Jak Popeyes wykorzystuje lokalny marketing do promocji swoich restauracji?

2024-09-10 | 09:17

Otwarcie poznańskiego Popeyes to kolejny przykład na to, w jaki sposób marka w swoje działania promocyjne wpisuje marketing lokalny, odwołując się do tego, co najbardziej charakterystyczne dla miasta, w którym debiutuje. Pyry, rowery, lokalni influencerzy to tylko niektóre z aktywności, jakie pojawiły się przy otwarciu pierwszej restauracji w Poznaniu. Co jeszcze stoi za sukcesem Popeyes w Polsce?

Po ponad roku od wejścia Popeyes do Polski można pomyśleć, że otwarcia kolejnych restauracji nie będą już wzbudzały takiego entuzjazmu. Nic bardziej mylnego, o czym świadczy sierpniowy debiut w Poznaniu. Znów było ponad dwudziestogodzinne oczekiwanie na bezpłatne roczne vouchery na Chicken Sandwich (a warto zaznaczyć, że udział w nim brali również przyjezdni z innych metropolii), ponownie olbrzymie kolejki - nie tylko pierwszego dnia, ale także w kilku kolejnych. Tysiące publikacji, kulinarne zachwyty i emocje nie do opisania. Poza elementami stałymi towarzyszącymi każdemu otwarciu wejście Popeyes do każdej nowej lokalizacji poparte jest starannie przemyślanymi działaniami, które poprzedza gruntowne rozpoznanie miejsca i lokalnych zwyczajów. Obok unikatowego smaku soczystego kurczaka w chrupiącej panierce to również one składają się na budowanie zainteresowania i powodzenie marki w Polsce.

- W Popeyes każde z otwarć traktujemy jakby było pierwsze i najważniejsze, dlatego przygotowujemy się do niego bardzo wnikliwie. Zaczynając od rozwijania społeczności w social mediach, która tworzy bazę wiernych fanów w każdym z Polskich miast, przez maksymalne wykorzystanie nośników reklamowych w samej galerii, w której powstaje dany lokal. Aż  po stałe elementy, na które wielbiciele marki tak bardzo czekają. Należą do nich: słynne 3 bezpłatne, roczne vouchery na Chicken Sandwich, 100 darmowych kanapek dla pierwszych osób w kolejce oraz energetyczny event otwarcia z brass bandem grającym na żywo i atrakcjami dla gości. Jednak tym, co istotnie nas umacnia i odróżnia od innych graczy na rynku jest fakt, że każda z kampanii inauguracyjnych budowana jest na lokalnych insightach - mówi Kamila Węcka, Marketing Manager Popeyes w Polsce. 

W każdym z dotychczasowych miast (Wrocławiu, Warszawie, Szczecinie) Popeyes wprowadzał element “lokalności”. Mogliśmy to usłyszeć choćby w kampaniach radiowych: - “Czy kolejka po Chicken Sandwich przebije korek na Marszałkowskiej?” - pytano w Warszawie, “Czy przebije korek nad morze?” - słyszeliśmy w Szczecinie. Nie inaczej kampania została skonstruowana w Poznaniu. Tu również wykorzystano szereg działań związanych z regionem. Kampania otwarciowa w social mediach nawiązywała do nowego logotypu miasta, którego litera “P” idealnie pasowała do hasła “P jak Popeyes”; poznańskie koziołki na grafikach zastąpiono Brand Hero Poppy, a frytki nazwano poznańskimi pyrami. W komunikacji podczas samego wydarzenia wykorzystano też słynny cytat poznańskiego rapera Palucha „Pyry lubią dużo sosu” w odniesieniu do bestsellerowych Supreme Fries, czyli frytek z sosem serowym i szczypiorkiem, co spotkało się z bardzo przychylnym odbiorem.

Dodatkowo kilka dni przed otwarciem marka zorganizowała happening. W bagażnikach miejskich rowerów cargo (od lokalnego producenta) podróżował brassbrandowy zespół Popeyes, który odwiedzał charakterystyczne dla Poznania miejsca i umilał mieszkańcom dzień energetyczną muzyką prosto z ulic Nowego Orleanu oraz darmowymi pysznymi kanapkami.  - Wykorzystanie rowerów w tej akcji nie było przypadkowe - chodziło o nawiązanie do silnej promocji tego środka komunikacji przez władze Poznania. Oczywiście otwarcie wsparte było działaniami z lokalnymi mediami, czy influencerami. Specjalnie dla nich zorganizowane zostały spotkania w kuchni, podczas których goście nie tylko mieli okazję zobaczyć Popeyes “od kuchni”, ale również uczyli się komponować najsłynniejszą kanapkę Popeyes; Chicken Sandwich - tłumaczy Kamila Węcka. Akcja okazała się tak udana, że wspomniał o niej w swojej relacji kanał Poznan_moments mający ponad 200 tys. obserwatorów. 

Przed otwarciem wykorzystano także współpracę z Mytujemy. Poznańskiej społeczności profilu zaproponowano zabawę, w której nagrodą był kupon na darmowy Chicken Sandwich przez cały kolejny rok. Kolejnym elementem lokalnego działania była personalizacja ubrań, butów i akcesoriów zorganizowana w dniu otwarcia restauracji przy wsparciu lokalnej firmy z Poznania (dr Shoes). Dzięki temu każdy z gości mógł sobie zrobić własną torbę, koszulkę lub ozdobić buty brandowymi elementami. Samo otwarcie szeroko komentowany w mediach społecznościowych - targetowane wydarzenie na FB zebrało prawie 2 000 osób, a w sieci pojawiło się nawet ogłoszenie o sprzedaży miejsca w kolejce po darmowy voucher! Czy to żart, czy poważna oferta trudno stwierdzić, ale Poznanianie z pewnością doskonale wyczuli vibe marki, dołączając do wspólnej zabawy. Podczas otwarcia goście zaskoczyli załogę tym, jak doskonale byli przygotowani i dokładnie wiedzieli czego chcą spróbować; mieli opracowane listy, a nawet wiedzieli w jaki sposób należy zamawiać limitowaną kanapkę Voodoo Chicken Sandwich (dostępną tylko w aplikacji). 

- Żeby dobrze zrozumieć lokalny rynek nawiązujemy współpracę z osobami, które mieszkają w danym mieście i mają sporo obserwacji ze swojego codziennego życia. To nas inspiruje do działania i pozwala znaleźć punkty styku wspólne tak dla naszej marki, jak i dla lokalnych zbiorowości. W ten sposób staramy się tworzyć niepowtarzalne kampanie marketingowe skrojone pod dane miejsce. Bardzo pomagają nam w tym także oficjalne aktywności prowadzone przez miasta - im bardziej rozpoznawalny i trafiony marketing miejsc, tym łatwiej nam odwołać się do niego w naszych działaniach - dodaje Węcka.

Swoim zasięgiem kampania launchowa w Poznaniu obejmowała działania online, w tym social media i influencer marketing, digital Ads, POS, oraz nośniki OOH. Za strategię oraz zakup mediów, współpracę z influencerami oraz Social Media odpowiadał zespół marketingowy Popeyes (Rex Concepts CEE). Koncepcja komunikacji  i kreacja materiałów przygotowane zostały wewnętrznie, kampanię płatną online prowadziła agencja Adcookie a organizacją eventów zajęło się Compani. Materiały foto i video dostarczyła agencja Cream Industries. 

Tagi: Popeyes
Oceń artykuł:

Źródło: Popeyes

Zobacz także

Jak Popeyes wykorzystuje lokalny marketing do promocji swoich restauracji?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.