"Carrefour 2022": nowe ambicje grupy

2018-01-25 | 09:45

3. Utworzenie referencyjnego omnikanałowego środowiska zakupów
Poprzez połączenie środowisk on-line i off-line, grupa Carrefour zapewni swoim klientom jak najlepszą ofertę.

Inwestycje dotyczące podnoszenia atrakcyjności i wydajności hipermarketów

Format hipermarketów stanowi dla grupy poważny atut, który musi zostać właściwie wykorzystany. Aby zapewnić podniesienie wydajności tego formatu, firma przeprowadzi następujące działania:
- dostosowanie powierzchni hipermarketów w zależności od ich strefy oddziaływania - jeżeli okaże się to konieczne, do roku 2020 powierzchnia hipermarketów na terenie Francji zostanie zmniejszona o co najmniej 100 000 m²;
- poszukiwanie partnerów w zakresie zakupów i sprzedaży w celu udoskonalenia oferty produktów nie-spożywczych we wszystkich przypadkach, kiedy nie jest ona odpowiednia;
- podniesienie wydajności operacyjnej sklepów, poprzez wykorzystanie najlepszych praktyk w dziedzinie zarządzania przepływami, zapasami oraz stratami;
- dostosowanie dotychczasowego parku hipermarketów w przypadkach, w których jest to absolutnie konieczne, poprzez oddanie w najem pięciu sklepów. Nie jest przewidziane zamknięcie na terenie Francji żadnych hipermarketów.

Przyspieszenie inwestycji w zakresie formatów o największej dynamice rozwoju
Supermarkety i sklepy convenience stanowią kluczowe formaty rozwoju grupy. Dzięki realizacji ofensywnej strategii rozwoju w tym segmencie, Carrefour otworzy w okresie najbliższych pięciu lat co najmniej 2 000 sklepów o mniejszej powierzchni i przeprowadzi poważne inwestycje w największych europejskich metropoliach.

Każdy z tych formatów będzie w aktywny sposób uczestniczyć w procesie tworzenia omnikanałowego środowiska grupy, pełniąc rolę ośrodka przygotowywania lub realizacji wysyłek, a także odbioru zakupów lub ich zwrotu przez klientów.

Ponadto Grupa zamierza zdecydowanie przyspieszyć rozwój formatu cash & carry:
- Począwszy od roku 2018, Carrefour będzie otwierać 20 sklepów Atacadão rocznie w Brazylii, w tym 5 stanowić będą przekształcone hipermarkety;
- Jeżeli chodzi o Argentynę, firma Carrefour ogłosiła inwestycje dotyczące sieci sklepów Maxi, już w roku 2018 przekształci 16 hipermarketów;
- Proces wprowadzania tych formatów w Europie będzie kontynuowany poprzez przyspieszenie rozwoju sieci Promocash we Francji i testowanie tych formatów w innych krajach.

Znaczące inwestycje w dziedzinie technologii cyfrowych
W celu przeprowadzenia poważnych przemian w dziedzinie technologii cyfrowych oraz działalności omnikanałowej grupa zainwestuje 2,8 mld € , w ciągu najbliższych 5 lat - co stanowi wartość sześciokrotnie większą, niż do tej pory (będzie to całkowita wartość inwestycji i kosztów eksploatacyjnych).

Celem jest osiągnięcie obrotów w wysokości 5 mld € w e-commerce spożywczym do 2022 r.

Ambicją firmy Carrefour jest uzyskanie pozycji lidera w w e-commerce spożywczym poprzez osiągnięcie w skali całej grupy obrotów w wysokości 5 mld € oraz udziałów w tym rynku we Francji przekraczających 20 % do roku 2022.

Wzmocnienie i rozszerzenie oferty usług

Carrefour wykorzysta swoją sieć sklepów stacjonarnych, aby zapewnić swoim klientom niezawodną, szeroką ofertę usług omnikanałowych:

- Dostawa do domu: wszystkie oferowane przez Carrefour rozwiązania, dotyczące dostawy zostaną upowszechnione, wraz z zapewnieniem ich niezawodności. We Francji, już w roku 2018 usługa dostaw do domu zostanie rozszerzona na 26 miast, natomiast usługa dostawy ekspresowej w czasie 1 godziny będzie dostępna w 15 miastach;

- Drive: firma Carrefour musi zapewnić podniesienie jakości obsługi i rozszerzyć ofertę dostępną w swojej sieci placówek Drive. Już w roku 2018, we Francji otwarte zostanie 170 nowych punktów Drive, przy równoczesnym podniesieniu ogólnej jakości obsługi, w szczególności dzięki przeprowadzeniu automatyzacji wykorzystywanych środków logistycznych (platform przygotowywania zamówień);

- Click & Collect: począwszy od roku 2019, usługa Click & Collect będzie dostępna w ponad połowie sklepów.

Rozwiązania dotyczące zarządzania dostawami w zakresie last mile zostaną usprawnione i przyspieszone dzięki ogłoszonemu kilka dni temu podpisaniu przez Carrefour umowy z firmą Stuart, będącą filią francuskiej grupy pocztowej La Poste.

Jedna witryna internetowa Carrefour.fr we Francji

Siła marki Carrefour musi zostać w pełni wykorzystana w celu zapewnienia realizacji ambicji firmy w dziedzinie omnikanałowej oferty produktów spożywczych w 33 krajach, w których Grupa prowadzi swoją działalność. Aby zapewnić rozwój swojej tożsamości cyfrowej, Grupa wprowadzi już w roku 2018 swoją jedną witrynę internetową Carrefour.fr, na której dostępne będą wszystkie oferty handlowe firmy. Witryna ta zostanie następnie utworzona także w pozostałych obszarach geograficznych działalności firmy.

Z myślą o zapewnieniu powodzenia transformacji swojej oferty e-commerce, Grupa Carrefour ogłosiła zawarcie umowy o współpracy partnerskiej z firmą Sapient, będącą filią grupy Publicis, prowadzącą działalność w dziedzinie najnowszych rozwiązań technologicznych.

4. Przebudowa oferty produktów spożywczych pod kątem jakości
Ambicją firmy Carrefour jest codzienne zapewnienie wszystkim jej klientom produktów spożywczych o wysokiej jakości, wszędzie i w przystępnych cenach. Aby uzyskać pozycję lidera w dziedzinie jakości produktów spożywczych, Grupa Carrefour przeprowadzi zakrojone na szeroką skalę działania w trzech kluczowych dziedzinach.

Pozyskanie 1 miliona nowych konsumentów produktów świeżych we Francji do 2022

Grupa Carrefour wyznaczyła sobie ambitny cel dotyczący sprzedaży tradycyjnych produktów świeżych we Francji: dotyczy on trzykrotnie szybszego wzrostu obrotów, niż w przypadku produktów FMCG oraz pozyskanie miliona nowych konsumentów w do roku 2022.

Aby osiągnąć ten cel, Grupa Carrefour opracowała plan wsparcia podmiotów prowadzących działalność w branży przemysłu rolno-spożywczego, obejmujący realizację następujących działań:
- 20 % produktów pochodzących z gamy Carrefour do 2020 we Francji;
- wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego od roku 2018;
- promocja produktów lokalnych poprzez zapewnienie, że w wybranych obszarach będą one stanowić znaczący udział długofalowe wsparcie finansowe dla rolników w zakresie przekształceń na rolnictwo ekologiczne: Grupa Carrefour ogłasza dziś podpisanie z organizacją WWF umowy dotyczącej współpracy partnerskiej w dziedzinie finansowania przekształceń, dotyczących rolnictwa ekologicznego i specjalnego etykietowania WWF;
- mobilizacja Fundacji Carrefour w zakresie finansowania projektów dotyczących rolnictwa ekologicznego;
- podwojenie szkoleń dla pracowników we Francji, w zakresie produktów świeżych, już w roku 2018;
- upowszechnienie wykorzystywania technologii Blockchain w celu poprawy identyfikowalności produktów, już począwszy od roku 2018.

Osiągnięcie obrotów w wysokości 5 mld € ze sprzedaży produktów bio w 2022

Grupa Carrefour zamierza uzyskać pozycję lidera w zakresie zapewnienia dostępności produktów bio dla wszystkich klientów oraz zwiększyć wartość swoich obrotów uzyskiwanych ze sprzedaży tych produktów z 1,3 mld € do 5 mld € w roku 2022.

Aby zapewnić większą dostępność produktów bio, firma Carrefour przeprowadzi następujące działania:

- wprowadzenie działów produktów bio we wszystkich swoich sklepach we Francji;

- rozszerzenie swojej gamy produktów bio.

Ponadto grupa zapewni również rozszerzenie swojej oferty produktów bio w Internecie, poprzez przyspieszenie rozwoju swojej wyspecjalizowanej sieci Greenweez.

Grupa Carrefour będzie wykorzystywać swoje polityki cenowe, promocyjne i programy lojalnościowe dla klientów w celu większego udostępnienia i upowszechnienia produktów bio. Aby zapewnić lepsze informowanie swoich klientów, Grupa przeprowadzi w swoich sklepach i lokalizacjach specjalną kampanię dotyczącą podnoszenia poziomu świadomości w tej dziedzinie.

W perspektywie roku 2022, firma zamierza uzyskiwać jedną trzecią swoich obrotów dzięki produktom marki Carrefour.

Produkty marki Carrefour będą pełnić kluczową rolę w realizacji ambicji grupy w dziedzinie jakości produktów spożywczych, w szczególności poprzez rozszerzenie swojej gamy asortymentowej oraz podniesienie atrakcyjności cenowej. Jest to jeden z priorytetowych kierunków realizacji strategii przedsiębiorstwa, który będzie wymagał podjęcia większej liczby inicjatyw w dziedzinie tworzenia oryginalnych marek własnych o najwyższej jakości, zarówno jeśli chodzi o składniki, jak i receptury.

Grupa Carrefour przeprowadza w ten sposób proces poważnych zmian, wprowadzając nową politykę jakości, wymagającą między innymi upowszechnienia procedur kontroli oraz szybkiego wyeliminowania wszystkich substancji, które budzą jakiekolwiek wątpliwości. Ponadto, w okresie do roku 2020 grupa zmniejszy o 5 % ilość opakowań swoich produktów.

Wspólne opracowywanie produktów z klientami, stanowi jeden z kluczowych elementów rozwoju marek własnych firmy, podobnie jak zapewnienie lepszej identyfikowalności składników.

Polityka finansowa

Za pośrednictwem planu „Carrefour 2022”, grupa przeprowadzi dogłębne przemiany mające na celu zapewnienie jej opłacalnego, długofalowego rozwoju. Wzrost grupy Carrefour będzie opierał się na zdobyciu pozycji lidera w dziedzinie produktów spożywczych, jak i wdrożeniu omnikanałowej oferty konkurencyjnej cenowo.

Począwszy od roku 2018 grupa przeprowadzi plan podnoszenia wydajności, którego celem jest uzyskanie oszczędności kosztowych wynoszących 2 mld € w perspektywie do roku 2020. Ponadto, w celu poprawy podniesienia swojej płynności finansowej, grupa Carrefour wprowadzi system aktywnego zarządzania swoim zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy, w szczególności poprzez optymalizację poziomu zapasów oraz podniesienie wydajności realizowanych inwestycji. Będą one ukierunkowane na osiąganie strategicznych priorytetów grupy, a ich wartość będzie wynosić 2 mld € rocznie, począwszy od roku 2018.

Celem grupy Carrefour jest zachowanie solidnej struktury finansowej. Grupa zamierza również utrzymać realizację swojej polityki wypłaty dywidend, zachowując wskaźnik wynoszący od 45% do 50% skorygowanego wyniku finansowego grupy (adjusted net income).

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

"Carrefour 2022": nowe ambicje grupy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.