"Carrefour 2022": nowe ambicje grupy

2018-01-25 | 09:45

Grupa Carrefour przedstawiła swój plan strategiczny „Carrefour 2022”, dostosowując swój model działalności i struktury organizacyjne, aby zostać światowym liderem transformacji żywieniowej.

Grupa Carrefour określiła swoją globalną strategię - jest nią zapewnienie swoim klientom najwyższego komfortu konsumpcji oraz zostanie światowym liderem w dziedzinie transformacji żywieniowej. Aby zapewnić sobie nową dynamikę wzrostu, grupa zapowiada głęboką transformację, rozpoczynając realizację planu „Carrefour 2022”, opierającego się na czterech głównych filarach:

Wprowadzenie uproszczonej i otwartej organizacji
Aby w najlepszy możliwy sposób wykorzystać swoje atuty, takie jak prowadzenie działalności w wielu krajach, formatach i kanałach, Grupa upraszcza swoje struktury organizacyjne oraz w większej mierze otwiera się na współpracę partnerską, stanowiącą istotny czynnik rozwoju i innowacyjności:

  • Optymalizacja struktur siedziby Grupy;
  • Plan dobrowolnych odejść we Francji dla 2 400 etatów;
  • Rozwój współpracy z partenrami, taki jak umowy podpisane w ostatnim okresie z firmami Fnac-Darty i Showroomprivé oraz ogłoszona kila dni temu umowa z Tencent w w Chinach.

Podnoszenie produktywności i konkurencyjności
Aby zapewnić wzrost i poprawić konkurencyjność cenową, Carrefour poprawi wykorzystywanie posiadanych zasobów, przestrzegając ściśle określonej dyscypliny finansowej:

  • Całkowita wartość inwestycji będzie wynosić 2 mld € rocznie;
  • Przeprowadzone zostaną inwestycje dotyczące podnoszenia konkurencyjności handlowej i rozwoju marki własnej;
  • Ograniczenie kosztów o 2 mld € do 2020 roku;
  • Redukcja 273 sklepów DIA.

Utworzenie referencyjnego omnikanałowego środowiska zakupów
Grupa zamierza stanowić wzór do naśladowania w dziedzinie omniikanałowego środowiska zakupów, inwestując w najbardziej dynamicznie rozwijające się formaty, zostając liderem w spożywczym e-commerce oraz wykorzystując siłę swojej marki:

  • W okresie najbliższych 5 lat firma otworzy 2 000 sklepów convenience w dużych miastach;
  • Przyspieszenie rozwoju formatu Cash & Carry poprzez otwieranie 20 nowych sklepów Atacadão rocznie w Brazylii, przekształcenie 16 hipermarketów w sklepy Maxi w Argentynie oraz rozwój sieci Promocash we Francji, już od 2018 roku;
  • Szerokie inwestycje w technologie cyfrowe, o wartości 2,8 mld € do 2022 roku;
  • Wprowadzenie w 2018 roku we Francji jednej platformy internetowej Carrefour.fr;
  • Celem jest osiągnięcie obrotów w wysokości 5 mld € w spożywczym e-commerce do 2022 roku.

Przebudowa oferty produktów spożywczych pod kątem jakości
Ambicją firmy Carrefour jest codzienne zapewnienie wszystkim jej klientom produktów spożywczych o wysokiej jakości, dostępnych wszędzie i po przystępnych cenach:

  • Pozyskanie we Francji do 2022 roku miliona nowych klientów dokonujących zakupu produktów świeżych;
  • Trzykrotnie wyższy wzrost wartości obrotów z tradycyjnych produktów świeżych, niż w przypadku produktów FMCG do 2022 roku;
  • Obrót w wysokości 5 mld € ze sprzedaży produktów bio do 2022 roku;
  • W perspektywie 2022 roku, firma będzie uzyskiwać jedną trzecią swoich obrotów dzięki produktom marki Carrefour.

- Moją wielką ambicją dla firmy Carrefour jest osiągnięcie pozycji światowego lidera transformacji żywieniowej, poprzez zapewnienie klientom produktów spożywczych wysokiej jakości, dostępnych wszędzie i po przystępnych cenach. Aby odzyskać właściwą dynamikę rozwoju, musimy na nowo opracować nasz model prowadzonej działalności, poprzez: uproszczenie naszych struktur organizacyjnych i większe otwarcie na współpracę partnerską, podniesienie wydajności operacyjnej, inwestycje w formaty umożliwiające uzyskanie nowych udziałów w rynku, opracowanie modelu omnikanałowego i zapewnienie rozwoju naszej oferty produktów świeżych oraz bio, w szczególności marki Carrefour. Właśnie taki jest sens przedstawianego dzisiaj planu transformacji „Carrefour 2022”, który nasza Grupa i jej współpracownicy będą realizować z dużą ambicją oraz determinacją.

- powiedział - Alexandre Bompard, Prezes i dyrektor generalny grupy.

Cel Carrefour: być pionierem transformacji żywieniowej.
Masowa produkcja osiągnęła swoje granice. Konsumenci nigdy wcześniej nie zwracali aż tak dużej uwagi na to, co jedzą. Poszukują więcej informacji na temat jakości i transparentności w odniesieniu do całego łańcucha spożywczego.

Firma Carrefour, będąca w przeszłości liderem rynku masowej konsumpcji, zamierza obecnie uzyskać znaczącą pozycję w dziedzinie transformacji żywieniowej.

Cel ten będzie realizowany w oparciu o ważne zobowiązania: zapewnienie klientom produktów świeżych po atrakcyjnych cenach, demokratyzacja produktów bio, zwalczanie marnotrawstwa żywności i podniesienie trwałości opakowań, a w szczególności zagwarantowanie bezpieczeństwa żywnościowego. Uporządkowanie struktur organizacyjnych w jeszcze większym stopniu zapewni bezpieczeństwo żywności.

Ponadto konieczne jest wzmocnienie struktur poprzez utworzenie komitetu sterującego w zakresie produktów spożywczych, którego zadaniem będzie wspieranie działań podejmowanych przez Grupę w dziedzinie transformacji żywieniowej.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

"Carrefour 2022": nowe ambicje grupy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.