Grupa Muszkieterów rozwija się na polskim rynku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-28 | 13:18
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz sklepów typu „dom i ogród” Bricomarché, kontynuuje dynamiczny rozwój na polskim rynku. Do 2020 r. planuje uruchomić w Polsce 500 nowych punktów sprzedaży obu sieci. Grupa chce w ten sposób zająć pozycję wśród liderów w obu tych segmentach rynku. W ciągu najbliższych pięciu lat Muszkieterowie zamierzają zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld złotych i w 2020 r. osiągnąć obroty na poziomie 16 mld złotych.
Nowa strategia Grupy Muszkieterów – Polska CAP 2020 – zakłada intensywny rozwój i rozbudowę sieci punktów sprzedaży do końca bieżącej dekady. Zgodnie z nią Grupa planuje do 2020 r. uruchomić w Polsce 295 nowych supermarketów Intermarché oraz 205 Bricomarché. Na początku kwietnia Muszkieterowie otworzyli w Krakowie 300. punkt sprzedaży w Polsce. Tym samym na polskim rynku działa obecnie 205 placówek pod szyldem Intermarché oraz 95 sklepów pod logo Bricomarché. W kolejnych pięciu latach Grupa zamierza zrealizować inwestycje związane z zakupem terenów i budową sklepów w wysokości prawie 6 mld złotych. Nowe placówki obu sieci powstawać będą we wszystkich częściach kraju, a w szczególności w regionach, w których Grupa jest mniej obecna, tj. w centrum i na wschodzie Polski. Dzięki nowym punktom sprzedaży do 2020 r. Muszkieterowie planują zwiększyć zatrudnienie do prawie 33 tys. osób, w tym 25 tys. osób zatrudnionych będzie w ramach sieci Intermarché, a ponad 7 tys. przez sieć Bricomarché.
- Polski rynek jest kluczowy dla Grupy Muszkieterów, a „Polska CAP 2020” stanowić będzie fundament naszej strategii na kolejne lata – podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. - Polska ma wciąż duży potencjał do rozwoju supermarketów spożywczych i sklepów typu „dom i ogród’. Jesteśmy obecnie największą siecią franczyzową na polskim rynku w tych dwóch kategoriach, niemniej jednak, zgodnie z naszą strategią, poprzez zwiększanie liczby punktów sprzedaży Intermarché i Bricomarché, zamierzamy w najbliższych latach nadal wzmacniać naszą pozycję szczególnie w zachodniej części kraju oraz prowadzić ekspansję w centralnych i wschodnich województwach – dodaje Patrick Renault.
Do końca 2014 r. Grupa Muszkieterów zamierza otworzyć jeszcze w Polsce minimum 20 sklepów pod szyldem Intermarché oraz minimum 10 Bricomarché. - Jest to jednak plan minimum. Mając na uwadze naszą ambitną strategię, wierzymy, że uda nam się otworzyć więcej placówek niż pierwotnie zakładaliśmy – zaznacza Patrick Renault. Kolejne już supermarkety spożywcze Intermarché powstaną m.in. w Toruniu, Łodzi, Gdańsku, a także w miejscowościach, w których Muszkieterowie nie posiadali do tej pory swoich placówek, w tym m.in. w Bukownie i Suchej Beskidzkiej. Z kolei supermarkety typu „dom i ogród” otwarte zostaną w Skierniewicach, Hrubieszowie oraz Starogardzie Gdańskim. W kolejnych miesiącach 2014 r. uruchomionych ma zostać również 9 przymarketowych stacji paliw Intermarché. Obecnie na polskim rynku funkcjonuje ich 47, co plasuje sieć na pozycji lidera tego segmentu rynku. Grupa posiada w Polsce również trzy centra logistyczne: w Poznaniu, w Sadach pod Poznaniem, a także w Mysłowicach.
W 2013 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie 39,9 mld euro.
- Stały wzrost w ostatnich latach naszych obrotów, biorąc także pod uwagę wciąż odczuwalne skutki kryzysu gospodarczo-finansowego, potwierdza i umacnia naszą pozycję na polskim rynku marketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Świadczy on ponadto o ciągłym potencjale rozwojowym naszych sieci w Polsce na najbliższe lata. Bardzo cieszy nas także fakt, że wyniki finansowe Grupy w Polsce prezentują się bardzo dobrze, a obroty wypracowane przez nas stanowią znaczącą część obrotów Muszkieterów w całej Europie – zaznacza Patrick Renault.
Sama sieć Intermarché wypracowała w Polsce w 2013 r. wzrost na poziomie 4,9% w porównaniu z rokiem 2012, osiągając obroty wynoszące ponad 3,9 mld złotych, zaś sieć Bricomarché, lider na rynku supermarketów typu „dom i ogród” blisko 980 mln złotych (wzrost o 10,4 % w stosunku do 2012 r.). Intensywny rozwój sieci Intermarché oraz Bricomarché w kolejnych latach przyczyni się do znacznego zwiększenia obrotów Grupy w przyszłości, które w 2020 r. zgodnie z założeniami mają sięgać 16 mld złotych.

Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Grupa Muszkieterów rozwija się na polskim rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.