Lidl Polska: Co trzeci Polak kupuje odzież w marketach

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-05-07 | 12:05
Tylko w ubiegłym roku Polacy wydali na zakup odzieży przeszło 30 mld zł. Eksperci szacują, że kwota ta będzie w najbliższych latach rosła w kilkuprocentowym tempie. Wraz ze wzrostem wydatków na odzież obserwujemy jednocześnie rosnącą racjonalizację potrzeb zakupowych. Zmieniają się także preferencje dotyczące miejsca zakupu odzieży. Już co trzeci Polak nabywa ją w marketach, przy okazji codziennych zakupów. Trend ten zauważył Lidl. Po sukcesie wiosennej kolekcji prosto z Rzymu, do sklepów trafia właśnie letnia kolekcja See you in Lisbon.
W ostatnich latach dużą popularność zdobył termin „smart shopping", rozumiany jako przemyślane zakupy produktów z najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Potwierdzają to wyniki badania* przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Lidl Polska, w którym zapytano Polaków o sposób, w jaki podejmują decyzje zakupowe dotyczące obuwia i odzieży. Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że dokonuje tego rodzaju zakupów racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości (77%). Wbrew pozorom w wyścigu o najtańsze i jednocześnie wysokiej jakości produkty wygrywają bardziej zamożni i wykształceni Polacy. Okazuje się też, że ponad 40% przyznaje, że zdarza się im dokonywać zakupów produktów tej kategorii pod wpływem impulsu lub promocji.
Warto jednak zadać pytanie nie tylko o to, jak kupują Polacy, ale również – gdzie najchętniej robią zakupy i na co zwracają uwagę. Z badania wynika, że większość Polaków kupuje odzież i obuwie w galeriach handlowych. Niemniej jednak widocznym trendem jest rosnący udział marketów, które wybiera już co trzeci Polak. Co czwarta zapytana osoba uważa, że ubrania oferowane przez markety nie różnią się jakością od tych sprzedawanych w tzw. sieciówkach. Najwięcej respondentów, spośród dokonujących zakupu w marketach, kupuje tam odzież codziennego użytku (70%). Trochę rzadziej badani deklarują zakup butów (58%) czy odzieży dziecięcej (52%). Mniej niż połowa deklaruje zakup odzieży sportowej (44%) czy bielizny (43%).
Nie ulega wątpliwości, że coraz większy wpływ na to, co nosimy, mają sieci handlowe, które chcą być  zakupową alternatywą przede wszystkim dla popularnych sklepów odzieżowych. W ciągu 12 lat funkcjonowania Lidla na polskim rynku udział sprzedaży ubrań w całym asortymencie sieci systematycznie rośnie. Wpływ na to ma zwiększające się zaufanie do marek odzieżowych Lidl jak i duże zainteresowanie dodatkowymi ofertami specjalnymi, takimi jak torebki i galanteria skórzana Wittchen. W marcu tego roku do sklepów trafiła wiosenna kolekcja "See you in Rome", której towarzyszyło wydanie wyjątkowego, pierwszego w historii Lidl Polska lookbooka.
- Oferta odzieżowa z kolekcji "See you in Rome" cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem naszych konsumentów, którzy docenili jakość sprzedawanych przez nas ubrań. Sukces sprzedażowy sprawił, że postanowiliśmy stworzyć także letnią kolekcję. Tym razem inspiracje czerpaliśmy ze słonecznej, modowej stolicy Portugalii, gdzie powstała piękna sesja do nowego lookbooka – komentuje Patrycja Kamińska, PR manager Lidl Polska.
Kolekcja "See you in Lisbon" trafiła do sklepów w całej Polsce 5 maja. Lidl, podążając szlakiem modowych trendów, trafił do stolicy Portugalii. Podstawę kolekcji stanowią kolory we wszystkich kombinacjach i barwach. Znalazły się w niej między innymi stroje kąpielowe, parea, przewiewne bluzki i sukienki z lnu. "See you in Lisbon" to lekki, casualowy look z nutką romantyzmu.
*Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS w terminie: 25-27.03.2014. Analizą objęto grupę 800 osób w wieku 15-50 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 15-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-08-01 do 2014-08-16

Zobacz także

Lidl Polska: Co trzeci Polak kupuje odzież w marketach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.