Sieć Jula chętnie wspiera wszelkie projekty mające na celu poprawę jakości życia na naszej planecie. Jednym z takich programów jest The Hunger Project w Bangladeszu. W ten sposób Jula przyczynia się do wzmocnienia demokracji, kształcenia liderów i przeciwdziałania dyskryminacji kobiet i dziewcząt w tym regionie.
Znaczna część ubrań sprzedawanych przez Jula produkowana jest w Bangladeszu - kraju o wysokim stopniu ubóstwa oraz cierpiącym na brak czystej wody. Sieć pomaga organizacji The Hunger Project w czterech miejscowościach w północno-wschodniej części kraju. Działania wspierane przez Jula obejmują wzmocnienie lokalnej demokracji, kształcenie kadry oraz przeciwdziałanie dyskryminacji kobiet i dziewcząt. Wsparcie Jula za pośrednictwem The Hunger Project dociera do 30 000 osób. Te natomiast mają wpływ na poprawę życia kolejnych 80 000 mężczyzn, kobiet i dzieci. W pierwszym półroczu 2013 roku dzięki pracy wolontariuszy 8 000 dziewcząt mogło pójść do szkoły, zaszczepiono 40 000 dzieci i powstało 6 000 miejsc pracy dzięki utworzeniu 400 nowych firm.
-
Filozofia działania The Hunger Project, na przykład poprzez rozwój lokalnej przedsiębiorczości, jest bardzo bliska mojemu sercu. Łącznie przekazujemy 250 000 koron szwedzkich na wsparcie prac prowadzonych przez tę organizację w czterech grupach na obszarze wiejskim w północno-wschodnim Bangladeszu. Nasze zaangażowanie trwa już parę lat - mówi Karl-Johan Blank, prezes zarządu i główny udziałowiec koncernu Jula.
Firmę Jula założyli i prowadzą dwaj znakomici przedsiębiorcy – Lars-Göran Blank oraz Karl-Johan Blank. -
Pomoc polegająca na dostarczaniu ludziom odpowiednich narzędzi, by sami potrafili przezwyciężyć biedę, jest zgodna ze sposobem myślenia naszych właścicieli – dodaje Joachim Frykberg, dyrektor zarządzający Jula AB.
-
Przyczynianie się do rozwoju społeczeństw w tych miejscach, w których działa Jula, jest dla nas istotne. Działalność The Hunger Project pokrywa się z naszą ideą prowadzenia biznesu polegającą na zapewnianiu narzędzi, dzięki którym łatwiej spełnić marzenia. Zasady, jakimi kieruje się The Hunger Project, udzielając pomocy ludziom chcącym samodzielnie dbać o swój rozwój, pokrywają się z zasadami, jakimi kieruje się Jula we współpracy z przedsiębiorcami – podkreśla Johan Dahlström, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w koncernie Jula.
The Hunger Project działa w Bangladeszu od 1990 roku i jest obecnie największą organizacją na bazie wolontariuszy w kraju, obejmując wszystkie 64 powiatów. Głównym elementem strategii The Hunger Project jest szkolenie i stałe wsparcie ponad 260 000 animatorów-wolontariuszy.
Tagi: