Social media i nowoczesne technologie to dwie dziedziny, w których Galeria Malta staje się ekspertem. Poznańskie centrum jako jedno z pierwszych w Polsce uruchomiło w październiku profil na Snapchacie, we wrześniu triumfowało na Facebooku i Instagramie zdobywając nowych fanów, a w czerwcu z firmą Qpony przetestowało możliwości kanału mobile w komunikacji z klientami.
Malta to niewątpliwie centrum otwarte na nowe trendy w komunikacji. Dzięki jesiennej kampanii prosprzedażowej i działaniom zachęcającym do udziału w konkursie „Hot or Not” liczba jej fanów na Facebooku osiągnęła prawie 71 tys. Wśród wielkopolskich konkurentów, fanpage galerii znalazł się na pierwszym miejscu pod względem popularności, natomiast na tle ogólnopolskim plasuje się w pierwszej dziesiątce. Systematyczne prowadzone i spójne działania Malty zaowocowały pozyskaniem nowych obserwatorów na Instagramie. Ich liczba wzrosła o 100 proc. Natomiast w czerwcu miłośnicy zakupów mogli skorzystać ze specjalnej aplikacji, która informowała ich o najnowszych promocjach i wyprzedażach. Komunikaty dotarły do blisko 25 tys. użytkowników, zapewniając ponad 5 tys. wyświetleń ofert galerii.
Snapy i maraton po nagrody
Innowacyjne podejście do klienta i jego potrzeb sprawiło, że galeria zaczęła komunikować się przy pomocy coraz popularniejszego w Polsce Snapchata. Aktywność Malty na nowym profilu zainaugurował konkurs pod hasłem „Maraton po nagrody”. Jego mechanizm przypominał popularną grę w podchody, ale w wirtualnym wydaniu. Na profilu umieszczano krótkie komunikaty, które podpowiadały, gdzie na terenie centrum ukryte są nagrody. Po odnalezieniu vouchera z informacją o wygranej „snap” był automatycznie usuwany, aby nie wprowadzać w błąd innych uczestników zabawy. Wśród nagród były m.in. kupony na kawę, darmowy manicure oraz bilety do kina.
Zaledwie w przeciągu tygodnia profil centrum zdobył 215 fanów, a liczba zaangażowanych użytkowników systematycznie rośnie. Codziennie przybywa od 3 do 5 nowych obserwatorów, którzy bardzo pozytywnie oceniają debiut galerii w nowym kanale komunikacji.
Dodatkowo w promocji konkursu wykorzystano Facebook Galerii Malta. Przed rozpoczęciem akcji opublikowano 6 postów zachęcających mieszkańców Poznania do odwiedzenia Malty i wzięcia udziału w zabawie. Dzięki połączeniu aktywnych działań na Facebooku oraz Snapchacie w konkursie wzięło udział ponad 40 osób.
W tygodniu poprzedzającym akcję komunikowano „snapy” nakłaniające do obserwowania nowego profilu galerii. Każdy wpis cieszył się dużą popularnością i zaangażowaniem użytkowników, którzy pozytywnie go komentowali oraz zadawali wiele pytań. Wszystkie komunikaty poznańskiego centrum zostały wyświetlone ponad 1588 razy.
- Efekt kampanii przerósł nasze oczekiwania. Dzięki akcji oraz wykorzystaniu nowego narzędzia, jakim jest Snapchat zdobyliśmy ponad 200 unikalnych użytkowników, którzy parę razy dziennie korzystają z aplikacji, aby sprawdzać komunikaty reklamowe Galerii Malta – mówi Agnieszka Juszkis, marketing manager Galerii Malta.
Tagi: