Według wstępnych szacunków spółka Intersport osiągnęła w I kwartale 2014 roku łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 59,771 mln zł, czyli o 2,95% więcej w stosunku do I kwartału 2013 roku, w którym wynik wyniósł 58,058 mln zł. Rekordowe obroty w marcu br. (+33,0%) zrekompensowały spółce słabe przychody osiągnięte w styczniu br. (-12,7%).
Ze względu na brak zimy, w lutym br. sieć Intersport pogłębiła wyprzedaże sprzętu i odzieży narciarsko-snowboardowej. Wpłynęło to na obniżenie marży o 3,7 p.p. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie, spółka na koniec I kwartału br. zmniejszyła zapas magazynowy asortymentu zimowego.
W wyniku prowadzonej optymalizacji, spółka zanotowała w I kwartale 2014 roku o 0,7% niższe koszty działalności w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Udało się to osiągnąć pomimo powiększenia sieci sprzedaży o nowe lokalizacje.
W I kwartale 2014 roku spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 0,5 mln zł, czyli o 69,6% niższy w stosunku do I kwartału 2013 roku, w którym ukształtował się na poziomie 1,713 mln zł.
Narastająco, od stycznia do marca 2014 roku, EBITDA wyniosła 2,643 mln zł, czyli o 33,2% mniej, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku kiedy wyniosła 3,958 mln zł.
Tagi: