W sierpniu obroty Grupy Redan wyniosły 43 mln zł i były o 8% niższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Dyskontowa sieć TXM textilmarket, mimo pięknej i słonecznej pogody odciągającej klientów od sklepów, uzyskała w minionym miesiącu przychody na tym samym poziomie jak rok wcześniej.
-
W sierpniu ze względu na utrzymujące się bardzo wysokie temperatury zabrakło w segmencie modowym impulsu zachęcającego klientów do zakupów odzieży z nowej jesiennej kolekcji, którą w minionym miesiącu zaczęliśmy już wprowadzać do salonów. Także w segmencie dyskontowym słoneczna pogoda częściowo odciągnęła klientów od placówek handlowych - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA. -
Jesteśmy przekonani, że zmiana pogody z jaką mamy do czynienia w ostatnich dniach pozwoli nam powrócić do wysokich dynamik sprzedaży, jakie uzyskiwaliśmy w poprzednich miesiącach w obu naszych segmentach biznesowych – dodał.
Grupa Redan w sierpniu 2015 r. osiągnęła łącznie 43 mln zł przychodów, czyli o 8% mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez pierwszych osiem miesięcy tego roku obroty wyniosły 339 mln zł i były wyższe o 10% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec sierpnia wyniosła 112,3 tys. m kw., co oznacza wzrost o 8% w odniesieniu do sierpnia 2014 r.
Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w sierpniu br. osiągnęła 25 mln zł obrotów, czyli tyle samo ile w zeszłym roku. Od stycznia do sierpnia br. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 14% i wyniosły 190 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 327 sklepów własnych o łącznej powierzchni 70,8 tys. m kw. i była o 10% większa niż na koniec sierpnia 2014 r.
Z kolei sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci modowej w sierpniu br. wyniosła 14 mln zł i była niższa o 12% od uzyskanej w sierpniu 2014 r. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 3 mln zł i zmniejszyły się o 37% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w sierpniu 2015 r. wyniosła 17 mln zł i była niższa o 18% od osiągniętej w sierpniu 2014 r.
W ujęciu narastającym od początku roku krajowa sprzedaż sektora modowego wyniosła 129 mln zł i była o 17% większa niż rok wcześniej. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 20 mln zł i zmniejszyły się o 36% rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan od stycznia do sierpnia 2015 r. wyniosła 148 mln zł i była wyższa o 5% od osiągniętej w tym samym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash w Polsce na koniec sierpnia 2015 r. miały łączną powierzchnię 34,9 tys. m kw., czyli o 12% więcej niż w sierpniu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych 6,6 tys. m kw., czyli o 23% mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,5 tys. m kw. i była o 5% wyższa niż w sierpniu 2014 r.
Tagi: