"Carrefour 2022": nowe ambicje grupy

2018-01-25 | 09:45

Cztery filary planu transformacji
1. Wprowadzenie uproszczonej i otwartej organizacji
Aby możliwe było wykorzystanie wszystkich atutów firmy, struktura organizacyjna grupy Carrefour musi zostać uproszczona i być bardziej otwarta.
Uproszczenie będzie polegać na zwiększeniu efektywności struktur działów centralnych grupy
Aby podnieść wydajność operacyjną i proaktywność zespołów, Carrefour przeprowadza optymalizację central we wszystkich krajach, w których prowadzi swoją działalność.
W regionie Ile-de-France działy centralne grupy zostaną zrestrukturyzowane, co oznacza zamknięcie centrali korporacyjnej w Boulogne i rezygnację z budowy nowej siedziby głównej o powierzchni 30 000 m² w Essonne. Opracowany zostanie plan dobrowolnych odejść dla 2 400 pracowników centrali we Francji, które zatrudniają obecnie 10 500 pracowników.

Większa otwartość na klientów i partnerów zewnętrznych firmy
Plan „Carrefour 2022” będzie obejmować utworzenie struktury organizacyjnej ukierunkowanej na klientów, dla lepszego uwzględnienia ich potrzeb oraz oczekiwań.
Ponadto, Carrefour zamierza wykorzystywać w większym stopniu współpracę partnerską, w następujących celach:
- wykorzystanie innowacji i najlepszych praktyk;
- skorzystanie z doświadczeń innowacyjnych firm technologicznych typu start-up oraz siły przedsiębiorstw będących liderami w poszczególnych branżach, podobnie, jak ma to miejsce w ramach umowy podpisanej z firmą Fnac Darty w dziedzinie dystrybucji produktów elektroniki użytkowej oraz z Showroomprivé w zakresie wyprzedaży internetowych.

Potencjalne przejęcie udziałów w Carrefour Chiny przez spółkę Tencent, światowego lidera najnowszych technologii, oraz przez firmę Yonghui, sieci handlowej wyspecjalizowanej w produktach świeżych i sklepach małoformatowych, a także podpisanie strategicznej umowy z Tencent - zapewnia Grupie Carrefour olbrzymie możliwości rozwoju w tym kraju, w szczególności w spożywczym e-commerce.

2. Podnoszenie produktywności i konkurencyjności
Grupa Carrefour musi odzyskać swobodę działania w celu podniesienia swojej wydajności i konkurencyjności, z korzyścią dla swoich klientów. Wymaga to poważnej redukcji bazy kosztowej oraz realizacji bardziej skutecznej polityki inwestycyjnej, umożliwiającej wykorzystanie najważniejszych czynników rozwoju.

Zakrojony na szeroką skalę plan ograniczenia kosztów o 2 mld € do 2020

Plan redukcji kosztów będzie realizowany w oparciu o 4 główne kierunki:
- optymalizacja zakupów handlowych: przebudowa oferty produktów poprzez zmniejszenie asortymentu o ponad 10 %, a także prowadzenie negocjacji na poziomie międzynarodowym, w celu wykorzystania skali grupy w ponad 30 krajach świata;
- optymalizacja zakupów nie-handlowych: rygorystyczne zarządzanie wydatkami oraz realizacja polityki systematycznej renegocjacji istniejących umów przez specjalne zespoły utworzone na poziomie grupy;
- redukcja kosztów logistycznych: większa koncentracja na zagadnieniach dotyczących podnoszenia wydajności operacyjnej łańcucha zaopatrzenia;
- ograniczenie kosztów struktury: uproszczenie struktur organizacyjnych działów centrali.

Trzy pierwsze obszary przyczynią się do uzyskania oszczędności 2 mld €.

Projekt rezygnacji z 273 sklepów należących wcześniej do sieci DIA
Niektóre przejęte sklepy, które należały wcześniej do sieci DIA mają poważne trudności, ze względu na ich niedostosowanie do potrzeb lokalnych klientów po rebrandingu w ramach grupy Carrefour. Grupa zamierza zrezygnować z 273 sklepów:
- proces poszukiwania potencjalnych nabywców zostanie przeprowadzony indywidualnie dla każdego punktu sprzedaży;
- jeżeli znalezienie nabywcy nie będzie możliwe, sklep zostanie zamknięty;
- firma będzie systematycznie preferować oferty relokacji wewnątrz grupy.

Inwestycje bardziej skuteczne i lepiej ukierunkowane
W planie „Carrefour 2022” określona została roczna wartość inwestycji w wysokości 2 mld € począwszy od roku 2018. Wartość ta została określona na:
- utrzymanie aktywów grupy;
- realizacji ambicji firmy w zakresie jej transformacji.

Projekty inwestycyjne będą realizowane w sposób bardziej selektywny i skuteczny

Inwestycje na rzecz rozwoju grupy zostaną zdecydowanie zwiększone, w szczególności poprzez:
- znaczący wzrost inwestycji w dziedzinie technologii informatycznych i cyfrowych;
- zwiększenie wartości inwestycji w zakresie łańcucha supply-chain, poprzez automatyzację platform do przygotowywania zamówień. mających na celu wypracowanie omnikanałowej oferty produktów.

Jeżeli chodzi o strategię dotyczącą nieruchomości, w okresie najbliższych trzech lat firma Carrefour sprzeda aktywa o charakterze nie-strategicznym o wartości 500 milionów euro.

Strategia podnoszenia wydajności dla zapewnienia konkurencyjności cenowej
Rygorystyczna dyscyplina w zakresie kontroli kosztów i alokacji zasobów, która zostanie utrzymana w perspektywie długoterminowej, ma na celu uzyskanie większej swobody działania i przeprowadzenie inwestycji w dziedzinie podnoszenia konkurencyjności handlowej, stanowiącej dla grupy priorytetowy kierunek rozwoju. Zapewnienie rozwoju marek własnych będzie stanowić jeden z elementów podnoszenia atrakcyjności cenowej oferty produktów grupy.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

"Carrefour 2022": nowe ambicje grupy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.