Co znajdzie się na opakowaniu proszku do prania, jak wyglądać będzie stoisko z wędlinami, jakie nowe smaki jogurtów pojawią się w lodówkach? W Tesco o tym wszystkim decydują klienci. W „Klubie Ekspertów Tesco” wcielają się w rolę panelistów, dzielą się swoimi opiniami i pomysłami na temat produktów właśnie wprowadzanych na półki. I to od ich oceny zależy oferta sklepów Tesco.
„Klub Ekspertów Tesco” to internetowy serwis funkcjonujący już od września 2013 roku. Zamknięta społeczność panelistów dotychczas wypowiadała się m.in. o wyglądzie projektowanych opakowań przypraw, dań gotowych czy tabletek do zmywarek marki Tesco. Klienci oceniali także gazetki promocyjne i dzielili się uwagami odnośnie przyszłych zmian na stoiskach sklepów. Najciekawsze spośród badań dotyczą produktów, które wkrótce mają dołączyć do oferty Tesco oraz tych ze zmienianymi opakowaniami. Dodatkowo Tesco prosi klientów o ocenę nowych oznaczeń promocyjnych w sklepach czy kampanii marketingowych. Ale paneliści pytani są także m.in. o ocenę sytuacji ekonomicznej czy swoje zwyczaje zakupowe. Dzięki temu sieć może przygotować ofertę lepiej „skrojoną” pod potrzeby klientów.
Pierwszym krokiem budowania społeczności Ekspertów było wysłanie indywidualnych zaproszeń do klientów, którzy regularnie robią zakupy w sklepach sieci, czego potwierdzeniem było aktywne uczestnictwo w programie Clubcard. Dziś liczba internetowych panelistów sięga kilku tysięcy.
-
Zależy nam na przeprowadzaniu badań, które dadzą jasne odpowiedzi na pytania, jakie sobie stawiamy – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco. -
Dlatego też przeprowadzamy selekcję i korzystamy z pomocy wybranych klientów. Cenne są dla nas uwagi ludzi młodych – oni najlepiej rozpoznają przyszłe mody i trendy. W badaniach poza liczną grupą klientów biorą także udział pracownicy. Firma wykorzystuje w tym celu wewnętrzny serwis internetowy. Z kolei krótkimi komentarzami na temat wybranych produktów Tesco podzielić się może każdy z nas, zostawiając swoją opinię na stronie tesco.pl/produkty-tesco.
„Klub Ekspertów Tesco” wpisuje się w coraz popularniejszą ideę tzw. co-creation, czyli współtworzenia marki i produktów przez klientów. Tesco pozytywnie ocenia pierwsze miesiące działania platformy.
-
Klienci chętnie biorą udział w proponowanych im badaniach. Mówią nam, iż to dla nich wielka frajda, a niekiedy wręcz wyróżnienie, iż mogą decydować o ofercie firmy w imieniu milionów jej klientów – podsumowuje Michał Sikora. Są już pierwsze efekty pracy „Klubu Ekspertów” – klienci zadecydowali o wyborze świątecznych haseł reklamowych sieci. Z kolei za kilka miesięcy pojawią się w sprzedaży pierwsze produkty w zmienionych opakowaniach, których projekty były oceniane i wybierane przez panelistów.
Tagi: