Z badania przeprowadzonego przez MPK-Łódź wynika, że wśród niedogodności, jakie pasażerowie odczuwają w trakcie podróży środkami komunikacji miejskiej, często wymieniane jest nieustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym, czyli kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi. Ponieważ IKEA Łódź od początku swojej działalności promuje zrównoważony transport w mieście, zachęcając do poruszania się m.in. za pośrednictwem środków komunikacji miejskiej, postanowiła wspólnie z MPK-Łódź przekazać łodzianom, że ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym w autobusach i tramwajach jest po prostu ludzkie.
Kampania społeczna „Ustępuję, to takie łódzkie” ma na celu promowanie odpowiedzialnych postaw wśród mieszkańców Łodzi i innych podróżnych, korzystających ze środków komunikacji miejskiej. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na problem ustępowania miejsca osobom uprzywilejowanym, w tym kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi. Kampania ma wymiar edukacyjny. Za pośrednictwem kreskówkowych bohaterów – inspirowanych postaciami typowych łodzian, korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej – chce zachęcić prawdziwych mieszkańców miasta i turystów do przyjmowania dobrych postaw.
Bohaterowie kampanii ustępują miejsca uprzywilejowanym pasażerom, bo to zgodne z ich zasadami. Ola ustępuje, bo ma klasę. Dla Krzyśka szacunek to podstawa. Małgorzata ustępuje, bo ma swoje zasady. Dla Szymona ustępowanie jest czymś normalnym. Natomiast Anka ustępuje, bo nie chce się zasiedzieć.
Kampania widoczna jest na stronie internetowej MPK-Łódź i we wszystkich środkach komunikacji miejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem tramwaju nr 11, którego trasa wiedzie niemalże przez całe miasto, z Helenówka pod sklep IKEA Łódź.
Tagi: