W listopadowym numerze Magazynu Galerie Handlowe zachęcamy do zapoznania się z następującymi publikacjami:
Raport
Polak potrafi
Polacy remontują na potęgę. Nie potrzebują w tym celu nowych mieszkań
czy domów. Wystarczy im własny kąt i kilka marketów budowlanych, dzięki
którym hasło „Zrób to sam” nabiera nowego znaczenia
Wywiady
Tomasz Wienke, country manager Jula
Na przekór schematom
Szwedzka Jula podbiła serca Polaków swoją odmiennością. I choć wielu
kojarzy ją przede wszystkim z bogatym asortymentem narzędzi, to tak
naprawdę ten nietypowy dla polskiego rynku koncept ma do zaoferowania o
wiele więcej niż nam się wydaje
Anna Maciejewska, general manager marki Aldo w Polsce
Przełomowy restart
W Aldo wiele zmian – nowy właściciele, nowy wizerunek. Polaków ma
przekonać modowy styl obuwia, niekoniecznie niskie ceny. Bieg w
szpilkach po sukces właśnie wystartował
Mikołaj Majda,
przedsiębiorca branży multimediów i dyrektor kreatywny Teamu Komercyjnego Codeina.pl
Nowatorskie rozwiązania fundamentem postępu
Nietypowy koncept nowej lubelskiej kawiarni będącej swoistym
eksperymentem, od kilku miesięcy wprawia w zdumienie mieszkańców
najbardziej konserwatywnej części Polski. Art Cafe Studio to gustowny
lokal jednocześnie mieszczący w sobie charakterystyczną dla kawiarni
przestrzeń gastronomiczną i nietypową dla takiego typu zakładu
przestrzeń twórczą
Kathy Smith, Director of Marketing
& Business Development, King of Prussia Mall
Centrum jest częścią codziennego życia mieszkańców
Kiedy w 1963 roku King of Prussia Mall otwierało swoje podwoje dla
pierwszych klientów w Stanach Zjednoczonych, w Polsce jeszcze mało kto
słyszał o centrach handlowych z prawdziwego zdarzenia. Dziś, po ponad 50
latach działalności, King of Prussia Mall nie tylko nadal świetnie
sobie radzi, ale także wyprzedza lokalną konkurencję. Bogata oferta
handlowa z ponad 400 różnymi markami, ciągłe doskonalenie architektury
obiektu, a także obsługi gości to jedne z powodów, dzięki którym King of
Prussia Mall rocznie jest odwiedzane przez ok. 20 mln osób
Adam Muszka, dyrektor zarządzający Ceramica Group
Porcelanowa sztuka
Niemiecka porcelana Rosenthal to już ponad 130 lat tradycji i renomy.
Najwyższa jakość marki przekonała do siebie wielkich światowych artystów
takich, jak Salvador Dali, Andy Warhol czy Gianni Versace, którzy
projektowali dla niej specjalne kolekcje. Wykwintne porcelanowe zastawy
marki gościły na stołach wielkich europejskich rodów. Dziś Rosenthal z
powodzeniem znajduje kolejnych miłośników także wśród Polaków
Trendy
Uszczelnianie systemu podatkowego
Optymalizacja podatkowa niejedno ma imię. Niekiedy firmy stawiają na
wyprowadzanie dochodów za granicę. Kontrowersyjnej metodzie sprzyjają
nie tylko luki w obowiązujących przepisach. Najwyższa Izba Kontroli
zwróciła uwagę m.in. na dosyć bierną postawę urzędów kontroli skarbowej i
urzędów skarbowych. Trwają więc prace nad uszczelnianiem systemu
podatkowego
Komunikacja marketingowa uwikłana w stereotypach
Płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe. Kobiety coraz
częściej kupują produkty typowo „męskie” takie jak samochody, drogie
alkohole, elektronikę czy gadżety. Panowie z kolei inwestują w
kosmetyki, ubrania oraz zdrowie. Mimo to reklamami wciąż rządzą
stereotypy
Snapchat - nowy wymiar komunikacji z klientem
W Polsce o Snapchacie głośno jest od kilkunastu miesięcy – nic dziwnego.
Liczby rosną, a sama aplikacja po każdej aktualizacji wydaje się być
jeszcze bardziej atrakcyjna – nie tylko dla użytkownika. Czy
marketingowcy powinni zainteresować się obecnością w tym stosunkowo
nowym kanale? Z pewnością, ale muszą go najpierw zrozumieć
Przyszłość retail - szybko, automatycznie, interaktywnie
Marketing i handel to dwie dziedziny, które bardzo ściśle ze sobą
współpracują i które dynamicznie reagują na odkrycia i trendy,
wprowadzając nowinki i usprawnienia. Wszystko po to, aby pozyskać uwagę
klienta i zachęcić go, żeby wydał w sklepie jak najwięcej. Jak mogą w
tym pomóc wirtualne manekiny, inteligentne wózki na zakupy i materiały
POS oddziałujące na wiele zmysłów? Jak rysuje się przyszłość retail?
Felieton
Przemysław Zieliński
Cisi klienci
Do ich uszu nie dociera reklamowy hałas promocji czy nowych kolekcji, a
podczas zakupów nie wchodzą w interakcje ze sprzedawcami. Jak w polskich
galeriach handlowych czują się osoby niesłyszące?
Prawo
Najem w wybranych krajach Europy Środkowej
W ostatnim czasie coraz więcej polskich przedsiębiorców planując
ekspansję z zainteresowaniem spogląda w stronę naszych południowych
sąsiadów. Prowadzenie działalności za granicą, nawet w ramach Unii
Europejskiej, zawsze wymaga zbadania otoczenia prawnego i miejscowej
praktyki rynkowej. Pragnąc wyjść naprzeciw tym, którzy rozważają
rozszerzenie swej działalności o centra i galerie handlowe zlokalizowane
w Czechach, w Rumunii, na Słowacji lub na Węgrzech zebraliśmy
podstawowe informacje dotyczące regulacji prawnych i praktyki w tych
krajach i porównaliśmy je z ich rodzimymi odpowiednikami
Ulica handlowa
Luksusowe serce Mediolanu
Jedna z najpopularniejszych i najbardziej prestiżowych ulic handlowych
we Włoszech swoją nazwę zasłużenie odziedziczyła po pierwszym królu
kraju. Wraz ze słynną Via Montenapoleone tworzą zgrany duet królewskich
ulic Mediolanu. Oto Corso Vittorio Emanuele, ulica wyznaczająca trendy w
drugim największym włoskim mieście
Dom mody
Dwóch mężczyzn, jedna firma
Są chyba najbardziej znanym duetem w świecie mody. Domenico Dolce i
Stefano Gabbana stoją za ogromnym sukcesem marki sygnowanej ich
nazwiskami. Dolce & Gabbana czerpią z kultury Włoch i tworzą
oryginalne, dostępne dla wybranych ubrania już od 30 lat
Szczegółowe informacje na temat Magazynu Galerie Handlowe
możesz znaleźć
TUTAJ