Okulary przeciwsłoneczne z ciekłego drewna, adidasy ze śmieci zalegających w oceanicznych wodach i T-shirty z organicznej bawełny. Popularne marki - mistrzowie marketingu czy liderzy zrównoważonego rozwoju? Najbliższy numer magazynu "Modna Sfera" poświęcony jest niełatwej, bo będącej tematem żywych dyskusji, kwestii ekologii. Nie zabraknie wywiadów z gwiazdami, tym razem z Katarzyną Bosacką, Anną Guzik i Agnieszką Popielewicz.
Polskimi nićmi szyte
Nie od dziś wiadomo, że większość ubrań, które kupujemy w Polsce jest produkowana w Azji czy Europie Wschodniej. Nie zaskakuje zatem fakt, że jak grzyby po deszczu pojawiają się młodzi projektanci, promujący się polskim wzornictwem i jakością. Tylko czy pod natłokiem nowości nie zdarza nam się czasem przeoczać rodzimych marek, które znamy już od lat, ale których zalet do dziś nie byliśmy w pełni świadomi? Bialcon, Pretty One, Simple, Solar czy Taranko. Z nazwy często nie brzmią polsko, ale wypuszczają linie projektowane przez Polaków i co najważniejsze, polskimi nićmi szyte.
Tears or T-shirts?
Kto po kąpieli nie lubi owinąć się grubym, bawełnianym szlafrokiem lub wskoczyć w ulubiony T-shirt? Czy wiecie, że do jego wyprodukowania potrzeba aż 20 litrów wody? Jedna para dżinsów to już co najmniej 1000 litrów wody. Według Polaków wyznacznikiem jakości ubrania jest 100% bawełny. Sprawdzamy czy nie jest to przypadkiem mit, któremu z jakichś powodów ulegamy od lat.
Eko rozmowy
Katarzyna Bosacka – dziennikarka poradnikowa, felietonistka i kobieta wielozadaniowa, opowiedziała nam m.in. o twórczej tęsknocie za dobrym polskim jedzeniem, przykrych skutkach jadania śniadań na obiady, a obiadów na kolację i o tym, że opakowanie wcale nie jest ważne. Aktorkę i prowadzącą program "Zdrowie na widelcu" Annę Guzik, podpytano o produkty z kategorii "od czasu, do czasu", życiu od treningów do meczy, dobre zorganizowanie i emeryturę po szkole wojskowej. Aktywna młoda mama i świeżo upieczona mężatka, z kontraktem telewizyjnym i dwoma „biznesami” na głowie – z Agnieszką Popielewicz dziennikarze rozmawiali o ekologii, modzie ślubnej i zdrowym odżywianiu się.
Sesje zdjęciowe
W magazynie nie zabraknie także sesji zdjęciowych, tym razem zrealizowanych w warszawskim studio. Współpraca z Michałem Karem, mającym na swoim koncie publikacje m.in. w singapurskim i ukraińskim L’Officiel Homme czy Harper’s Bazaar Polska, zaowocowała trzema różnymi pod względem stylistycznym sesjami – wyrazistą i barwną "Retrospektywą" wykorzystującą fasony i wzornictwo, które królowały w minionych dekadach, stonowaną "Monolooki" i "Time travel", oscylującą pomiędzy retro-renesansem, ekologiczną rzeczywistością i hippisowskimi wariacjami. Co jeszcze? Najnowsze trendy z wybiegów i premiery kolekcji marek, dostępnych w naszej Galerii.
Nowy sezon z Olivierem Janiakiem
Premiera magazynu odbyła się podczas wiosennych pokazów mody w galerii, które poprowadził Olivier Janiak - popularny dziennikarz związany z telewizją TVN. "Modną Sferę" znajdziecie m.in. w Punkcie Informacyjnym (Galeria I, Parter) oraz on-line, klikając tutaj.
Tagi: