Grupa Carrefour przedstawiła swój plan strategiczny „Carrefour 2022”, dostosowując swój model działalności i struktury organizacyjne, aby zostać światowym liderem transformacji żywieniowej.
Grupa Carrefour określiła swoją globalną strategię - jest nią zapewnienie swoim klientom najwyższego komfortu konsumpcji oraz zostanie światowym liderem w dziedzinie transformacji żywieniowej. Aby zapewnić sobie nową dynamikę wzrostu, grupa zapowiada głęboką transformację, rozpoczynając realizację planu „Carrefour 2022”, opierającego się na czterech głównych filarach:
Wprowadzenie uproszczonej i otwartej organizacji
Aby w najlepszy możliwy sposób wykorzystać swoje atuty, takie jak prowadzenie działalności w wielu krajach, formatach i kanałach, Grupa upraszcza swoje struktury organizacyjne oraz w większej mierze otwiera się na współpracę partnerską, stanowiącą istotny czynnik rozwoju i innowacyjności:
Podnoszenie produktywności i konkurencyjności
Aby zapewnić wzrost i poprawić konkurencyjność cenową, Carrefour poprawi wykorzystywanie posiadanych zasobów, przestrzegając ściśle określonej dyscypliny finansowej:
Utworzenie referencyjnego omnikanałowego środowiska zakupów
Grupa zamierza stanowić wzór do naśladowania w dziedzinie omniikanałowego środowiska zakupów, inwestując w najbardziej dynamicznie rozwijające się formaty, zostając liderem w spożywczym e-commerce oraz wykorzystując siłę swojej marki:
Przebudowa oferty produktów spożywczych pod kątem jakości
Ambicją firmy Carrefour jest codzienne zapewnienie wszystkim jej klientom produktów spożywczych o wysokiej jakości, dostępnych wszędzie i po przystępnych cenach:
- Moją wielką ambicją dla firmy Carrefour jest osiągnięcie pozycji światowego lidera transformacji żywieniowej, poprzez zapewnienie klientom produktów spożywczych wysokiej jakości, dostępnych wszędzie i po przystępnych cenach. Aby odzyskać właściwą dynamikę rozwoju, musimy na nowo opracować nasz model prowadzonej działalności, poprzez: uproszczenie naszych struktur organizacyjnych i większe otwarcie na współpracę partnerską, podniesienie wydajności operacyjnej, inwestycje w formaty umożliwiające uzyskanie nowych udziałów w rynku, opracowanie modelu omnikanałowego i zapewnienie rozwoju naszej oferty produktów świeżych oraz bio, w szczególności marki Carrefour. Właśnie taki jest sens przedstawianego dzisiaj planu transformacji „Carrefour 2022”, który nasza Grupa i jej współpracownicy będą realizować z dużą ambicją oraz determinacją.
- powiedział - Alexandre Bompard, Prezes i dyrektor generalny grupy.
Cel Carrefour: być pionierem transformacji żywieniowej.
Masowa produkcja osiągnęła swoje granice. Konsumenci nigdy wcześniej nie zwracali aż tak dużej uwagi na to, co jedzą. Poszukują więcej informacji na temat jakości i transparentności w odniesieniu do całego łańcucha spożywczego.
Firma Carrefour, będąca w przeszłości liderem rynku masowej konsumpcji, zamierza obecnie uzyskać znaczącą pozycję w dziedzinie transformacji żywieniowej.
Cel ten będzie realizowany w oparciu o ważne zobowiązania: zapewnienie klientom produktów świeżych po atrakcyjnych cenach, demokratyzacja produktów bio, zwalczanie marnotrawstwa żywności i podniesienie trwałości opakowań, a w szczególności zagwarantowanie bezpieczeństwa żywnościowego. Uporządkowanie struktur organizacyjnych w jeszcze większym stopniu zapewni bezpieczeństwo żywności.
Ponadto konieczne jest wzmocnienie struktur poprzez utworzenie komitetu sterującego w zakresie produktów spożywczych, którego zadaniem będzie wspieranie działań podejmowanych przez Grupę w dziedzinie transformacji żywieniowej.