W segmencie modowym sprzedaż towarów w marcu br. sięgnęła 19 mln zł i była niższa o 1% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 2 mln zł, co oznacza 29% spadek. W ujęciu narastającym obroty segmentu modowego od początku roku wyniosły 49 mln zł i były o 6% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Natomiast sklepy internetowe zanotowały 10% spadek do 8 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec marca 2017 r. miały łączną powierzchnię 39,3 tys. m kw., czyli na poziomie o 6% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.
Zmniejszenie sprzedaży segmentu modowego w marcu br. było przede wszystkim skutkiem mniejszej dostępności wyprzedawanych na niskiej marży towarów z sezonu jesień/zima. Było to szczególnie widoczne w spadku obrotów w sklepach internetowych. Na wyniki segmentu modowego wpłynęło również zmniejszenie powierzchni sieci punktów handlowych marki Troll będącej konsekwencją przesunięcia jej dystrybucji głównie do sklepu on-line. Z kolei w przypadku TXM znaczący wpływ na osiągnięty w minionym miesiącu poziom sprzedaży miało nadal utrzymujące się niższe zatowarowanie sklepów. To efekt istotnego zaburzenia procesu dostaw, wynikającego z powiększenia powierzchni magazynu i wdrażania nowych systemów informatycznych
– powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.