiadanych zapasów. Niewątpliwie na wyniki wpłynął też obserwowany w III kwartale spadek krajowej sprzedaży detalicznej.
Istotnym zdarzeniem jednorazowym w III kw. było rozpoznanie aktywa z tytułu podatku odroczonego związanego ze znakami towarowymi Monnari o wartości ponad 21 mln zł. Koszty związane z procesem przeniesienia znaków wynoszące ok. 1,5 mln zł obciążyły wynik okresu.
W opinii zarządu, III kwartał br. potwierdza ryzyko sezonowości prowadzonej przez Grupę Kapitałową działalności oraz wpływ tego ryzyka na odchylenia wyników w poszczególnych okresach roku obrotowego. Mimo trudnego okresu, powyższa sytuacja nie powinna mieć kluczowego znaczenia dla wyników za cały rok obrotowy 2015, bowiem I półrocze br. można uznać za udane, a dobrze rozpoczęty (wg stanu do 20 października) IV kwartał, który jest najlepszym okresem dla detalistów pod względem dynamiki sprzedaży i realizowanych zysków, stanowi dobrą prognozę.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-02-20 do 2016-02-20

Monnari z ponad 16% wzrostem przychodów za III kwartał 2015 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.