Lidl ma 10 milionów fanów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-24 | 16:07
Lidl jako pierwszy food retailer w Europie osiągnął liczbę 10 milionów fanów na Facebooku, tym samym jest siecią sklepów z największą społecznością w Europie. Potwierdza to badanie Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook, które zostało niedawno opublikowane przez Agencję Monitoringu Mediów Społecznościowych „Socialbakers". Polski fan page, który niedawno obchodził swoje drugie urodziny, na Facebooku liczy już ponad 800 tysięcy fanów.
Lidl rozpoczął aktywność w mediach społecznościowych na skalę międzynarodową we wrześniu 2011 roku w siedmiu krajach (Wielka Brytania, Hiszpania, Irlandia, Holandia, Chorwacja, Rumunia i Finlandia), ale już wcześniej założony został pierwszy fan page firmy na niemieckim Facebooku. Dziś Lidl prowadzi na Facebooku 26 stron firmowych, a społeczność liczy 10,2 mln fanów. Tym samym Lidl, już po 2,5 roku międzynarodowej obecności na Facebooku, zajmuje pierwsze miejsce wśród sieci sklepów spożywczych w Europie i drugie na świecie. Badanie  międzynarodowej firmy zajmującej się monitoringiem mediów społecznościowych Socialbakers pokazuje również, że Lidl jest siecią sklepów spożywczych w Europie z największą liczbą interakcji (zaangażowaniem), a także największą liczbą zapytań od klientów pojawiających się na Facebooku.

- Facebook stał się w ciągu ostatniego 2,5 roku bardzo ważną platformą komunikacji korporacyjnej Lidl - mówi Andreas Brückner, dyrektor zarządzający wiodącej na świecie agencji mediów społecznościowych MRM. - Sukces ten wynika z konsekwencji i wysokiego poziomu profesjonalizmu, z jakim Lidl podszedł do tematu mediów społecznościowych. Zamiast jedynie przekazywać za pośrednictwem tego kanału treści reklamowe Lidl używa Facebooka do prowadzenia dwukierunkowej komunikacji z klientami w otwarty i przejrzysty sposób – dodaje.
Oprócz proponowania udziału w klasycznych konkursach Lidl również aktywnie buduje relację ze swoimi fanami. Wspólnie ze społecznościami zostały już opracowane produkty (crowdsourcing) czy przeprowadzone zbiórki pieniędzy (crowdfunding). Fani biorą również aktywny udział w przygotowaniu oferty. W niektórych krajach fani mogli już nawet decydować, jakie artykuły z asortymentu Lidl mają znaleźć się w ofercie sklepów.
Lidl Polska na Facebooku
Fanpage Lidl Polska powstał w marcu 2012 roku  i już po 10 miesiącach stał się numerem jeden w branży retail na polskim Facebooku. Przez ten czas licząca w tej chwili ponad 800 tysięcy społeczność Lidl Polska opublikowała ponad 100 tysięcy komentarzy, a sam fan page zarejestrował niemal pół miliona aktywności. Fan page Lidl Polska znalazł się również między innymi w pierwszej piątce rankingu Socialbakers w kategorii Socially Devoted. To standard określający najlepsze firmy na Facebooku w zakresie Social Customer Care (obsługi klienta w mediach społecznościowych).
-  Social media to dla nas nie tylko ′fun′, ale też edukowanie kulinarne. Działa to też w drugą stronę – nasi fani codziennie udostępniają zdjęcia potraw, które zrealizowali według naszych przepisów, a także przesyłają własne impresje kulinarne – mówi PR manager Lidl Polska, Patrycja Kamińska.
Lidl jest także obecny w serwisie YouTube oraz Pinterest. Dodatkowo prowadzi stronę kuchnialidla.pl.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-07-26 do 2014-08-10

Zobacz także

Lidl ma 10 milionów fanów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.