E-sklep Tchibo zdobył Certyfikat Zielony Sklep przyznawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Jest to eksperckie potwierdzenie, że działa on w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego, a w swojej działalności uwzględnia zasady społecznej odpowiedzialności.
Tchibo, realizując podejście „na drodze do 100% zrównoważonego biznesu”, zdecydowało się dobrowolnie poddać niezależnej, eksperckiej weryfikacji swoje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do sklepu internetowego. W wyniku audytu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska e-sklep Tchibo otrzymał pierwszy stopień certyfikatu, co jest potwierdzeniem, że w najwyższym stopniu spełnia wszystkie wytyczne określone w certyfikacie. Certyfikat został przyznany na okres dwóch lat.
- Zrównoważony rozwój jest integralną częścią długoterminowej strategii biznesowej Tchibo. Mocno wierzymy, że nasz przyszły sukces komercyjny będzie w dużej mierze zależał od zrównoważonej polityki firmy – wyjaśnia Ewelina Wasilewska, kierownik ds. odpowiedzialności biznesu w Tchibo Warszawa.
– Decyzja o weryfikacji naszych praktyk w sklepie internetowym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska była naturalną konsekwencją przyjętego przez nas podejścia – dodaje.
Certyfikat Zielony Sklep jest pierwszym w Polsce ekocertyfikatem dla handlu detalicznego. Jego celem jest promowanie zasad zrównoważonego rozwoju
i odpowiedzialnego biznesu wśród polskich przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej i wśród polskich konsumentów. Kryteria certyfikatu zostały opracowane na kanwie międzynarodowych standardów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu ISO 26000 i zasad raportowania zrównoważonego rozwoju Global Reporting Initiative (GRI).
Sklepy stacjonarne Tchibo również zostały wyróżnione certyfikatem Zielony Sklep przyznanym im w 2012 roku.
Tagi: