Gemius: Zakupy spożywcze w sieci robi co czwarty internauta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-24 | 12:03
Zakupy spożywcze w sieci robi co czwarty internauta. To niemal dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu. Średnio miesięcznie polscy internauci płacą za zakupy spożywcze w sieci 70 zł – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.
Jak wynika z najnowszych badań polskiego rynku e-commerce, zakupy spożywcze w sieci robi 24% internautów. Więcej kobiet (26%) niż mężczyzn (23%). Najczęściej są to internauci z wykształceniem wyższym (29%), którzy postrzegają swoją sytuację materialną jako co najmniej średnią (49%).
– Jeszcze dwa lata temu doświadczenie z zakupami spożywczymi w sieci deklarowało 8% internautów, a rok temu 13% W tym roku co czwarty internauta przyznał, że kupując żywność korzysta z e-sklepów, a co trzeci zamierza to zrobić w przyszłości – mówi Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce firmy Gemius. – To z jednej strony szansa dla polskich e-przedsiębiorców, sprzedających żywność przez internet, ale też nie lada wyzwanie. Przewagę konkurencyjną mają szansę zyskać ci, którzy będą bacznie śledzić ruchy konkurencji, porównywać się do niej, ale też dostosowywać strony www do potrzeb e-klientów – uważa.
Trzy najczęściej wymieniane spontanicznie przez badanych marki sklepów spożywczych to alma24.pl (17%), etesco.pl (16%) i e-piotripawel.pl (1%). Wiedzę o produktach spożywczych dostępnych w sieci badani czerpią od rodziny, znajomych i przyjaciół (85% internautów), z wyszukiwarki Google (83%) oraz stron sklepów internetowych (78%).
– Niezwykle ważnym czynnikiem mogącym zarówno zachęcić, jak i zniechęcić internautów do robienia zakupów spożywczych online są opinie już doświadczonych w tym procesie użytkowników – komentuje Patrycja Sass-Staniszewska z Izby Gospodarki Elektronicznej. – Dlatego ci e-przedsiębiorcy, którzy chcą odnieść sukces, powinni przyłożyć dużą wagę do jakości obsługi e-klientów. Internauci chcą mieć jasną informację, kiedy nastąpi dostawa, czy sklep zapewnia im najlepsze i najświeższe produkty, co mają zrobić, gdy jakiegoś produktu zabraknie – podaje przykłady Staniszewska.
Badanie dostarcza również informacji o tym, ile miesięczne polscy internauci wydają na produkty spożywcze w sieci. Okazuje się, że średnio 70 zł, przy czym mężczyźni wydają 93 zł, a panie 52 zł.
– Jest o co walczyć – zauważa Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR). – E-sklepy spożywcze mają ogromny potencjał i powinny dążyć do poziomu tych kategorii produktów, które są obecnie najczęściej kupowane, czyli odzieży, książek, płyt i filmów oraz sprzętu RTV i AGD – uważa ekspert.
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15. roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-07-21 do 2014-07-27

Zobacz także

Gemius: Zakupy spożywcze w sieci robi co czwarty internauta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.